2016-05-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Min femkrona..

I min mening är det troligt att han inom kort kommer tvångsförflyttas. Han har inga kopplingar till Sverige mer än möjligtvis ett utgånget anställningskontrakt, han har ej medborgarskap eller asylsökande och han har ingen egentlig egen anledning att genom Kriminalvårdens utredning bli kvar på svensk mark. Han är en gästarbetare, i praktiken med samma innebörd som om han vore en turist.
Lägg därtill ett potentiellt ilskemummel på alla Sveriges högsäkerhets-anstalter. Vem vet inte, vem han är och vad han gjort?
Den svenska domen skulle i så fall översändas till litauiska kriminalvårdens klor och en lämplig placering vore Lukiskiu-fängelset eller liknande där uteslutande mördare med livstidsstraff placeras.
Förenklat genom vad som gäller här för Nerijus, och bestämmelser om övergång inom EU med tillhörande ramverk, har staten han här kan överföras till, inget lagutrymme att lämna något medgivande om översänd dom.
Detta innebär att Litauen i så fall måste verkställa den svenska domen.
Om det i framtiden (minst 10 år) väcks fråga om tidsbestämt straff, oavsett vilken EU-stat han befinner sig i, avgörs det i Örebro Tingsrätt.

Om det sedan i framtiden uppstår utrymme att pröva om tidsbestämt straff, går ej att svara på eller förutse just nu.
För det första bör ett adekvat erkännande komma, och det är väl egentligen då man skulle kunna spåna lite. Som läget är nu, är det bara livstid som går att förhålla sig till.
Utifrån en grovgissning skulle iaf jag tro att även om han sjunger ut, så är hans handling i detta så avgörande tung att han har höga tvåsiffrigt antal år till sin frihet. En manipulativ personlighet lurar inte den dom som ligger på honom. Speciellt delarna som rör hur han betett sig efter brottet, och nästan genomgående i förhör.
Min upplevelse är att fhL Lindström egentligen kan vara den som bäst känner Nerijus genom detta.
Jag upplever inte att Arne eller kollegor känner honom inte, hans grannar i slottsflygeln känner honom inte. inte ens hans egen familj känner honom.
Intervjun med Lindström nyligen, är i mina ögon det enda handfasta som genom en lite djupare analys, skulle kunna utgöra hur Nerijus klarar sig bakom galler.
http://sla.se/skovde/2016/05/04/han-holl-fast-vid-lognen?refresh=true

Länk till aktuell lag (2kap - 1,2§):
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-201596-om-erkannande-och-verkstallighet-av_sfs-2015-96

TACK. Att NB får en snabb förflyttning till hemlandet låter som musik i mina öron.
2016-05-05, 13:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
(...)
Förenklat genom vad som gäller här för Nerijus, och bestämmelser om övergång inom EU med tillhörande ramverk, har staten han här kan överföras till, inget lagutrymme att lämna något medgivande om översänd dom.
Detta innebär att Litauen i så fall måste verkställa den svenska domen.
(...)

Länk till aktuell lag (2kap - 1,2§):
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-201596-om-erkannande-och-verkstallighet-av_sfs-2015-96

Men det verkar ändå som att Litauen måste erkänna den svenska domen.

Citat:
Förfarandet

4 § Kriminalvården prövar om de förutsättningar som gäller
enligt lagen är uppfyllda och beslutar om en dom på
frihetsberövande påföljd ska sändas över till en annan
medlemsstat för att där erkännas och verkställas.

Citat:
Om Kriminalvården enligt 8 § har upphävt ett beslut om att
sända över en dom eller om en behörig myndighet i den andra
medlemsstaten beslutat att inte erkänna och verkställa domen
,
får verkställighet av påföljden fortsätta eller påbörjas i
Sverige. Detsamma gäller om myndigheten i den andra staten
har underrättat Kriminalvården om att verkställighet av andra
skäl inte kan äga rum i den staten.

Citat:
Överförande av den dömde

11 § Den dömde ska överföras till den andra medlemsstaten så
snart som möjligt och senast inom trettio dagar efter den
statens beslut
att erkänna domen och verkställa påföljden.

Det kan ju ställa till det, om Litauen av någon anledning inte godkänner NB:s livstidsdom. Jag vet inte om de har rätt att överpröva den. Men om så vore, kanske Irinas svärande på bibeln att NB hade alibi kan ställa till det. Nå, bara en reflektion.

Sedan förefaller det som att Litauen måste ha skrivit på ramverket i fråga, för att överföring ska kunna ske. Det har man kanske också gjort, men det är mer än jag vet.

Citat:
Övergångsbestämmelser

2015:96
1. Denna lag träder i kraft den 1 april 2015.
(...)
3. Lagen tillämpas inte vid handläggningen av ett ärende i
förhållande till en medlemsstat
inom Europeiska unionen som
när ärendet inleds inte har genomfört rådets rambeslut
2008/909/RIF av den 27 november 2008 om tilllämpning av
principen om ömsesidigt erkännande på brottmålsdomar avseende
fängelse eller andra frihetsberövande åtgärder i syfte att
verkställa dessa inom Europeiska unionen.

Om jag fattat allt rätt har Sverige genomfört rambeslutet 1 april 2015. Jag frågar mig alltså om Litauen också har genomfört det före 2 maj 2016, då domen mot NB vann laga kraft?

Edit: Formuleringen "när ärendet inleds" kan förvisso avse själva överföringsärendet. Så om Sverige ev. väntar in att Litauen genomför ramverket, kanske man kan påbörja "ärendet" efter detta?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-05-05 kl. 13:38.
2016-05-05, 14:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Det kan ju ställa till det, om Litauen av någon anledning inte godkänner NB:s livstidsdom. Jag vet inte om de har rätt att överpröva den. Men om så vore, kanske Irinas svärande på bibeln att NB hade alibi kan ställa till det. Nå, bara en reflektion.

Sedan förefaller det som att Litauen måste ha skrivit på ramverket i fråga, för att överföring ska kunna ske. Det har man kanske också gjort, men det är mer än jag vet.

Om jag fattat allt rätt har Sverige genomfört rambeslutet 1 april 2015. Jag frågar mig alltså om Litauen också har genomfört det före 2 maj 2016, då domen mot NB vann laga kraft?

Edit: Formuleringen "när ärendet inleds" kan förvisso avse själva överföringsärendet. Så om Sverige ev. väntar in att Litauen genomför ramverket, kanske man kan påbörja "ärendet" efter detta?

Mitt inlägg du citerar är i vart fall min egna mening, löst konklusivt och tog mig faktiskt avsevärt mer beredning att skriva, än vad dom flesta kanske tror?
Jag har samlat allt från uppfattade kriminalvårds-kriterier till gällande lagstiftning, hela tiden med detta ärendets detaljer begrundat.
Det går rent av att stycka upp samtliga meningar jag skrev, läsa långsamt, och begrunda/söka fakta själv för att sedan komma med diskussionsunderlag.

Rambeslut/direktiv gäller samtliga EU-stater, och gällande genom undertecknande av Lissabonfördraget. Utformning vidare mot tillämpning har för alla grenar i ramen skett etappvis, men gällande simultant mellan medlemsstaterna.
Litauen har mig veterligen ej avbrutit tillämpningen.
Om rambeslut i all korthet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rambeslut#R.C3.A4ttslig_effekt_och_till.C3.A4mplig het

Följande gäller således, saxat ur vad rambeslut säger:
Citat:
Medgivande enligt första stycket krävs inte om den dömde är
1. medborgare och bosatt i den andra medlemsstaten,
2. medborgare i den andra medlemsstaten och efter
verkställigheten av påföljden kommer att utvisas dit till
följd av ett i domen meddelat beslut om utvisning enligt 8 a
kap. utlänningslagen (2005:716), eller
3. bosatt och har vistats lagligt utan avbrott under minst
fem år i den andra medlemsstaten.

Osäker dock på om diskussion om detta närmar sig offtopic, så jag håller mig på distans lite
(ps. ursäkta om jag låter lite dryg)
Senast redigerad av rotesau 2016-05-05 kl. 14:20.
2016-05-05, 14:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Min femkrona..

I min mening är det troligt att han inom kort kommer tvångsförflyttas.
Tvångsförflyttning måste det nog bli tal om, ja, för att han själv skulle vilja bli överförd
till anstalt i hemlandet tvivlar jag på. Hur svårt det än kan bli för honom i ett svenskt
fängelse så torde det vara än värre hemmavid. Och han vet nog om hur det ser ut där.

Har tidigare postat artiklar som beskriver förhållandena i litauisk fängelsemiljö och
repriserar dem här. I och för sig har det gått några år sedan de var publicerade men
mycket är sig nog likt än idag.

Citat:
Det 99 år gamla Lukiskiufängelset är Litauens största med 900 ordinarie platser. Men trångboddheten blir allt värre och för dagen hålls 1.477 personer inlåsta här, både häktade och dömda. I många fall måste sex intagna dela på en cell. Överbeläggningen är inget hinder om svenska Kriminalvården vill skicka hit litauiska medborgare, försäkrar Alexandras Davidonis.

- No problem! No problem! skrattar han.

Fast i så fall utgår fängelsechefen från att det måste ske genom tvång. Att någon frivilligt skulle vilja komma hit från Sverige finns inte i hans föreställningsvärld.

- Varför skulle någon vilja det? Livet i svenska fängelser är mycket, mycket ... bättre.

https://www.flashback.org/sp56370805

Citat:
En fånge måste varje sekund försvara sin egen säkerhet, sin hälsa, sin heder
och kanske sitt liv. Överfulla fängelser kan aldrig bli liberala, här måste det till
hårda regler för umgänget mellan fångarna själva och mellan fångarna och de
anställda.
Att fängelserna är överfulla hänger samman med den kommunistiska föreställningen
om brott. År 1959 ansåg kommunistpartiet att kommunismen
skulle vara fulländad inom tjugo år. Då skulle det inte längre finnas någon kriminalitet.
Det fanns alltså ingen anledning att bygga fängelser.
Litauen mötte sitt oberoende med överfulla fängelser och med ökande kriminalitet.
Detta förklarar överbeläggningen.
https://www.flashback.org/sp56371091
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-05 kl. 14:24.
2016-05-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Samarbetet gäller kriminalvården, inte rättsväsendet. Utgångspunkten är en dom och en dömd som ska avtjäna utdömt straff. På vilka grunder Litauen skulle kunna avvisa övertagandet genom att inte godkänna domen, vet jag inte. Det måste gälla undantag av formell natur. Frågan är vad som händer, om det i framtiden uppkommer grund för resning. Jag skulle tro att ett sådant ärende ska hanteras av den dömande staten.

"Ärendet" syftar säkert på överföringsärendet. Sveriges val av tidpunkt för inledande av ett ärende är en rent praktisk fråga.

För övrigt hör jag till dem som anser att IB inte ens i HR gav ett heltäckande och vattentätt alibi.
2016-05-05, 15:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tänker främst på riskbedömning. Jag kan inte bedöma om det var rätt att ge Flink tidsbestämt straff, men jag har för mig att hans handlande var styrt av akut galenskap under alkoholens inflytande. Såvitt jag vet, så hade han ingen drift att döda. Man får anta att han använt tiden i fängelset till att bli en nykter alkoholist (att hålla sig nykter i fängelset och "sköta sig" är väl inte någon större bedrift) och sådana är ofta mycket kloka människor, dock är de för alltid alkoholister.

NB är ju en helt annan figur. Även om man skulle applicera drogberoendemodellen på honom, så är det ingen som vet vad som menas med en "nykter sexmördare". Som sagt, med det beteende som han uppvisade före mordet skulle han med dina kriterier kunna vara livsfarlig vid frigivandet.

Att han skulle friges utan erkännande vore en utmaning mot all anständighet och respekten för andra människors liv.

Jag tycker att tidsbestämning ska ses som en form av nåd. Man kan inte benåda en oskyldig, så utan ett erkännande ska inte nåd kunna komma ifråga. Så är också regeln i USA. Erkännandet ska dessutom vara genuint. Jag skulle hävda att utan ett erkännande är det omöjligt att en utveckling mot ofarlighet ens kan ha påbörjats
.
Instämmer till fullo! Så kloka ord.

Ett genuint erkännande, ja, med mindre än så får man inte låta sig nöja.
Försöker man vid en senkommen bekännelse framställa sin begångna gärning - nu talar vi
specifikt om brutala sexualmord - i några som helst förmildrande ordalag - skylla på
fylla, att man var behärskad av krafter bortom ens förmåga att kunna bemästra och det
ena med det andra, allt lika genomskinligt falskt - ska det lönas som det förtjänar;
nåden och tidsbestämningen kan glömmas fram tills man till fullo omfamnat skulden
på ett förbehållslöst sätt.

Psykopater är luriga vet vi, och jag är övertygad om att Nerijus har den
personlighetsstörningen och i rikligt mått, och även om han skulle förmå leverera ett
riktigt smaskigt erkännande framöver inramat av ack så gråtdränkt ånger och visar
övertygande vilja till bot och bättring, så skulle jag aldrig våga sätta min lit till
detta och tro annat än att därbakom är det lika blankt som förut och här är en man
som förblir oberörd av det som gjordes mot en annan människa och gärna gör om det igen
fast då ska det minsann skötas bättre så det inte åks fast på nytt.
Hans onda är obotligt och drivs inte på flykten hur lovande än ett erkännande från
hans sida skulle framstå som.
Han förblir livsfarlig. Precis som alla andra mördare av hans slag.
Därför bör han givetvis hållas från allt vad samhälle och frihet heter i alla sina återstående
dagar.
För alla kvinnors skull.
2016-05-05, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
en feltryckning som leder till fickringning är fullt möjlig
Tänkbart är att hon justerar telefonen på något sätt så att hon skapar fickringningen. Men också att det är en fullt medveten fickringning för att hon känner att hon inte har något annat val direkt, eller helt omedvetet för att knappen för senaste numret råkades komma åt. Det spelar heller ingen roll för utfallet, samtalet skedde, det vet vi.

Ok utgår från att hon lagt in delar av sina grejor ordnade till allt för en komfortabel hemfärd, tar av hjälmen om den har varit på för att fixa med håret och blir då uppmärksam på att en person närmar sig och så småningom påkallar hennes uppmärksamhet. Om han då kommer i bil eller inte spelar ingen större roll för utfallet vilket vi redan vet.

18:26.20 Person som följt efter lisa och sett henne försvinna bakom hörnet har anslutet med påslagen radio och lägger sig på backen för att låtsas ordna en punktering. Han frågar åt Lisas håll kan du hjälpa mig med …
18.26.10 ”Fickringning” Pappan mottar en fickringning och hör Lisa säga ”Det är klart” och några röster i bakgrunden samt ett klickläte. Något som klickar i lås.
Det är klart säger lisa -Ja det är klart, kanhända ser hon en nervös person som hon inte vill hetsa upp på något sätt. Men däremot undvika så fort som möjligt. Så visst kan hon hjälpa personen som för övrigt har skurit av vinkeln ut.... men val och val
-Svepande spark i höger knäveck. Jordigt höger knä.
-I Påse mycket nära Nerijus över gatan in till ladan i bil eller inte spelar ingen roll
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. dagen för iakttagelsen finns flera hållpunkter. Vittnet uppger sig tidigare ha åkt förbi ladan 5-6 gånger och då inte sett den här teleskoplastaren. Han hade också ringt upp förre ägaren till lastaren (visste inte att den sålts till LÅ) och frågat om denne varit ute och kört. - Det här vittnesmålet är så säkert som det kan bli. – Det enda som är osäkert är varför teleskoplastaren stod där den stod, och särskilt då också mot bakgrund av alla stölder och att allt låstes in över helgerna.
Ok, redskap är redskap och Nerijus tar enorma risker så visst kommer han att försöka förstärka känslan av att döda om han nu bara kan, teleksoparmen fullt ute i 7 meter gör allting farligt rankt, svårt att se om det verkligen går att parkera traktorn så att han når över sockeln på andra våningen och därmed kan sänka ned henne på andra sidan i den avdelade ladan där örhängena återfinns. Nerijus vet säkert om det går och testar, under några manövrer här blir objektet icke responsivt. Nerujus teleskoptraktorintresse är måhända i sammanhanget tämligen nytt och när AJ väcker frågan vad han skulle med den till tidigare, så ... träffar frågan inte alls bra för stackars Nerijus. troligen finns det många fler tecken på att han är på väg över de flesta bredder och längder.

Hållpunkter med Fynd

Tycker inte brottet är logiskt på många sätt men här finns det viss logik med de utgångspunkterna när vi sedan blickar ut över fyndplatserna med musiken en ode till min omhuldade och älskade i bakgrunden. (En helvetes satir) Vilken måhända har vissa likheter med händelser i mjölkrummet.
-Först hängning av någon typ vid teleskoplastaren, varvid objektet blir icke responsivt, oavsiktligt
-Snabbt på väg in till mjölkrummet, måste stanna och återuppliva på vägen
-Sedan mjölkrummet hängning och därmed den tänkta central handlingen
Korresponderar med fyndplatserna och hundmarkeringarna med örhängen funna där en tänkt återupplivningsförsök kan ha skett. Detta skulle kunna gälla den vars omipotenta megavärden skvätter överallt. Den som vill behärska liv och död.

Nej jag anser inte att handlingen, eller mordet i någon del är en vettig handling och tycker heller inte att att Nerijus är det. Beskrivningen kan vara fel i delar eller som helhet, så har du en bättre förklaring som tar med alla dessa delar och förklarar dem, kom igen och visa och den som sannolik helhet.
Personen är inte logisk så varför skulle delarna av brottet bli det utifrån. Men inifrån att handlingen utförts så torde den vara logisk. Frågan blir därför bara hur.

Nerijus ologisk utifrån & logisk inifrån
Tämligen uppenbart att han ser något andra inte ser så lätt i handlingen, liksom i miljön den utförs.
-Världen är smutsig och han är ren
-Den kliniska precisionen ska vara ren & detta handlar om att njuta av dödsångesten & den rena oförståelsen i den döendes ögon.
-Hans blod kan alltså inte smutsa ned objektet, däremot kan objektet börja fantisera i olika riktningar om närhetsgraden blir för tät. Och sådant stör den rena oförståelsen i att döden kommer.
-Därför handskar på, han kan ju alltid tvätta av sig senare
-Transport och allt annat av objektet sker i stängda emballagen påse och säck, icke responsiva objekt har ofta svårt att hålla tätt. Och han är mån om renheten i sin soppsäcksklädda bil som redan är genomskitig ur andras ögon sett. Men så ser han inte världen. Det är ju just tack vare sopsäckarna han håller den ren
2016-05-05, 15:57
Medlem
Grandiosos avatar
Någon kort tid efter att åtal hade väckts och man nu fått reda på vad Lisa verkligen
råkade ut för den där hemska försommarkvällen så skrev en vän och studiekamrat till henne
det som följer nedan. Gripande och tänkvärda rader som postats en gång förut men tål att
läsas igen:

Jag ser dig inte, men jag vet att du finns med mig

Citat:
Det är lätt att nu fokusera på den avskyvärda gärningsmannen, men jag tänker inte fastna i hatet, för det är inte vad han förtjänar. Han förtjänar inte att ägnas en enda jävla tanke. Det är inte heller vad Lisa förtjänar, det är inte honom vi ska tänka på när Lisa nämns. Hon ska aldrig någonsin få bli förknippad med hemskheterna hon utsattes för.

Istället vill jag nu att vi tillsammans minns Lisa och enbart Lisa. Det är henne vi ska minnas och prata om, hennes mål, drömmar och minne som ska leva vidare. Hennes skratt i våra minnen som ska spridas vidare på våra läppar, hennes skämt och humor som ska förgylla våra kvällar med kompisar och folk vi fortfarande har omkring oss. Hennes ambitioner och hennes driv som ska motivera oss.
Men framför allt är det hennes ödmjukhet, omtänksamhet och kärlek till andra hon gett oss som ska se till att hatet aldrig får vinna. För aldrig någonsin, inte ens efter att något så vidrigt och fruktansvärt som detta skett, ska hatet få vara det som står i fokus.

Den Lisa jag för 5 månader sen önskade trevlig helg till innan hon åkte iväg mot jobbet kommer jag aldrig få ta studenten med, det är jag medveten om. Men jag vet att oavsett vad jag kommer möta för utmaningar i livet kommer den Lisa att finnas med mig från ett annat ställe och påminna mig om vad som är viktigt här i livet, vad som är värt att lägga energi på och vad som är värt att prioriteras.

Fastna inte i hatet, låt gärningsmannen ruttna i tystnad och ägna inte en sekund åt honom. Att minnas Lisas värme och glädje är så mycket viktigare.

Vi saknar dig Lisa, det kommer vi alltid göra, men när dagen kommer och vi ses igen ska du veta att vi alla har spridit din kärlek till dem personer vi lämnat efter oss. Precis på samma sätt som du gjorde.

http://nouw.com/nikkisvedmar/jag-ser-dig-inte-men-jag-vet-att-du-finn-21123364
2016-05-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, han vill säkert överklaga till EU. Men det blir som sagt svårt för honom.

MrFold utredde den här möjligheten bra tidigare i tråden:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Han kan överklaga till europadomstolen men då måste han väva in "mänskliga rättigheter" och att de på något sätt inte fullgjorts i hans fall. D.v.s. fullständigt utsiktslöst.
2016-05-05, 17:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han kan överklaga till europadomstolen men då måste han väva in "mänskliga rättigheter" och att de på något sätt inte fullgjorts i hans fall. D.v.s. fullständigt utsiktslöst.
Står lite om det i den sista länken:
Citat:
Europadomstolen i Strasbourg kan ta upp klagomål från enskilda människor som anser att staten inte följer den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna.

Varken EU-domstolen eller Europadomstolen är överinstanser till våra svenska domstolar och myndigheter. Därför går det inte att överklaga en svensk dom till dem, och de kan inte upphäva en dom eller ett beslut som fattats av en nationell myndighet eller domstol.
2016-05-05, 17:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Mitt inlägg du citerar är i vart fall min egna mening, löst konklusivt och tog mig faktiskt avsevärt mer beredning att skriva, än vad dom flesta kanske tror?
Jag har samlat allt från uppfattade kriminalvårds-kriterier till gällande lagstiftning, hela tiden med detta ärendets detaljer begrundat.
Det går rent av att stycka upp samtliga meningar jag skrev, läsa långsamt, och begrunda/söka fakta själv för att sedan komma med diskussionsunderlag.

Rambeslut/direktiv gäller samtliga EU-stater, och gällande genom undertecknande av Lissabonfördraget. Utformning vidare mot tillämpning har för alla grenar i ramen skett etappvis, men gällande simultant mellan medlemsstaterna.
Litauen har mig veterligen ej avbrutit tillämpningen.
Om rambeslut i all korthet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rambeslut#R.C3.A4ttslig_effekt_och_till.C3.A4mplig het

Följande gäller således, saxat ur vad rambeslut säger:

Osäker dock på om diskussion om detta närmar sig offtopic, så jag håller mig på distans lite
(ps. ursäkta om jag låter lite dryg)

Nå, men du var begripligare i förra inlägget
Det fanns ju undantag i lagtexten du själv länkade till, förbehåll utifall den andra staten inte ratificerat regeln (eller liknande), så tänkte bara att detta skulle kunna gälla Litauen, teoretiskt alltså.

Hur som helst kanske inte överföring blir aktuell förrän straffet är tidsbestämt, tyckte jag läste något om det men kan ha varit här i tråden. Hur var det med Schürrer, hade hon livstid?
2016-05-05, 18:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att fortsätta på den inslagna vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Precis som du skriver är detta utsiktslöst men Nerijus är en sådan person som kommer att fortsätta på "den klagandes väg".

Han är enligt sig själv "oskyldig" och därför kommer han att fortsätta. Kanske inte med en gång men framöver. Han kommer dessutom att ha gott om tid att ägna sig åt detta.

Ett genuint erkännande kommer aldrig att komma över den mannens läppar. Detta är ett försvar från hans sida och han kan då att hävda detta när frihetens klocka klämtar för honom någon gång i framtiden.

Det viktigaste av allt nu, är att han mot sin vilja överförs till hemlandets "kriminalvård". Det sticker verkligen i ögonen på folk om den här genomvidrige mannen skulle få avtjäna många år här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in