Citat:
Jag har läst den, den jämför inte judar med arier/slaver utan den mäter intelligensen i Israel som får 95 som är ungefär samma som för Europa. Hur du får det till att "Européer" har högre IQ begriper jag inte.
Det finns inget motsägelsefullt med att europeiska judar har högre IQ än övriga Europa. Inte konstigare än att Japaner har högre IQ än européer trots 0% europeisk admixture. Och va fan vet du hur ashkenazer judars haplogrupper har uppstått? Ge också en källa på att ashkenazer har lägre IQ än övriga Europa, hittills så är det du själv som spekulerat, massa nonsens om att de måste ha låg intelligens för att de härstammar från Mellanöstern för 2500 år sedan. Hur många poäng genetik har du läst? Ge mig en källa för dina påståenden.
Din enorma okunskap när det gäller naturvetenskap och nobelpristagare etc. gör det helt meningslöst att diskutera det här med dig. Men visa gärna källa på överrepresentationen av judiska nobelprisvinnare kom efter WWII.
Det finns inget motsägelsefullt med att europeiska judar har högre IQ än övriga Europa. Inte konstigare än att Japaner har högre IQ än européer trots 0% europeisk admixture. Och va fan vet du hur ashkenazer judars haplogrupper har uppstått? Ge också en källa på att ashkenazer har lägre IQ än övriga Europa, hittills så är det du själv som spekulerat, massa nonsens om att de måste ha låg intelligens för att de härstammar från Mellanöstern för 2500 år sedan. Hur många poäng genetik har du läst? Ge mig en källa för dina påståenden.
Din enorma okunskap när det gäller naturvetenskap och nobelpristagare etc. gör det helt meningslöst att diskutera det här med dig. Men visa gärna källa på överrepresentationen av judiska nobelprisvinnare kom efter WWII.
Hur du läst "den" när det rör sig om flera litterära samlingsverk kanske mest sammanfattar din egen bristande förståelse för något annat än inkonsekvent lobbande för din egna judiska agenda. Judar har lägre IQ än européer, och judar med europeisk admixture har högre än judar utan men fortfarande inte lika högt som rena icke-judiska européer. Det är de europeiska generna som verkar positivt på intelligensen, liknande resultat går säkert att urskilja för judisk-nordasiatiska hybrider där det då är den nordasiatiska komponenten som främjar en något högre intelligens.
Jag vet ganska mycket om judars haplogrupper. Nu säger inte haplogrupper särskilt mycket om en enskild individs intelligens men som lite kul kuriosa i sammanhanget är ändå att de haplogrupper som korrelerar med intelligens (bl.a I1, R1a, R1b) är karakteristiska europeiska haplogrupper, medan judars vanligaste grupper (J och E1b1b) inte uppvisat samma korrelation, tvärtom korrelerar dessa negativt med intelligens.
http://www.friatider.se/genetiska-markorer-for-intelligens-hittade
https://lesacreduprintemps19.files.wordpress.com/2012/05/haprinderm.pdf