Citat:
Han kan transporteras till hemlandet om Kriminalvården anser det och det utan hans begäran.
Att det minsta är 18 år är rätt, men att han skulle få sitta i 12 år enbart ser jag som uteslutet.
Däremot så tror jag att det rör sig om 24- 26 års tilldömt fängelse och att han sitter 16-18 år. Som jag sagt tidigare så är det flera faktorer som spelar in vid en tidsbestämning.
Tänkbara anstalter nu i början är Norrtälje eller Salberga vilka har säkerhetsklass 1 och sexbunker med tillhörande behandlingsprogram. Han lär bedömas som att han har en hotbild mot sig, så bland gelikar är nog det enda sättet att skydda honom på. Beslut lär finnas om ett tag om var han ska placeras och hur riskbedömningen ser ut.
Om 10 år kan han börja ansöka om tidsbestämt.
Att det minsta är 18 år är rätt, men att han skulle få sitta i 12 år enbart ser jag som uteslutet.
Däremot så tror jag att det rör sig om 24- 26 års tilldömt fängelse och att han sitter 16-18 år. Som jag sagt tidigare så är det flera faktorer som spelar in vid en tidsbestämning.
Tänkbara anstalter nu i början är Norrtälje eller Salberga vilka har säkerhetsklass 1 och sexbunker med tillhörande behandlingsprogram. Han lär bedömas som att han har en hotbild mot sig, så bland gelikar är nog det enda sättet att skydda honom på. Beslut lär finnas om ett tag om var han ska placeras och hur riskbedömningen ser ut.
Om 10 år kan han börja ansöka om tidsbestämt.
Usch, kan bli ett år av varje Lisas liv, som bara fick bli 17 år! Å han kommer inte ägna hennes öde en enda tanke under dessa år, det är jag övertygad om! Tack till alla Er som "stått ut" i denna galna tråd, med insuniationer som tagit rent galna proportioner. Tänker främst på develi, letsdoit, remark, moosky m fl (sorry för Er jag glömt nämna)! Till Er som fortfarande undrar och funderar och vill ha ett svar på varför/motiv etc. Herregud det finns inget svar, inget motiv, till denna typ av brott. Det var ren SLUMP/OTUR att det blev just Lisa. Åh varför, det kommer vi aldrig få veta, det kan nog inte ens Nerijus himself svara på. Ett fruktansvärt verk av en "galning" är det vi får nöja oss med. RIP underbara LISA!