2016-05-04, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Vad får dig att tro att de som sitter och ska döma dig. Kommer blindt tro på din självuppskattade årsinkomst?

Tror inte vet,vem vet kanske åker man på en skattesmäll i efterhand.
Citera
2016-05-04, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Detta stämmer inte såklart. Din stjärnadvokat luras. TS kommer inte få ett strafföreläggande för det första - utan han kommer bli dömd i domstol.

Däremot kollar de INTE upp om du har någon förmögenhet i vanliga fall.

Böterna är exakta och grundar sig på deklarationen. Ingenting annat.
Säger vem lagen?
Citera
2016-05-04, 06:21
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davve91
Säger vem lagen?
1. Jag har fått böter själv en gång och varit juridiskt ombud för en i tingsrätten.
2. Det sunda förnuftet.

De frågar hur mycket man tjänar, ja. Ofta svarar man på frågan genom att "höfta". D.v.s ungefär vad du tjänar, i runda slängar.

När böterna sedan skrivs ut - används deklarationen som underlag för att fastställa den exakta summan. Myndigheter nöjer sig inte med "ungefärliga" summor.

Fråga vem som helst som ens fått en fortkörningsbot någon gång.
Citera
2016-05-04, 06:23
Medlem
Tycker ts ska fråga sin advokat om denna inte är tilldelad av staten dvs.dom har inte behörighet att köra register inkomsuppgifter. Dom nöjer sig med straff böter är bara nånting extra tänkt på att det är trots allt 0.6gram ger fängelse 1 mån på straffskallan har ts erkänt? kan mycket väll bli villkorligt dom beroende på advokat. Neka!
Citera
2016-05-04, 06:29
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Tycker ts ska fråga sin advokat om denna inte är tilldelad av staten dvs.dom har inte behörighet att köra register inkomsuppgifter. Dom nöjer sig med straff böter är bara nånting extra tänkt på att det är trots allt 0.6gram ger fängelse 1 mån på straffskallan har ts erkänt? kan mycket väll bli villkorligt dom beroende på advokat. Neka!
Myndigheter samarbetar med varandra. D.v.s utbyter information och hjälper varandra.
Rättsväsendet har ALL rätt i världen att få hjälp av skatteverket till att få reda på dina inkomstuppgifter.

Du vet väl att skatteverket, utan att fråga dig, kan begära ut kontoutdrag från din bank. Se vad du köpte på ICA igår o.s.v? Du är NAIV, för du förstår inte att myndigheterna struntar i dina rättigheter när du är kriminell eller misstänkt för något.

Myndigheter är inte dumma.

OM TS redan erkänt för polis, kan han sitta där och leka/neka. Det som kommer hända är att han blir dömd ändå och blir sedd som en ännu större idiot än vad han är.
Citera
2016-05-04, 06:30
Medlem
Citat:
1. Jag har fått böter själv en gång och varit juridiskt ombud för en i tingsrätten.
2. Det sunda förnuftet.

De frågar hur mycket man tjänar, ja. Ofta svarar man på frågan genom att "höfta". D.v.s ungefär vad du tjänar, i runda slängar.

När böterna sedan skrivs ut - används deklarationen som underlag för att fastställa den exakta summan. Myndigheter nöjer sig inte med "ungefärliga" summor.

Fråga vem som helst som ens fått en fortkörningsbot någon gång.
Haha låter som du är den laglydiga advokaten?och kan allt verkar du tro..
har själv blivit dömd och taxerat 26000:- och använt mig av detta då min advokat lärde mig det då funka alldeles utmärkt inte fått något mer så vem har fel min advovat och ja som sätt det med egna ögon eller du?
Citera
2016-05-04, 06:41
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Haha låter som du är den laglydiga advokaten?och kan allt verkar du tro..
har själv blivit dömd och taxerat 26000:- och använt mig av detta då min advokat lärde mig det då funka alldeles utmärkt inte fått något mer så vem har fel min advovat och ja som sätt det med egna ögon eller du?
Böterna är likadana - oavsett om du är arbetslös eller taxerar 26.000 KR per år.

Citat:
Hoppas inte du sagt vid tidigare förhör att du jobbar och din inkomst då böterna är väldigt höga.
Säg att du är arbetslös då tingsrätten/polisen inte kollar upp detta.
En människa som klart och tydligt framstår som arbetslös och inkompetent, kan möjligen klara sig undan genom detta (med risk). Dessutom kan du åka på fler straff, såsom mened etc. Det går inte att ljuga för myndigheter så enkelt, utan risk.

TS kommer inte följa dina råd ändå - för du är inkompetent och naiv. Dessutom har han redan berättat för polisen hur mycket han tjänar. Det skulle du se om du redan läst igenom tråden.

MVH
HYST
Senast redigerad av Hysteria90 2016-05-04 kl. 06:47.
Citera
2016-05-04, 06:49
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2016-05-04, 06:51
Medlem
Citat:
Myndigheter samarbetar med varandra. D.v.s utbyter information och hjälper varandra.
Rättsväsendet har ALL rätt i världen att få hjälp av skatteverket till att få reda på dina inkomstuppgifter.
Varför envisas du alla har vi våra åsikter och Värderingar om TS väljer att lita på dig är hans ensak.
då du vart eller är juridisk ombud verkar du tro att du vet allt till punkt och pricka.

Du vet väl att skatteverket, utan att fråga dig, kan begära ut kontoutdrag från din bank. Se vad du köpte på ICA igår o.s.v? Du är NAIV, för du förstår inte att myndigheterna struntar i dina rättigheter när du är kriminell eller misstänkt för något.

Myndigheter är inte dumma.

Inget av det du nyss skrev om myndigheter relaterar i just det ja kan bevisa därav denna diskussion så byt inte ämne tack stanna kvar på samma nivå.

OM TS redan erkänt för polis, kan han sitta där och leka/neka. Det som kommer hända är att han blir dömd ändå och blir sedd som en ännu större idiot än vad han är.

Säger vem det juridiska ombudet? Det som sägs i ett förhör kan ändras TS kan säga att han blev rädd tex vad som helst bara dra en bra story. Ja förstår om TS kommer betala böterna via sin inkomst inga problem gav bara tips.
Citera
2016-05-04, 07:02
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Säger vem det juridiska ombudet? Det som sägs i ett förhör kan ändras TS kan säga att han blev rädd tex vad som helst bara dra en bra story. Ja förstår om TS kommer betala böterna via sin inkomst inga problem gav bara tips.
Om du erkänner saker i ett polisförhör och sedan totalt ändrar dig i rättegången, när du dessutom är misstänkt för ett narkotikabrott, finns det ingen teoretiskt möjlighet att klara sig.

Tingsrätten kommer få uppfattningen om att du saknar trovärdighet och döma till åklagarens favör.

Hursomhelst har jag diskuterat färdigt med dig. Du får ge dina tips ur en objektiv synvinkel och inte utgå från dig själv. Du har ingen som helst aning om hur TS ser ut, vilket språk han använder och vilket efternamn han har.

Det märks iaf tydligt att du är inkompetent, dels på språket du använder, dels på din naiva syn på myndigheter.

Jag är glad att du kom med dina tips, så att jag kunde bemöta dem vuxet, nyanserat och berätta för vanligt folk hur det ligger till.
Senast redigerad av Hysteria90 2016-05-04 kl. 07:04.
Citera
2016-05-04, 07:05
Medlem
Böterna är samma ja men summan baseras på inkomsten..
Hoppas du inte får fler klienter efter detta.
Senast redigerad av davve91 2016-05-04 kl. 07:09.
Citera
2016-05-04, 07:20
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Böterna är samma ja men summan baseras på inkomsten..
Hoppas du inte får fler klienter efter detta.
Ja och det finns en minimumnivå på böterna - 50 KR per dagsbot.
Oavsett om du tjänat 26.000 KR extra eller inte, skulle nivån fortfarande vara 50 KR.

Många svenskar skulle bli förvånade om dem visste om hur effektiva myndigheterna är. Våra kära myndigheter har som sagt all rätt i världen att kolla igenom dina kontoutdrag, utan att fråga dig. Du kommer troligen att nyktra till någon dag.

När du på fullaste allvar påstår att vem som helst, enkelt kan ljuga för polisen och hävda arbetslöshet, så kan man ju undra om du på riktigt är född 1991 eller inte.

Jag bedriver näringsverksamhet inom handeln och har inga "klienter". Jag har endast ställt upp som juridiskt ombud på hobbynivå ett par gånger och saknar juridisk utbildning.

MVH
HYST
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in