2016-05-03, 20:27
Medlem
Hej!

Funderar på att köpa vattenskoter, så jäkla dyrt bara.

Men har kollat på Seadoo spark verkar vara något då den bara kostar 79 000:- , vilket är relativt billigt för en ny. Då är det en med 90 hkp jag ska ha, men är det värt pengen eller kommer jag bli missnöjd?

Bör jag köpa någon gammal begagnad istället? Isåfall vilken?

Vilken är den bästa vattenskotern jag får för runt 80 000:-? (ny/begagnad)
Citera
2016-05-03, 21:37
Medlem
jag har själv haft en RXT

mkt trevlig maskin men kanske en gnutta FÖR stark, nu va den iofs steg 3 trimmad.

men iaf så har jag själv tänkt på en SPark har inte kört någon men tänker mig att det faktisk skulle räcka med 90 hk. går ju att chippa dom också

det duger till trevligt åkande och lite wakeboard och skidor kan jag tro,

annars en honda aquatrax 165hk turbo.

har aldirg kört någon men HONDA står för kvalitet
Citera
2016-05-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
jag har själv haft en RXT

mkt trevlig maskin men kanske en gnutta FÖR stark, nu va den iofs steg 3 trimmad.

men iaf så har jag själv tänkt på en SPark har inte kört någon men tänker mig att det faktisk skulle räcka med 90 hk. går ju att chippa dom också

det duger till trevligt åkande och lite wakeboard och skidor kan jag tro,

annars en honda aquatrax 165hk turbo.

har aldirg kört någon men HONDA står för kvalitet

Låter nice, är mest inne på att köpa en Spark
Citera
2016-05-03, 23:41
Medlem
leksakstomtens avatar
KÖR BARA KÖR!

alltså köp en skoter om du har möjligheten

Har åkt några gånger på en kusins-pappas Seadoo "RXT-X aS 260" eller 240 hmm, minns ej , tror den hette det.
iaf ett monster. köprådet var att han köpte den från Usa, betalade ca 120 000 ( i Sverige låg den på 180 000)

0-100 har aldrig gått så fort, under 3 sek och att dra över 120 km/h gjorde att man tog sig från Smögensbrygga till Skagen snabbare än taxfreesnopen han öppna på Stenalineobåten XD.

Har själv en egen fondportfölj jag sparar till just båt och skoter sedan 5 år tillbaka. skall "bara" styra en sommarstuga med, men lär vl ta 5 år minst...

summa sumarum, om du kan, hör med andra ifall de är sugna och köp tam från USA en begagnad (finns vissa som är en vecka gamla som säljes till bra pris)
Senast redigerad av leksakstomten 2016-05-03 kl. 23:42. Anledning: corection
Citera
2016-05-28, 02:50
Medlem
Jag skulle satsa på en Belassi B3R Pure 150 hp gul. du kan garanterat komma över en begagnad för det priset. Riktigt fin och stabil att köra. Den är också rätt bränslesnål vilket kan va ett plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in