2016-05-03, 14:00
Medlem
magica69s avatar
För drygt en mån sedan råkade jag utför en motocykelolycka. Efter det fick jag tramadol. På sjukhuset fick jag det 1-3 ggr/dag. (var i Thailand.) Sedan hemkomst har jag kanske ätit max 10 st 50mg på totalt 6 veckor. Och max 4 dagar i rad.Och det var i förra veckan. Tiden på sjukhuset klarade jag utan utsättningssymtom. Jag tål ex inte kodein. Får AT på 4-6 tabletter. Och jag har aldrig missbrukat utan ätit enl ord men under lång tid pga fibromyalgi. Efter 4 dag med 50 mg tram om dagen får jag abstinens!!!! Liknande kodeinabstinens men lindrigare. Ångest, myrkryp, rysningar, influensavärk o en mage som är ur lag minst sagt. Det känns löjligt. Tydligen tål jag inte tram heller ( vet att jag är ultrasnabb metaboliserare av cyp2d6 som tram bryts ned av. Hur länge kan jag vänta mig må skit? Ingen värk idag o magen är lugn än så länge Men mår illa o har puls 110...😨. Snudd på panikångest. Stess äter jag redan...i nedtrappning så dubbelt upp
Citera
2016-05-03, 14:04
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Thailändska tram 100mg kapslar e de vanliga? Bra /dåliga?

Jag fick dem på sjukhuset i Thailand o jag blev då smärtlindrad o tom fick AT efter fyra dagar på 50 mg/dag och blev lagom svängd och yr i bollen, men det är jag det....tål ingenting...
Jag somnade tom på dem....
Senast redigerad av magica69 2016-05-03 kl. 14:07.
Citera
2016-05-03, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Ingen bra idé varje gång jag har får EP anfall har jag dygnat p.g.a att jag inte kunnat sova när jag tagit tram utan legat vaken/noddat hela natten sen kört på dagen efter också.
Men bra lär du säker må,glömde fråga om vilka doser det rör sig om?

Ah oki, det blev inga tram iaf, somnade istället haha!
Jag brukar ta runt 400mg!
Citera
2016-05-03, 20:03
Medlem
benso triggar igång opiater/opioider och du riskerar att dö.
Citera
2016-05-03, 22:29
Medlem
femtonbultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiatisen1988.016
Jag skulle aldrig våga mig lita på utländska varor, vissa gånger kan dom hålla skitbra kvalitet medans andra gånger är dom skit.

Det är nog inte omöjligt att din tolerans byggts upp trots att du tagit mindre mängder..
Har du fått i dig några andra medikamenter eller knark innan du tog Tramadol?

Jag brukade också köra 500 mg om dagen och blev van. Sen ändrade jag mina vanor och tog endast 300mg konstigt nog kände jag av mer. Fabrikat och sort spelar också roll.
Citera
2016-05-03, 22:33
Medlem
femtonbultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollibopp

Nja så farligt är det inte. Extremt dosberoende. Tror nog alkoholen är värre. Det är väl andningsdepression som är det värsta.
Citera
2016-05-06, 23:28
Medlem
Svalde för drygt 3 timmar sedan 400mg kapsyler sedan svalde jag för ungefär 30min ytterligare 500mg och nu känner jag mig illamående och att högre foten vill tappa kontakten. Början på en krampanfall?

Var uppe i 1000mg för några månader sedan det resulterade vid samma biverkningar och men hände inte mig så mycket, ingen krampanfall men var väldig nojig.

Då var det retard tabletter nu är det kapsyler som är i 50mg kapslar så det blir en explosion i magen istället för att det ska avlägsna lite och lite som tabletter och retards

Sen undrar jag om vikt och längd har någon påverkan på tramadol/opioder? I och med det är jag väldig liten så det kanske anledningen till varför jag känner så. 165cm, 50kg.
Citera
2016-05-07, 01:32
Medlem
wasabi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Grön/Gula?Har bara ätit spanska med samma skal.Inte helt ovanligt speciellt på internetshoppar.
Vet att svenskproducerade läkemedel är bättre än thailändska men det betyder inte att dom är värdelösa.

Orange och vita...
Tydligen mycket vanliga o poppis
Citera
2016-05-07, 02:29
Medlem
Undrar då igen, har vikt någon påverkan på rus när det gäller dosering av tramdol?
Citera
2016-05-07, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenisej9
Undrar då igen, har vikt någon påverkan på rus när det gäller dosering av tramdol?

Mängd, vikt, dagsform, sömn , samt hur känslig man är några saker att ta med i beräkningen.
Citera
2016-05-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Orange och vita...
Tydligen mycket vanliga o poppis
Har aldrig sett tramadol eller tradolan ej heller alla de andra medeciner inom samma kategori ha färgen gul,grön på kapslar inget annat
Citera
2016-05-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollibopp
Var har du fått det ifrån att man riskerar att dö om du äter tramadol med stess eller andra läkemedel. Ät 20-50tramadol och support till med lite mer än en vanlig fylla,synd dig medvetslös då kanske du dör men troligast är nog att du blir hjärndöd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in