2016-04-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det finns i datan, en eller flera ytterligare master brukar handskaka med mobilen för att vara beredda på att ta över om det blir ändrad singnal förhållande, men inte alltid. Mätningen kan göras i efterhand.
Det framgår inte av medias bevakning vilka delar som hittats, men tar för givet att om data framtagits från LHS mobil så har moderkortet hittats. Hur man gort framgå inte heller men enklast är att flytta över flach minnes kapsel till ett fungerande moderkort.

Det här är landet, hur många master finns det i området?
2016-04-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Fickringningar är väl inget ovanligt med dagens touchtskärmar .
Varför skulle han ringa upp ? Det lät ju som ett helt normalt samtal det han hörde .
Vadå ytterst kontrollerad ?
Du har väl inga barn så du vet vad du snackar om .
Det du tycker är kontrollerande är ju helt naturligt bland vanligt folk .
Att vara mån om sina barn verkar vara tabu för dig .
Undrar varför ?

Kontrollbeteende är inte bara något som barn drabbas av. Det händer också vuxna - det är samma mekanism.

Att Lisa var ovanligt kontrollerad är inget som längre behöver avhandlas. Allt står i fupen. Varför är det så känsligt så man vill mörka det? Varför inte vara öppen med det?
2016-04-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så varför finns inte sista dagens sms kopierat i fupen? Om det nu inte är en militär hemlighet.
Den data som SMS och att samtal förekommit eller förekommer som inte rör fallet får inte publiceras. Exempel. "Jag åker nu från kafét", är helt ok att skriva i fup, " jag skall åka till Karin sedan och lyssna på musik", får inte ofentlighets göras, hoppas du förstår. Det är mycket i slasken som inte ens försvaret får använda, inte ens om Gustav hade Skor eller stövlar på sig, om det inte anses tillhöra till fallet men har rapporterats så skall det ner i slasken.
2016-04-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ja det finns i datan, en eller flera ytterligare master brukar handskaka med mobilen för att vara beredda på att ta över om det blir ändrad singnal förhållande, men inte alltid. Mätningen kan göras i efterhand.
Det framgår inte av medias bevakning vilka delar som hittats, men tar för givet att om data framtagits från LHS mobil så har moderkortet hittats. Hur man gort framgå inte heller men enklast är att flytta över flach minnes kapsel till ett fungerande moderkort.
Tack för info.

Finns vad jag vet inga uppgifter om att moderkort eller andra för informationshämtning vitala delar av mobilen hittats.
Det borde framgått av FUP oavsett om data kunnat återskapas eller inte.

De klipp från direktrappoertering som annan postare nyss visade om att "LHs telefon återskapats" tolkar jag som syftande på återskapade data från masttömningar. Ej från mobiltelefonen i sig.
Senast redigerad av Prudent 2016-04-30 kl. 21:54.
2016-04-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja så här står det :

"Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm berättar att det, efter att Lisa Holms telefon återskapats, konstaterats att hon inte haft någon kontakt med den misstänkte den vägen.
by Joakim Magnå October 28, 2015 at 1:21 PM"

- See more at: http://live.gp.se/Event/Lisa_Holm-rattegang?Page=3#sthash.E04bH88F.dpuf

Frågan är hur mycket man ska lita på den snurrige fantasifulle (och även ljugande) LGW när han inte ens vet att det var 1959 som mobilen säkert var avstängd. Det där felaktiga 1859 snurrar genom hela fupen. Inte undra på att de rört ihop datorerna.
2016-04-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad stämmer ? Hur definierar du ytterst kontrollerande ?
Fullt naturligt att ha koll på sina barn om man är en bra förälder .
Du kan väl ringa honom och fråga om han får använda den privat ?

Det ska väl vara bestämt från arbetsgivaren dvs FM vad som tillåts att göra.
2016-04-30, 21:57
Medlem
Citat:

Det fetade: var framkommer detta i fupen?
2016-04-30, 21:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skriv gärna att du gissar, det ser bättre ut, allrahelst
när det visar sig att du har helt jävla fel.
Oj, vilken surkart.
Det verkar som att pejlingen blivit ett irritationsmoment.
Jag skrev "om jag fattat infon vi fått rätt" så då är det upp till dig att söka info själv för att du ska bilda dig en egen uppfattning.
2016-04-30, 22:00
Medlem
Citat:
Den data som SMS och att samtal förekommit eller förekommer som inte rör fallet får inte publiceras. Exempel. "Jag åker nu från kafét", är helt ok att skriva i fup, " jag skall åka till Karin sedan och lyssna på musik", får inte ofentlighets göras, hoppas du förstår. Det är mycket i slasken som inte ens försvaret får använda, inte ens om Gustav hade Skor eller stövlar på sig, om det inte anses tillhöra till fallet men har rapporterats så skall det ner i slasken.

Så advokaten behöver åklagarens tillstånd för
att använda det han kan hitta i "slasken"?
2016-04-30, 22:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Kontrollbeteende är inte bara något som barn drabbas av. Det händer också vuxna - det är samma mekanism.

Att Lisa var ovanligt kontrollerad är inget som längre behöver avhandlas. Allt står i fupen. Varför är det så känsligt så man vill mörka det? Varför inte vara öppen med det?

Hur förhållandena var i familjen Holm har du inte en aning om .
Vad som står i FUP tolkar ju du enligt din förvridna syn på vad som är normalt .
Vad är dina konkreta bevis för att man vill mörka det ?
Eller är det taget ur fantasin som vanligt ?
2016-04-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Oj, vilken surkart.
Det verkar som att pejlingen blivit ett irritationsmoment.
Jag skrev "om jag fattat infon vi fått rätt" så då är det upp till dig att söka info själv för att du ska bilda dig en egen uppfattning.

Hur va det nu, hade du fattat infon rätt eller fel?
2016-04-30, 22:05
Medlem
Citat:
Det fetade: var framkommer detta i fupen?
Har inte sett det i FUP, men finns i medias liveraportering. Se länk jag lagt ut tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in