Citat:
Ursprungligen postat av
develi
...
Ställer mig tveksam till fotavtryck således...
...
Skillnad vore om de satt på som om hon vore fullt klädd (avtryck sätesregion).
När menar du att han skulle ha satt "fotavtrycket"? Byxorna tolkar jag som neddragna i mjölkrummet i samband med hängning, alltså blottande för sitt sjuka nöjes skull som slutfinal.
Här ansluter jag mig (sedan länge faktiskt) till Klurigklurings resonemang, som hon redogör för på sin sida: att Lisa blev strypt stående på knä och att GM hade en fot pressande mot korsryggen/ryggslutet. Därav fläcken upptill på baksidan av overallbrallorna och smutsen nedtill på framsidan av dem. Det vore en poäng att analysera den smutsen, då det kan ge belägg för mordplats (eller överfallsplats om man vill skilja dem åt).
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag ser detta återkommande i tråden om mer precis position men undrar vad källan är versus Johanssons uttalande om master? Jag har väl missat nåt inlägg antar jag.
På glesbygd ger det inte samma resultat som i tätbebyggelse då det handlar om master och därav undran.
Vad jag har förstått av tidigare, längre, diskussioner i tråden, går det inte att precisionsbestämma telefonerna i Blomberg så himla noga. Triangulering är väl inte ens möjlig, eller?
Felix52 tycks ha lite koll på detta men är oklar i en sak. Hen sa ungefär så här: "Ca 30 mobiler hade rört sig i området under aktuell tid."
Vad är aktuell tid?
30 mobiler låter väldigt lite, om det inte handlar om typ tiden mellan sms och fickringning, tre-fyra minuter. Men jag uppfattade inte om det var vad som avsågs. Sorry i så fall!