2016-04-30, 16:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om det nu verkligen är på det sättet, att telefonen kunnat spåras till förrummet
Jag ser detta återkommande i tråden om mer precis position men undrar vad källan är versus Johanssons uttalande om master? Jag har väl missat nåt inlägg antar jag.
På glesbygd ger det inte samma resultat som i tätbebyggelse då det handlar om master och därav undran.
2016-04-30, 16:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Pappan använde sin tjänstetelefon i kontaketer med Lisa och Lisa skickade sina sms till pappans tjänstetelefon. Försvaret använder den vanliga nätet, men har även en egen telenät.

http://www.aef.se/Marktele/Navigering/Navigering_FTN.htm

https://www.fmv.se/sv/Verksamhet/Lednings--och-informationssystem/xx/

Vart vill du komma med det här resonemanget egentligen ?
Pappan är väl för i helvete inte misstänkt så varför tjafsar du om vilken telefon
han har använt i sina kontakter med Lisa .
Är det en ny komplott mot dynghögen Nerijus som du tror dig ha kommit på ?
Redogör nu för vad det har för betydelse vilken telefon eller vilka abonnemang
som har använts ?
Och med redogör menar jag inte fantasier utan riktiga fakta .
2016-04-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ser detta återkommande i tråden om mer precis position men undrar vad källan är versus Johanssons uttalande om master? Jag har väl missat nåt inlägg antar jag.
På glesbygd ger det inte samma resultat som i tätbebyggelse då det handlar om master och därav undran.
Jag kan inte avgöra den frågan åt någondera hållet, men lite skeptisk är jag. Mitt lilla scenario är inte beroende av om telefonen kan placeras i förrummet, men stämmer med en sådan uppgift.

Om mitt händelseförlopp stämmer, så är det ju en mardrömsliknande plats för den flyende bland alla hinder på väg mot öppningen på andra sidan. Det kunde ha blivit så att hon måste klättra över kanten vid den gjutna plattformen, tillräckligt hinder för att bli upphunnen. Vid den norra öppningen ligger bräder, som NB kunde ha tagit en av för att slå efter henne.
2016-04-30, 17:33
Medlem
Theforeigners avatar
Interessant blogg om Lisa Holm fallet.

Bla. skarp analys angående diverse punkter i Björn Hurtigs överklagande
tillex. Flashspåret och huvudhåren:

http://www.mysterium24.se/?cat=32
2016-04-30, 17:38
Medlem
Citat:
Jag har också svårt att riktigt förstå precisionen i positioneringen som det talas om.
Jag inser inte hur så precis positionering kan göras i efterhand, men en gissning är att det inte handlar om klassisk triangulering mellan master utan någon slags analys av signalstyrkor och riktningar som framgår av mastdata. Möjligvis kombinerat med mätning på plats för att kartlägga hur signalstyrkan förändras i och mellan olika byggnader.

Samtidigt ger Felix52 ett seriöst och trovärdigt intryck och det skulle förvåna mig om hen trollar.
Förhoppningsvis kommer mer förklaringar så småningom.
2016-04-30, 17:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och så får polisen svar från Tekniska där man har hittat färska blodfläckar från NB den döda Lisa
Blodfläckar som han förklarar med att "jag har aldrig träffat henne. Jag vet ingenting"

Hur vet du att det har hittats färska blodfläckar från NB "på den döda Lisa"?

Mig veterligen har spår av NB endast hittats på hennes kläder etc, men ej på henne.

Återkom gärna med källa, tack!
2016-04-30, 17:53
Bannlyst
Citat:
Oavsett vrängda eller nerhasade så är större delen genombruten i övre delen - minst hälften av fläcken. Ställer mig tveksam till fotavtryck således och även pga färgen.
"Att så lite syns" beror väl på hur de satt i förhållande till henne (kontaktyta)i skåpet om det är vätska*.
Skillnad vore om de satt på som om hon vore fullt klädd (avtryck sätesregion).
När menar du att han skulle ha satt "fotavtrycket"? Byxorna tolkar jag som neddragna i mjölkrummet i samband med hängning, alltså blottande för sitt sjuka nöjes skull som slutfinal.

Edit:
Har väldigt lite koll på avtrycket. Tog upp det bara på grund av sin skärpa just där och det faktum att skärpan inte var genomgående genom alla lager. Tog upp det för att få det belyst en tredje och fjärde gång mest, liksom att kunna skriva av det från egna funderingar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sid.1341 - 1635

Den man med rufsiga hår är inte NB. Det vet du väl.
Varför skriver du att den man är förhörd och hänvisar sidor från förhör med NB?
Varför vilseleder du andra, varför ljuger?
Titta en gång till på bild på NB från övervakningskameror i Källby 6/6 - NB har väldigt korta hår och är rakad.
Den man som en vittne såg vid ladan samtidigt som L skulle börja åka var inte NB.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...
Ställer mig tveksam till fotavtryck således...
...
Skillnad vore om de satt på som om hon vore fullt klädd (avtryck sätesregion).
När menar du att han skulle ha satt "fotavtrycket"? Byxorna tolkar jag som neddragna i mjölkrummet i samband med hängning, alltså blottande för sitt sjuka nöjes skull som slutfinal.

Här ansluter jag mig (sedan länge faktiskt) till Klurigklurings resonemang, som hon redogör för på sin sida: att Lisa blev strypt stående på knä och att GM hade en fot pressande mot korsryggen/ryggslutet. Därav fläcken upptill på baksidan av overallbrallorna och smutsen nedtill på framsidan av dem. Det vore en poäng att analysera den smutsen, då det kan ge belägg för mordplats (eller överfallsplats om man vill skilja dem åt).

Citat:

Vad jag har förstått av tidigare, längre, diskussioner i tråden, går det inte att precisionsbestämma telefonerna i Blomberg så himla noga. Triangulering är väl inte ens möjlig, eller?

Felix52 tycks ha lite koll på detta men är oklar i en sak. Hen sa ungefär så här: "Ca 30 mobiler hade rört sig i området under aktuell tid."
Vad är aktuell tid?
30 mobiler låter väldigt lite, om det inte handlar om typ tiden mellan sms och fickringning, tre-fyra minuter. Men jag uppfattade inte om det var vad som avsågs. Sorry i så fall!
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-04-30 kl. 18:01.
2016-04-30, 17:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Interessant blogg om Lisa Holm fallet.

Bla. skarp analys angående diverse punkter i Björn Hurtigs överklagande
tillex. Flashspåret och huvudhåren:

http://www.mysterium24.se/?cat=32

Ja, det var väldigt intressanta reflektioner och slutsatser.

Hoppas det kommer att redas ut hur det ligger till med dessa frågeställningar.
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-04-30 kl. 17:58.
2016-04-30, 18:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Titta en gång till på bild på NB från övervakningskameror i Källby 6/6 - NB har väldigt korta hår och är rakad.
Den man som en vittne såg vid ladan samtidigt som L skulle börja åka var inte NB.

Det kom ju också från rätt person .
Rufsiga manen är ju inte misstänkt för något .
Så vilken roll spelar han i ditt spökscenario ?
Finns inga spår efter rufsiga manen . Ingen har satt honom i samband med mordet .
Det finns däremot massor av spår efter mördaren , den äcklige och illaluktande Nerijus .
Kom nu med en flinthård förklaring till varför rufsiga manen är intressant .
2016-04-30, 18:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

Sluta nu med dina dåliga försök till trådsanningar, varför ljuger du själv. Klart det kan vara Nerijus som vittnet såg. Inte någon osynlig gärningsman som inte har framkommit. Signalementet stämmer in bra på Nerijus, vittnet såg personen väldigt hastigt dessutom. Därför är det troligt att vittnet svajar lite i själva beskrivningen - måste vara svårt att hinna reflektera över exakt hur personen såg ut. Om man nu inte har fotografiskt minne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in