Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag begriper vart den står - det är bara att titta på bilden i FUP.
Tittar man genom ladan från cafét så ses väl hela scenariet med sprattlandet ni talar om.
Det finns inget "givetvis" så länge NB håller käften. Allt är teser. Självklart lär offret fångas in men exakt vad som helst kan ske mellan offer och förövare innan han har henne helt under kontroll.
.. Sen finns det gränser på hur mycket egen fantasi man ska applicera på en förövare. För övrigt (förutom synligt mord) finner jag det det inte trovärdigt (sprattlandet, återupplivning som också diskuterats i denna teori för att sen bära iväg henne och nu sist hänga en redan död) - men finner ni/du detta som nåt trovärdigt så fine för mig. Jag ser heller inte en tidsspegel som skulle fungera.
En handske och en rulle i den norra delen av ladan gör det inte till en BP för min del utan snarare överfallsplats likt ÅK gärningsbeskrivning.
Eftersom absolut inget av klart värde framkommer kring denna via förhör eller utredningar så har jag inte fördjupat mig ett dugg i denna. Det är oklara uppgifter, det är ingen teknisk bevisning. Jag spekulerar inte, jag fantiserar inte. Jag lämnar den därhän. Skulle jag engagera mig så ser jag det inte som ett mordredskap.
För att han högst troligt använder den i jobbet till sågen eller byggnadsställningarna varenda dag när de avslutat jobb på Blomberg 10.
Vitt damm upp till knäna enligt Irina. Stod han på knä i det dammiga mjölkrummet innan han hängde upp henne? Vid slanghärvan där hennes örhänge återfanns? Drog upp bhn och glodde? La snaran runt halsen? Inte en susning men dammig blev han uppenbarligen.
Alla handlingar är logiska
Allt som En brottsling kan ha samlat till sig på en brottsplats har ett värde där för brottslingen. Om Nerijus har haft en Teleskoplastare så är det en enorm risk han tar med den förutom allt annat oavsett vad man tycker om honom så bör hela handlingen utifrån det faktum att den genomförts också vara strikt logisk inifrån just det faktumet. Inte nödvändigtvis logisk på något större vis för oss andra.
Intresset är klart
Han hade använt Teleskoplastaren tidigare och hade också fått en sådan beteendeförändring när han förnekade detta inför sin arbetsgivaren att denne inte sett någon sådan förändring tidigare. Att lastaren också synts stående utanför ladugården med i princip bara armen snett inåt gör att den kan står i ett läge där någon som hänger bara kan synas från den andra stora porten.
Anledningen är rent mekanisk då teleskopröret har en amplifierande verkan på gungning precis som en piska när stången står rakt framåt, maxutfälld blir det en väldigt farlig och rank konstruktion vid minsta belastning, helt oönskat om man av någon anledning inte skulle vilka förstärka en rörelse, till exempelvis att förstärka mekaniken i en människa som dör. Hävstångsförstärkt rent mekaniskt. Ok jag erkänner att jag inte har några speciellt höga tankar om den personen, men är teleskoplastaren där så finns det ett djupt syfte med detta, för Nerijus är inte rolig och han skämtar inte om sådana saker som han uppenbart är beredd att offra sitt liv i frihet för.
Han utgår från sin egna funktionalitet
Jag anser att Nerijus tillhör det fåtal med sådana intressen och jag har därför bara undrat som fan varför i helvete har surkuken en teleskoplastare där och här utgår jag lika självklart som för alla handlingar att det finns något logiskt i detta, ja faktiskt i högre grad än för många andra människors liv med tanke på vilken risk han tar med detta, så visst måste det inifrån honom också funnits en rimlig anledning. Är han där för att döda och bara detta så lär han nog fan se till att få ut det mesta möjliga ur just det. konstigare än så är behöver det inte vara.
Ur de flesta perspektiv är hela grejen helt skruvad och strikt ologisk och irrationell för de flesta, ja absolut. Det är min grundingång till hela detta mord - Men varför i helvete?
(FB) En mördares 20 åriga inrunkningsfantasier på 50 minuter Vad är rimlig att förvänta sig?
-Egentligen bara en enda sak, allt han har dragit till platsen har ett jävla syfte även om man inte förstår det. Och det syftet är riktigt tungt. Han riskerar allt och alla fäder är definitivt inte lika snälla som lisa far.