2016-04-30, 00:06
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Vad jag anser är inte relevant i sammanhanget. Även här visas tydligt att du har en agenda och vill genom din argumentation "tvinga in" mig i ställningstagande. Jag har ingen åsikt mer än att det inte riktigt stämmer. Du som tycks resonera och vilja förklara allt logiskt ur ett utredningstekniskt perspektiv kan ju förklara hur hjullastaren kan stå vid mordplatsen 20:20. 10 minuter innan SH anländer till platsen. Vad säger det? Här florerar ju ren disinformation kring den. Den bör väl förklaras eller ska man bara rycka på axlarna och hävda att man lagt tillräckligt mycket av skattepengarna på detta fall och att rätt man är ju ändå dömnd. Det har ju både TR och HR sagt?

Det här låter lite bekant tror jag .
Vilken hjullastare ?
Vad har teleskoplastaren med utgången av fallet att göra ?
Menar du att den har använts vid mordet ?
2016-04-30, 00:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Cement, gjutningsmassa... även grus kan efterlämna ett vitt smutslager. - Det ser ut att finnas en hel del vitt material nära brunnen och även i övrigt inne i ladan plus att det runt mopedplatsen ligger ljust grus. - Det behövs ju bara att man står på knä en stund och vrider kroppen ett par varv så lär man få ett vitt stoft på knäna. - Det kan ju också vara IB som dragit till med "vitt" för att hon inte ville det skulle vara jord..? -

Eller från gipsskivor...ev från huset bröderna höll på att renovera. Det har bu även diskuterats var ev plast/säck kan finnas...
2016-04-30, 00:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Jag vill inte utveckla det närmare men jag tror inte han hade den kunskapen eller ens tänkte på det.
Vet man något om Nerijus mobil egentligen? Lite egna funderingar här; de flesta vet nog att mobiler kan spåras och jag tror att Nerijus nog var så pass förberedd att han kollat upp lite sånt i förväg. Dels ha sönder mobilen för sin egen säkerhets skull men också för att minimera risken att något samtal kopplades upp. Tyst skulle det vara också så att han kunde fokusera.
2016-04-30, 00:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Jag vill inte utveckla det närmare men jag tror inte han hade den kunskapen eller ens tänkte på det. Då hade han nog agerat på annat sätt.
Vad har du för tankar angående fickringningen, tror du att det var NB eller Lisas kollegor som SH hörde?

Vill än en gång tacka dig för informationen som du delger oss.
2016-04-30, 00:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vitt damm...hm...gipsskivor...från huset de höll på att renovera i närheten av kopplingsststationen?
Kommer ihåg när min man sågade i sådana och var täckt av just fint vitt damm.
Har ju spekulerats litegrann i tråden var ev plast/säck slutförvarats...
Precis det där har jag också funderat på.
Det känns som att Nerijus var alldeles för angelägen om att gå dit och jobba när allt jobb skulle läggas ner? Istället för att bli nöjd över lite ledighet var ju NB väldigt bekymrad för att han inte fick gå dit och jobba. Tror fan att han tryckt in plasten i väggen i huset där.
Vore värt att kolla det huset!
2016-04-30, 00:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag håller med dig. Även den sk SUV:ns ägare skulle behövts ta fram.

Vad är det som säger att ägaren inte har kollats upp ?
Vet du vad som har hamnat i slasken som icke intressant ?
2016-04-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Han är väl den som är mest trovärdig i hela fallet .
Varför i helvete skulle han hitta på något som inte stämmer .
Du kan ju inte jämföra med hur du själv beter dig .

Dessa uppgifter går inte att bekräfta. De ligger i lösa grunder, utan förankring, och därför går de inte använda som faktauppgifter.
2016-04-30, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag begriper vart den står - det är bara att titta på bilden i FUP.
Tittar man genom ladan från cafét så ses väl hela scenariet med sprattlandet ni talar om.

Det finns inget "givetvis" så länge NB håller käften. Allt är teser. Självklart lär offret fångas in men exakt vad som helst kan ske mellan offer och förövare innan han har henne helt under kontroll.
.. Sen finns det gränser på hur mycket egen fantasi man ska applicera på en förövare. För övrigt (förutom synligt mord) finner jag det det inte trovärdigt (sprattlandet, återupplivning som också diskuterats i denna teori för att sen bära iväg henne och nu sist hänga en redan död) - men finner ni/du detta som nåt trovärdigt så fine för mig. Jag ser heller inte en tidsspegel som skulle fungera.
En handske och en rulle i den norra delen av ladan gör det inte till en BP för min del utan snarare överfallsplats likt ÅK gärningsbeskrivning.

Eftersom absolut inget av klart värde framkommer kring denna via förhör eller utredningar så har jag inte fördjupat mig ett dugg i denna. Det är oklara uppgifter, det är ingen teknisk bevisning. Jag spekulerar inte, jag fantiserar inte. Jag lämnar den därhän. Skulle jag engagera mig så ser jag det inte som ett mordredskap.

För att han högst troligt använder den i jobbet till sågen eller byggnadsställningarna varenda dag när de avslutat jobb på Blomberg 10.

Vitt damm upp till knäna enligt Irina. Stod han på knä i det dammiga mjölkrummet innan han hängde upp henne? Vid slanghärvan där hennes örhänge återfanns? Drog upp bhn och glodde? La snaran runt halsen? Inte en susning men dammig blev han uppenbarligen.
Alla handlingar är logiska
Allt som En brottsling kan ha samlat till sig på en brottsplats har ett värde där för brottslingen. Om Nerijus har haft en Teleskoplastare så är det en enorm risk han tar med den förutom allt annat oavsett vad man tycker om honom så bör hela handlingen utifrån det faktum att den genomförts också vara strikt logisk inifrån just det faktumet. Inte nödvändigtvis logisk på något större vis för oss andra.

Intresset är klart

Han hade använt Teleskoplastaren tidigare och hade också fått en sådan beteendeförändring när han förnekade detta inför sin arbetsgivaren att denne inte sett någon sådan förändring tidigare. Att lastaren också synts stående utanför ladugården med i princip bara armen snett inåt gör att den kan står i ett läge där någon som hänger bara kan synas från den andra stora porten.

Anledningen är rent mekanisk då teleskopröret har en amplifierande verkan på gungning precis som en piska när stången står rakt framåt, maxutfälld blir det en väldigt farlig och rank konstruktion vid minsta belastning, helt oönskat om man av någon anledning inte skulle vilka förstärka en rörelse, till exempelvis att förstärka mekaniken i en människa som dör. Hävstångsförstärkt rent mekaniskt. Ok jag erkänner att jag inte har några speciellt höga tankar om den personen, men är teleskoplastaren där så finns det ett djupt syfte med detta, för Nerijus är inte rolig och han skämtar inte om sådana saker som han uppenbart är beredd att offra sitt liv i frihet för.

Han utgår från sin egna funktionalitet
Jag anser att Nerijus tillhör det fåtal med sådana intressen och jag har därför bara undrat som fan varför i helvete har surkuken en teleskoplastare där och här utgår jag lika självklart som för alla handlingar att det finns något logiskt i detta, ja faktiskt i högre grad än för många andra människors liv med tanke på vilken risk han tar med detta, så visst måste det inifrån honom också funnits en rimlig anledning. Är han där för att döda och bara detta så lär han nog fan se till att få ut det mesta möjliga ur just det. konstigare än så är behöver det inte vara.

Ur de flesta perspektiv är hela grejen helt skruvad och strikt ologisk och irrationell för de flesta, ja absolut. Det är min grundingång till hela detta mord - Men varför i helvete?

(FB) En mördares 20 åriga inrunkningsfantasier på 50 minuter Vad är rimlig att förvänta sig?
-Egentligen bara en enda sak, allt han har dragit till platsen har ett jävla syfte även om man inte förstår det. Och det syftet är riktigt tungt. Han riskerar allt och alla fäder är definitivt inte lika snälla som lisa far.
2016-04-30, 00:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nej men jag bara konstaterar att det finns bara hans uppgifter. Då kan man inte vara helt säker på.
VARFÖR kan man inte vara säker på de uppgifter Lisas pappa lämnar?
Förklara VARFÖR du vill ifrågasätta vad han säger?
Du skrev:
Flyttandet av mopeden och fickringningen finns bara pappas ord som dostolarna har tagit för givet. Kan vi vara säkra på vad han säger?
2016-04-30, 00:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Dessa uppgifter går inte att bekräfta. De ligger i lösa grunder, utan förankring, och därför går de inte använda som faktauppgifter.
Men att Nerijus säger att han aldrig träffat Lisa - det går du på?
2016-04-30, 00:46
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Minns du att man tog in den som hängdes ut i detta forum? Sedan killen på fyrhjulingen? Diverse skumma skåpbilar i trakten? En Mercedes kombi som hittades dumpad nere i Skara? För att inte tala om Arne?

Du pratar om denna tråd. Är den en del av den officiella utredningen menar du?

Att det hållits förhör betyder inte att någon misstänkts. Ser du skillnaden?

Citat:
Vad tror du själv att slaskens fem tusen sidor innehåller?

Varför ska jag sitta här och tro när poängen med mit resonemang kring slasken är att vi inte vet och att alla som påstår ditten eller datten om vad som står där tar sig friheter med sanningen. Man kan anta och gissa bäst man vill men det blir inte sanning för det. En pärm innehållande tips från medium kan ju ge en fingervisning om hur relevant materialet som finns där är. Även slutsater av vad man lämnat kvar i FUP skvallrar ju en hel del om det men vi vet inte vad som finns där.

Citat:
Det låter ju nästan på dig som att du har bestämt dig att det inte finns någonting utredande alls i dessa pärmar, som vi bara sett pärmryggarna på, men samtidigt reagerar du på att andra tar något för givet?

Jag vet inte vad som finns där. Varför anta saker om det? Kan det finnas spår som nämnts i FUP som sedan utrets och hamnat i slaske. Visst. Ologisk men visst kan det vara så. Kan det finnas små vitala detaljer som talar mot ÅK hypotes som försvarsadvokater missat? Visst. Kan det vara förhör med turkiska badmästare om tickande klockor? Visst. Hur länge ska man hålla på och gissa och anta? Vad har det för bäring på sanningen?

Citat:
Kan du ens andas i din tunnel?

Jag står på ett fält med vid syn åt alla håll. Kom upp ur din tunnel och känn hur friskt och skönt det är utan lojalitetsok eller selen från omgivningen.

Citat:
Glimten vi sett består väl i princip att ett par 14-åriga flickor i Småland fick en påknackning i samband med att Lisa´s Instagram visade aktivitet. Samt att nedräkningsklockans ursprung spårades till Turkiet.

Ja. Jag tolkar det som att du skämtade och var itonisk.

Citat:
Vem vet, en dag kanske du får reda på hur utredningen gått till, utanför åtalet?

Ja någon inom presskåren kanske börjar gräva i detta på riktigt så småning om. Om inte annat för att hacka ner Lambetz ett par snäpp till kanske.
2016-04-30, 00:51
Medlem
Citat:

10 DNA från NB däremot är hårda Fakta som är blytunga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in