Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-29, 17:33
Bannlyst
https://twitter.com/ryanstruyk/status/725797756644806656
@ryanstruyk
Brand new @ABC count updated after our team called every unbound delegate:
Trump 996
Cruz 568
Rubio 167
Kasich 154
Uncommitted 58
Other 16
Reply to @ryanstruyk @ABC
DY Osborne ‏@dy_osborne 15h15 hours ago
@ryanstruyk @TrumpTrain8 @ABC I thought Trump received 35 of the Pennsylvania delegates other than 17
Ryan Struyk ‏@ryanstruyk 15h15 hours ago Washington, DC
@dy_osborne @TrumpTrain8 @ABC we counted 41!
2016-04-29, 17:51
Medlem
Oj Indianas guvernör Mike Pence ger sitt endorsement till Ted Cruz. Säkert efter enorm press från partiet eftersom han sagt förut att han inte tänker stödja någon innan valet.

Hyfsat populär guvernör så det kan bli tajt för Trump. Hoppas folket hjälper Trump nu.
2016-04-29, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Oj Indianas guvernör Mike Pence ger sitt endorsement till Ted Cruz. Säkert efter enorm press från partiet eftersom han sagt förut att han inte tänker stödja någon innan valet.

Hyfsat populär guvernör så det kan bli tajt för Trump. Hoppas folket hjälper Trump nu.
Förhoppningsvis så spelar det i Trumps favör....dom är så otroligt desperata nu från Cruz och establishment
2016-04-29, 18:11
Medlem
http://.com/pres2016/primary/rep/inrep.html

Ny poll, April 27-28, 400 tillfrågade.

Cruz 32%
Kasich 21%
Trump 41%
Other *
Undecided 6%
2016-04-29, 18:12
Bannlyst
http://americanresearchgroup.com/
Indiana, April 27-28, felmarginal 5%

Trump 41%
Cruz 32%
Kasich 21%

ARG brukar dock överskatta Trump, om jag inte missminner mig
Citat:

Ja, lite oroande. Förhoppningvis, lyckas Trump vända det till att "the system is rigged", att man skjuter sig själv i foten och bara hjälper "Crooked Hillary"
2016-04-29, 18:12
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:

Näste man som begår självmord, undrar hur mycket han fick?
2016-04-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
http://americanresearchgroup.com/
Indiana, April 27-28, felmarginal 5%

Trump 41%
Cruz 32%
Kasich 21%

ARG brukar dock överskatta Trump, om jag inte missminner mig

Ja, lite oroande. Förhoppningvis, lyckas Trump vända det till att "the system is rigged", att man skjuter sig själv i foten och bara hjälper "Crooked Hillary"

De luffarna hade Trump som vinnare i Wisconsin med 10%. Hade de haft Trump 10% bakom Cruz så hade jag trott på Trump seger.
2016-04-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
172 delegater är det väl i Ca.

Ted Cruz är faktiskt handlingskraftig och inte så dum givet förutsättningarna. Kartellen med Kasich och utnämningen av Fiorina breddar hans bas inom etablissemanget, som säkert är bra för hans långsiktiga karriär och han vill vara enda alternativet om Trump otroligt nog skulle försvinna. Fiorina kan kanske vara vass mot Trump. Hon bet ifrån sig riktigt bra när hon försvarade Cruz, bredvid henne, när en journalist frågade om han någonsin varit otrogen. Som kvinna kommer Trumps slag mot henne att framställas som kvinnoförakt, valet av henne kompletterar "the woman card" som evenemanget nu tydligen kommer att ha som tema härnäst, enligt etablissemangets dagordning. Trump måste krossa feminismen och identitetspolitiken förr eller senare, ett land kan inte vara starkt med sådana destruktiva tvångstankar. Han måste ha ett välgenomtänkt segerkoncept färdigt sedan länge. Ska bli mycket intressant och givande för hela västvärlden att se honom krossa feminismen under det kommande halvåret, om han inte gör det redan nästa vecka. Han lär köra över den lättkränkta kvinnorollen och ha en del roligt att säga om brist på sunt förnuft.

Saken handlar inte om att Fiorina är kvinna utan om att hon är en misslyckad nolla. Hon fick sparken som VD för HP efter att nästan kört det i konkurs. Efter det har hon bara misslyckanden på rad. Trump skulle mosa henne om han hade behövt det. Men nu har han snart fullt upp med att mosa Hillary
2016-04-29, 19:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Fast det där var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfimerades! En helig, rättfärdig vrede från Cruz-lägret, en så njutbar överkörning få saker i det här racet kommit i närheten av.

Ett sista desperat skri från en av de döende dinosaurierna... De är ur takt med tiden, och har helt på eget bevåg gjort sig irrelevanta genom att skjuta sig själva i foten. En verklighet de själva har skapat men som mannen i klippet inte klarar av att möta. Det är därför han blir patetisk, desperat och oförskämd.

Jag har undrat varför du varit så tyst så länge. Men det här är alltså hur du känner inför det hela. Det förklarar en hel del.

Du har skrivit ett intressant inlägg där du lyfter fram fakta som ofta glöms bort. Men du lever i det förflutna. Även om jag håller med om flera av premisserna du lyfter fram så håller jag inte med om några av dina slutsatser. Och ditt känsloliv är lika främmande för mig som det är för verkligheten, så som den ser ut nu. Du behöver uppdatera dig.

Citat:
att hela det här narrativet som Trumps kampanj bygger på verkligen är att pissa på alla de verkliga grässrötterna, de verkligt konservativa

Vi är helt oeniga om vilka som är de verkliga gräsrötterna och de verkliga konservativa, och därmed om vem som pissar på dem. Men det här är en djupare diskussion, som får vänta lite.

Citat:
Och i hjärtat skulle det kännas jäkligt gött, om Cruz i slutändan skulle ta en sista strid och på ren princip övertyga sina delegater om att rösta bort Regel 16, dvs avbinda alla delegater, och sen välja sig till republikanernas kandidat. Det skulle fullständigt slita sönder partiet, det skulle skapa massiva uppror bland Trumps supportrar, det skulle bli ett massivt kaos. Men fan så rättvist det skulle kännas. Och kanske, kanske, skulle det kaoset vara det bästa för politisk förändring i slutändan ändå.

Det där är en riktigt störd förhoppning, eftersom det skulle leda till att Hillary vinner, och att Supreme Court besätts med progressiva domare, som kommer att dominera i decennier framöver.
2016-04-29, 19:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Väldigt bra klipp från fox med Hannity och Gingrich om Trumps storhet i detta val. Tycker folk som ännu inte fattat vad det handlar om bör titta på det. Är från den 26 (vet inte om länkats)
https://www.youtube.com/watch?v=v0gcObJygiA
Newt förklarar också varför Trump får nomineringen även om det skulle saknas 50 röster. Precis vad jag själv skrivit hela tiden.
"Cruz och Kasich är slagna. Trump vinner. Baseboll-lag slutar inte spela bara för ledningen är ointaglig".
Och det är det vi ser nu. Cruz och Kasich hänger med huvudet och väntar på slutsignalen.
2016-04-29, 19:23
Bannlyst
Vad tror ni? Pence försökte endorsa någon men det gick inget vidare.tillslut så fick han ut det.."Jag gillar Trump men kommer att rösta på Cruz"......uppenbart att det var stor press på honom från NeverTrump.

Jag tror att det inte kommer göra någon större skillnad, det spelar bara in i Trumps argument att det hela är riggat..han han för mycket momentum bakom sig med Bobby Knight också

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/04/29/mike-pence-endorse-ted-cruz/
2016-04-29, 19:55
Medlem
Menveds avatar
Det här våldtäktsoffret verkar inte ens existera enligt Trumps advokater. Ingen adress eller telefonnummer. En kvinna som påstått sig vara henne har erbjudit bilder till pressen på henne för 25 000 dollar.

Vi kan nog lägga detta bakom oss, även om man inte kan vara helt säker på att det inte trillar in en stämning vad det lider. Men just nu ser det ut som en scam för att lura media på pengar.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3564767/Donald-Trump-furiously-denies-woman-s-claims-raped-tycoon-billionaire-pedophile-Jeffrey-Epstein-s-se x-parties.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in