Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Fast det där var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfimerades! En helig, rättfärdig vrede från Cruz-lägret, en så njutbar överkörning få saker i det här racet kommit i närheten av.
Ett sista desperat skri från en av de döende dinosaurierna... De är ur takt med tiden, och har helt på eget bevåg gjort sig irrelevanta genom att skjuta sig själva i foten. En verklighet de själva har skapat men som mannen i klippet inte klarar av att möta. Det är därför han blir patetisk, desperat och oförskämd.
Jag har undrat varför du varit så tyst så länge. Men det här är alltså hur du
känner inför det hela. Det förklarar en hel del.
Du har skrivit ett intressant inlägg där du lyfter fram fakta som ofta glöms bort. Men du lever i det förflutna. Även om jag håller med om flera av premisserna du lyfter fram så håller jag inte med om några av dina slutsatser. Och ditt känsloliv är lika främmande för mig som det är för verkligheten, så som den ser ut nu. Du behöver uppdatera dig.
Citat:
att hela det här narrativet som Trumps kampanj bygger på verkligen är att pissa på alla de verkliga grässrötterna, de verkligt konservativa
Vi är helt oeniga om vilka som är de verkliga gräsrötterna och de verkliga konservativa, och därmed om vem som pissar på dem. Men det här är en djupare diskussion, som får vänta lite.
Citat:
Och i hjärtat skulle det kännas jäkligt gött, om Cruz i slutändan skulle ta en sista strid och på ren princip övertyga sina delegater om att rösta bort Regel 16, dvs avbinda alla delegater, och sen välja sig till republikanernas kandidat. Det skulle fullständigt slita sönder partiet, det skulle skapa massiva uppror bland Trumps supportrar, det skulle bli ett massivt kaos. Men fan så rättvist det skulle kännas. Och kanske, kanske, skulle det kaoset vara det bästa för politisk förändring i slutändan ändå.
Det där är en riktigt störd förhoppning, eftersom det skulle leda till att Hillary vinner, och att Supreme Court besätts med progressiva domare, som kommer att dominera i decennier framöver.