Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-29, 13:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
CNN refererar till Cruz "internal polls".

Jag länkade redan igår
Den mätning utfördes dock på en och samma dag, vilket brukar försämra mätningens kvalite.

Okej, om du föredrar att lita på luddiga rykten om "internal polls" (med fullständigt okända data och felmarginaler) istället för en riktig poll, så är det ditt privilegium. Det är ju bättre än att du blir stirrig av nervositet.
2016-04-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Okej, om du föredrar att lita på luddiga rykten om "internal polls" (med fullständigt okända data och felmarginaler) istället för en riktig poll, så är det ditt privilegium. Det är ju bättre än att du blir stirrig av nervositet.

Fast Mark Halperin från Bloomberg sa nyss på msnbc att Trump stiger i undersökningarna i Indiana. Han gör egna undersökningar i staterna och har haft rätt i hur det ser ut i valen som varit.
2016-04-29, 13:52
Bannlyst
DONALD TRUMP Could Lose 8 of 10 Remaining Primaries and Still Reach 1,237 Delegates

http://www.thegatewaypundit.com/2016/04/trump-will-win-republican-nomination-june-7th/
2016-04-29, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ehm? Var tog du siffrorna ifrån?
CNN

Va någon tweet som fann med i länken!
2016-04-29, 13:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast Mark Halperin från Bloomberg sa nyss på msnbc att Trump stiger i undersökningarna i Indiana. Han gör egna undersökningar i staterna och har haft rätt i hur det ser ut i valen som varit.

Japp, och så fort han publicerar dem så kan vi studera dess data och felmarginaler.

Jag puffade lite för onsdagens poll, där Trump och Cruz ligger nästan lika. Det är ju så många Trump-supportrar här som har nerverna på utsidan, och jag tycker att det är jättekul om man kan hetsa upp dem lite och få dem att springa runt i panik som huvudlösa kycklingar.

Men det nappade inte. Det verkar som om alla har lugnat ner sig. Alla känner att det är klart...

Trump!
2016-04-29, 14:26
Medlem
Citat:
Japp, och så fort han publicerar dem så kan vi studera dess data och felmarginaler.

Jag puffade lite för onsdagens poll, där Trump och Cruz ligger nästan lika. Det är ju så många Trump-supportrar här som har nerverna på utsidan, och jag tycker att det är jättekul om man kan hetsa upp dem lite och få dem att springa runt i panik som huvudlösa kycklingar.

Men det nappade inte. Det verkar som om alla har lugnat ner sig. Alla känner att det är klart...

Trump!

Något jag kollar på är hur mycket folk som kommer på Trumps rallys, överallt där det varit mycket folk så har han vunnit. Tittar man Wisconsin så var det inte så mycket folk mest townhalls med liten publik. Av det jag sett i Indiana så är det väldigt mycket folk så det borde bli bra.
2016-04-29, 14:51
Medlem
CharlieMartels avatar
Han blir nog inte kvar som kandidat om han fälls för pedofilsex och sexslaveri.
Citat:
She claimed she was raped by the property tycoon in 1994 at billionaire pedophile Jeffrey Epstein 'sex parties'

The suit alleges that the Republican presidential hopeful and Epstein treated her as a 'sex slave' over a four-month period

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3564767/Donald-Trump-furiously-denies-woman-s-claims-raped-tycoon-billionaire-pedophile-Jeffrey-Epstein-s-se x-parties.html
2016-04-29, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Han blir nog inte kvar som kandidat om han fälls för pedofilsex och sexslaveri.

Fult liberalknep men de flesta här inne har nog redan gjort sig beredda på att det kommer att komma mycket fulare attacker från clinton maskinen.

Kommer och tänka på Michelle Fields och hela den där Corey hoaxen...hennes karriär är över nu.
2016-04-29, 15:23
Medlem
Oddset på Trump rasar nu:

Trump 1.14

Cruz 6.00

Något verkar ju hända i Indiana.
2016-04-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något jag kollar på är hur mycket folk som kommer på Trumps rallys, överallt där det varit mycket folk så har han vunnit. Tittar man Wisconsin så var det inte så mycket folk mest townhalls med liten publik. Av det jag sett i Indiana så är det väldigt mycket folk så det borde bli bra.

Och 31.000 tusen igår i södra Californiens mexarområden talar för att Trump också vinner USA:s största stat med 161 delegater.
2016-04-29, 16:55
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Trevligt att min länkar kommit till nytta.

Här är en dokumentär om Trump som är både balanserad och intressant: https://www.youtube.com/watch?v=YSyWvLujKDI

Och för ett ge en vidare verktygslåda för att förstå sig på Trump:

Tackar, detta skall plöjas igenom.

Har införskaffat och snart läst klart hans lilla bok Think Like a Champion och måste säga att karln verkar riktigt smart. Kanske inte det som folk automatisk skulle klassa som smart som genier liksom Einstein eller Hawking är, men tycker han är väldigt lik Ronald Reagan som visste hur man skulle handskas med människor och hanterar media till sin fördel, trots att folk (med viss rätta ibland) kallade honom för korkad. Men Trump verkar veta vad som är viktigt att fokusera på här i livet och hur man gör det bästa möjliga av tillvaron. En vis man.

Tack än en gång tipsen.

Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Den här är inte ny direkt men väldigt intressant om man gillar flygplan etc. Lite scener ifrån Trumps B757 som man aldrig sett på andra ställen. Man får några intervjuer med Trump men väldigt mycket info av hans private pilot om hur benägen Trump är om att det skall vara ordning och reda och i tid med allting. Väldigt mycket så som USA behöver styras upp, snyggt, ordning o reda och i tid!

Länk till dokumentären: https://www.youtube.com/watch?v=EgWVGNmORJs

Tack, detta skall också spanas in.
2016-04-29, 17:04
Medlem
Fris avatar
172 delegater är det väl i Ca.

Ted Cruz är faktiskt handlingskraftig och inte så dum givet förutsättningarna. Kartellen med Kasich och utnämningen av Fiorina breddar hans bas inom etablissemanget, som säkert är bra för hans långsiktiga karriär och han vill vara enda alternativet om Trump otroligt nog skulle försvinna. Fiorina kan kanske vara vass mot Trump. Hon bet ifrån sig riktigt bra när hon försvarade Cruz, bredvid henne, när en journalist frågade om han någonsin varit otrogen. Som kvinna kommer Trumps slag mot henne att framställas som kvinnoförakt, valet av henne kompletterar "the woman card" som evenemanget nu tydligen kommer att ha som tema härnäst, enligt etablissemangets dagordning. Trump måste krossa feminismen och identitetspolitiken förr eller senare, ett land kan inte vara starkt med sådana destruktiva tvångstankar. Han måste ha ett välgenomtänkt segerkoncept färdigt sedan länge. Ska bli mycket intressant och givande för hela västvärlden att se honom krossa feminismen under det kommande halvåret, om han inte gör det redan nästa vecka. Han lär köra över den lättkränkta kvinnorollen och ha en del roligt att säga om brist på sunt förnuft.
Senast redigerad av Fri 2016-04-29 kl. 17:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in