Citat:
Har det framkommit vilken rutin LH hade vid mopedavfärd?
Hjälm på innan startprocedur eller hjälm på efter mopeden startat och det sista hon gör isittande på mopeden innan avfärd?
Ja, örhänget kan ha lossnat när hjälmen drogs av. Det är inte direkt lätt att dra av hjälmen på någon annan, men absolut möjligt.
Hon har tappat fler örhängen senare förefaller det som så att tappa örhängen vid tumult utan hjälm är fullt möjligt också.
Moderna hjälmar har snabbspänne som absolut låter sig lossas med endast en handskfri hand.
Handsken i jackan hamnade där när jackan drogs av med en handske på.
(Var det höger eller vänster handske som hittades och var LH höger- eller vänsterhänt?)
Lurarna kan väl ha separerats från telefonen när den slogs sönder, men jag saknar på förslag på hur de hamnade på rishögen.
Din Edit talar emot mitt förslag med lurar kring halsen, mrn på något vis har hon ringt pappan, men inte hört honom ropa.
Edit. Säjert inte att du har fel. Det är sund att tespektfull pröva olika infllsvinklar
Hjälm på innan startprocedur eller hjälm på efter mopeden startat och det sista hon gör isittande på mopeden innan avfärd?
Ja, örhänget kan ha lossnat när hjälmen drogs av. Det är inte direkt lätt att dra av hjälmen på någon annan, men absolut möjligt.
Hon har tappat fler örhängen senare förefaller det som så att tappa örhängen vid tumult utan hjälm är fullt möjligt också.
Moderna hjälmar har snabbspänne som absolut låter sig lossas med endast en handskfri hand.
Handsken i jackan hamnade där när jackan drogs av med en handske på.
(Var det höger eller vänster handske som hittades och var LH höger- eller vänsterhänt?)
Lurarna kan väl ha separerats från telefonen när den slogs sönder, men jag saknar på förslag på hur de hamnade på rishögen.
Din Edit talar emot mitt förslag med lurar kring halsen, mrn på något vis har hon ringt pappan, men inte hört honom ropa.
Edit. Säjert inte att du har fel. Det är sund att tespektfull pröva olika infllsvinklar
Det var höger handske som hittades vid brunnen i ladan, men det är oklart om Lisa var höger eller vänsterhänt.
Absolut är det möjligt att hon själv knäppt av sig hjälmen med bara en fri hand, eller rent av krånglat med handskar, men var skulle hon gjort det då (ihop med fickringningen...)?
Ska försöka bygga lite kedja utifrån hur jag tänker...
Om det varit NB som närvarat vid fickringningen (lugnt läge), är det mest troliga att Lisa i så fall knäppt av sig hjälmen vid mopeden, och tagit ur hörlurarna samtidigt som hon "fickringt" sin pappa genom handsfree´n, med lurarna hängande nerför bringan.
Här blir det då i min mening väldigt osannolikt att NB valt att ta med sig hjälmen från moped-platsen, samtidigt som han lämnat andra tillhörigheter vid mopeden.
Om det varit ett lugnt kontaktinitiativ (vägbeskrivning, bärhjälp etc), skulle då Lisa rört sig självmant över vägen med hjälmen på huvudet?
För att vid ladan, ta av sig hjälmen och på denna plats råkat fickringa?
Föga troligt i min mening. I ett sådant läge, borde hon lämnat hjälmen vid mopeden.
Vänsterhandsken i jack-ärmen skvallrar i riktning om att hon vid mopeden/på väg över vägen/intill ladan, troligtvis inte klätt av sig mer, än sin högra handske.
Nerijus misslyckades fatalt dagen innan med ett lugnt tillvägagångssätt. Han var inte tillräckligt övertygande. Kan detta vara en reflektion hos honom, i samband med att Adriana sprang vidare?
Är han modig/dristig nog att med våld ta Lisa från mopeden över vägen, in i ladan?
Med grann-husen intill, och vägen med sin trafikdensitet i två motsatta riktningar?
Vågar han sig på att lita på att han har en sådan 360°-koll, att han vågar överfalla henne bakom caféet?
Det vore i så fall en ganska enorm evolution jämfört mot hur tillvägagångssättet var med Adriana. Henne hade han ju alldeles vid landsvägs-kanten vid infarten till kopplingsstationen.
Det vore väl ett sekund-förlopp att överfalla henne och ta iväg henne till osynlighet, men han gör inte detta alltså. Jag tror inte han är skapt så.
Därmed skulle han osannolikt ställa till med en sådan scen på Söndagen.