Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Du använder begrepp som du uppenbarligen googlat eller uppfunnit själv utan att förstå något och spekulerar utifrån det! Varför inte överlåta sådant åt dem som begriper sig på det?
Jag förstår att du som kan se en drönare i vad som liknar en bläckplump kan tolka in vad som helst med hjälp av internet kring detta. Problemet är att du drar felaktiga slutsatser kring LP:s påståenden från början och sedan söker krystade förklaringar till det. LP:s olika utsagor är dock omöjliga att få ihop med varandra. Två män. En man (vittne) i bylsig blå täckjacka och slutligen CP:s gång och "ruskiga" knarkaransikte. Tre skott när alla andra uppfattar 2 osv.
Förstår att du är en person med olika mål och mening här, och vill gärna styra och ställa med en viss stil trotts att du inte har förmågan att analysera fakta som kommer fram här , men i vilken del menar du att jag googlat mig till något som inte finns?
I PU står det att LP inte uppfattade ljudet som högt ,så något har dämpat det om det är OPs kropp så är det förståeligt men kan det varit en ljuddämpare och kan det varit en pistol med hylsfångare? Eller är det ställt utom alla rimliga tvivel att det är , åtminstone pipan, från en S&W var min fråga. Verkar varit mycket stor okunnighet inom polisen där man tom tvättade kulorna så att det finns onödigt tvivel om att det är ens de rätta som hittats.
En alternativ förklaring till LPs tolkning kan vara att ljudbangen blev sekundär i minnet då hon chockades av vad som hänt.
Tre skott såg jag igår att en kvinna hört i Iesho:s förkortnings förklaring här på FB ( där du mycket riktigt påpekar att andra vittnen hört bara 2 skott), detta kan bero på var personerna stod eller att kvinnan som hörde tre, misstagit detta 3 skott med ett eko, men om även LP hört tre skott så kan det varit hos de andra fel vinkel mot platsen som gjorde att de inte reagerade på första bangen och därför uppger det som de registrerade; två skott.
Känner du till vapnet så kan du väl ta fram det och lösa mordet en gång för alla .
Ang drönaren så måste man vara blind eller helt okunnig om man inte ser detta och visst detta var mitt ute i skogen och jag har senare hört ett vinande på kvällstid, men just denna kan ju varit brandskydd och vore bättre om man kom med sådana alternativa förklaring till den än att sitta och spela dum, ser ju ut som om "någon" rymt från en förnekelse tråd här och blir bara tråkigt.