Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-29, 00:24
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Judarna på ADL skriver öppet brev till Trump. "Sluta använd begreppet America First, USA skall förbli Israel First", är budskapet från kräken:
http://www.adl.org/press-center/press-releases/anti-semitism-usa/adl-urges-donald-trump-to-reconsider-america-first.html

Tillägg: Pigge Andrew Anglin skrev redan i februari, efter ADL:s förra attack på Trump, hur de går emot bestämmelserna för skattebefriade ideella organisationer:
http://www.dailystormer.com/by-attacking-trump-the-adl-is-violating-their-501c3-status/

Är inte det märkligt att de kommer undan med det?
Judinnan Rachel Maddow kör en guilt by association på Trump angående "America First" termen och kopplar honom till Hitler/nazismen via associationen till Charles Lindbergh, som använde termen först:

Donald Trump Invokes Infamous 'America First' Slogan | Rachel Maddow | MSNBC:
https://www.youtube.com/watch?v=ZluIuRg2K7o

Så mycket för "Israel's and America's national interests are one" snacket. Så fort en ledande presidentkandidat sätter USA först (utan att för den sakens skull nedvärdera Israel), då blir det genast anti-semitism och Godwin's lag osv. Förr eller senare kommer Trump troligtvis bli tvingad atombomba Israel när judarna blir alltför jävliga mot honom.

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det enda som kan stoppa Trump/göra Trump till president är om Bernie Sanders väljer att ställa upp i presidentvalet som självständig kandidat (tredje parti) eller inte.

Lämnar han valrörelsen kommer Clinton få majoriteten av rösterna (även om det såklart inte är garanterat) men om han väljer att ställa upp som independent, då har vi garanterat Trump som president, inte för att han får fler röster, utan eftersom Clinton får färre.
Varför skulle Bernie som självständig kandidat stoppa Trump? Om något så skulle det garantera Trump presidentskapet, eftersom Bernie skulle stjäla halva Hillary's röster från demokraterna. Trump har till och med flera gånger de senaste dagarna, seriöst uppmanat Bernie att ställa upp som självständig kandidat.
2016-04-29, 00:48
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria
Bobby Knight endorsade Trump igår om ni missade....sjuk jävla snubbe, helskön verkligen. Tydligen en legend inom basket där...typ lika alpha som Trump
Han sa att Trump inte är en republikan och:
"-Truman had the guts to drop the bomb, and Trump will do the same thing!"
2016-04-29, 01:36
Medlem
Om folket däröver får bestämma finns inget annat än Trump seger ända in till Ovala rummet! Det finns ett sånt sug efter en ledare som pekar med hela handen och står upp för sitt land att allt annat vore endast en media och PK dröm.

Ser med skadeglädje hur TV-bolagens sk experter (speciellt de karriärskåta feministerna) får mer o mer bittert utseende mellan de obligatoriska Colgateleenden.

låt dom ha sitt race därborta, kan tänka hur Merkel, Hollande, mm mm vrider sig i sina mardrömmar likt ormen i Robin Hood, stönande "vårt Europa, vårt Europa", vad händer....

Tyvärr tisslar mörka krafter om hur man skall eliminera Mr Trump nu när både plan A och plan B misslyckas. Jag har en oroskänsla att NWO sätter igång något, blir det så kommer helvetet att braka loss som får Hitler att kunna jämföras med ett gosigt kramdjur.
2016-04-29, 02:01
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hahahah titta på det här jag pissar på mig Cruz supportrar har det jobbigt just nu.

https://www.youtube.com/watch?v=FMDiDq1BNlY

Trump måste vinna Indiana han får inte förlora.
Fast det där var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfimerades! En helig, rättfärdig vrede från Cruz-lägret, en så njutbar överkörning få saker i det här racet kommit i närheten av. Varken av vad Trump sagt, eller knappt ens den fullständiga förnedring Christie utsatte Rubio för.

"That's what the Washington Establishment does - they throw out the popular vote, they throw out the will of the people, and they put their own personal aspirations first. That's what Ted Cruz has been doing"

Alltså, jag kan med mitt förnuft köpa den lögnen som en effektiv valstrategi för Trumplägret. I hjärtat däremot går det inte att komma ifrån att hela det här narrativet som Trumps kampanj bygger på verkligen är att pissa på alla de verkliga grässrötterna, de verkligt konservativa, de som verkligen slagits i åratal mot det republikanska etablissemanget. Man kan beskylla Cruz för mycket, och jag är inte den som tänker måla ut honom heller som någon som inte är i säng med etablissemanget, men han är den siste att beskylla för att inte tagit striden mot Washington. Han är den siste att beskylla för att inte stått upp för konservativa värderingar, han är en av de stora hjältarna i kampen för 2nd amendment - skrev bland annat partsinlagan för de 31 delstaterna i District of Columbia v. Heller - och han drog sig inte för att vara en av frontfigurerna i nedstängningen av den amerikanska staten 2013 i kampen mot obamacare. Ted Cruz, som tagit de striderna under ett massivt tryck och hat från GOP-etablissemanget men varit djupt rotad i de republikanska gräsrötterna ända sedan han 2012 lyckades plocka senatorsnominering i Texas från det sittande republikanska etablissemanget.

Trump är anti-etablissemang på ett annat sätt, anti-ideologi och anti de konventionella stridslinjerna överhuvudtaget, och det kan man givetvis uppskatta. Men man ska inte komma och tro att Colorado, North Dakota eller någon annan av rebellstaterna vägrar hålla presidentomröstning för att Washington vill det, när sanningen är tvärtom. De gjorde det i strid mot Washington, som vill tvinga alla stater att binda delegaterna efter de regler de plockar ut. Grässrötter mot partitoppen. Och i grund och botten är det inget konstigt, partiledningen har mycket bättre kontroll över nomineringen när det är stora, öppna val som ofta kräver massiva summor reklam och mediatid för att gå hem hos den breda allmänheten - resurser och mediakontakter som gräsrotskandidater vanligtvis inte har. Den vanliga vägen för en "outsider" är snarare genom just engagerade, aktivitistiska grässrötter som plockar delegater i stängda caucus. Rule 40, regeln om att delegaterna måste bindas av omröstningen osv. är etablissemangsregler, skapade för att stänga ute Ron Paul och andra, likt Ted Cruz, ur den mer radikalt konservativa, konstitutionsnära falangen inom det öppna bråk GOP haft senaste åren.

Nu kommer Trump från ett helt annat håll, och kan med sin bakgrund exploatera just dessa etablissemangsregler för att hugga etablissemanget från ett oväntat håll de inte satt upp något försvar mot. Och jag köper att det är valstrategist smart att köra hela "systemet är riggat av washington"-grejen. Men någonstans gör det ont i hjärtat att se hur man pissar på alla dessa eldsjälar och ideella aktivister som i så många år tagit kampen mot Washington, att de lumpas samman med och får ta skiten för Washington medans en liberal multimiljonär från New York glider in och låtsas vara anti-washington när han i verkligheten nu står på samma sida som, och får stöd från, såväl Washingtons regelverk som Washingtons politiker och de stora medierna.

Man kan se det som att Trump på ett smart sätt utnyttjat medierna för att tvingas ge honom tv-tid, man kan se det som att Trump skickligt lyckats få med sig etablissemangspolitikerna nu. Eller så kan man se det som att Trump faktiskt är en av dem, och att det är därför han har både media och etablissemanget med sig mot Cruz. Jag lägger ingen värdering i vilket. Jag träffades bara när denne Steve Deace ställer frågan "Don't you have any integrity?". Jag hoppas Trumps kampanj fortsätter gå bra, allt gott den gör i att ge sundare värderingar, tankeströmningar, prioriteringar och organisationer en boost i såväl USA som här i europa. Må bara det stå klart att det är en bluff man bygger kampanjen på.

Och i hjärtat skulle det kännas jäkligt gött, om Cruz i slutändan skulle ta en sista strid och på ren princip övertyga sina delegater om att rösta bort Regel 16, dvs avbinda alla delegater, och sen välja sig till republikanernas kandidat. Det skulle fullständigt slita sönder partiet, det skulle skapa massiva uppror bland Trumps supportrar, det skulle bli ett massivt kaos. Men fan så rättvist det skulle kännas. Och kanske, kanske, skulle det kaoset vara det bästa för politisk förändring i slutändan ändå.

"This is the biggest lie, and the biggest scam, from a guy that has lied repeatedly throughout this entire campaign, whose campaign is built on a lie: 'I am Mr. Anti-Establishment when I wrote all these guys checks'. Yesterday, Mr. Trump was defending Mitch McConnell. Today, he’s taking hosannas from John Boehner. This whole thing is a scam!"
Senast redigerad av sm910dif 2016-04-29 kl. 02:17.
2016-04-29, 02:04
Bannlyst
Han kommer ändå inte bli president. Så vad håller ni på med?
2016-04-29, 02:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet

Varför skulle han inte kunna bli?

Motivera!
2016-04-29, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet

Och varför skulle han inte kunna det? För att du och media inte vill det eller?
2016-04-29, 03:20
Medlem
Vitt misstänkt pulver har hittats inne i Trump tower

Kan det vara lite vit snö? Eller är detta ett mordförsök på Trump??
2016-04-29, 03:42
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trump har 992 delegater nu.
Han har råd att mista Indiana (vilket han iofs inte kommer göra).
994 t.o.m. Har svårt att se att det skulle bli någon större skillnad i Indiana?
Alla jag känner i Indiana och det är många det, säger att dom inte vill se Monica Lewinskys pojkvän eller hans fru i huset Det ska bli ganska kul att få se Clintan på scenen ihop med Trump. Clint Eastwood är värsta trumfkortet och bara hans popularitet lär ge många röster
Angående polls i Indiana. Som jag redan tagit upp i tråden så är dom bristfälliga på grund av delstatens lagar om politiska undersökningar, så man ska nog inte lägga så stor vikt vid dem.

Källa Wikipedia:
Indiana is one of a small number of states with laws making it very, very difficult to use robocalls. The law in Indiana is that any pre-recorded message must first be introduced by a live operator, and then the actual message can only be played if the respondent gives permission.

That makes polling much more expensive and time-consuming than it is in other states, where the survey instrument can be largely automated. Add in the fact that Indiana is a relatively late primary that would not have been expected to matter much, and you can see why polling firms might prefer to expend their resources elsewhere.

Other states that make it difficult to use robocalls include IA, CA, GA, MN, MS, MT, and NJ. Most of those have/had very little polling done, either -- with the exception of IA and GA (key early contests) and CA (by far the most populous state, and home to lots of polling companies).

Indiana requires introduction of any prerecorded message by a live operator; the message may only be played if the called party grants permission
2016-04-29, 05:35
Avslutad
Under talet i Kalifornien sa han "We are the highest taxed country in the world". Han har tydligen inte hört talats om Danmark.
2016-04-29, 05:49
Avslutad
Nu sa han att Merkel förstör Tyskland. Det är bra, sätt press på den jävla horan sen när du blir president.
2016-04-29, 06:49
Medlem
chessjamts avatar
Någon som kan tipsa om en bra dokumentär om Trump? Har sett klart denna på YouTube gjord av Brittisk TV, men tyckte att den var vinklad i negativ bemärkelse mot Trump. Om inte dokumentär så kanske bara någon längre och bra intervju med The Trump. Och jo, jag har betat av det mesta av SmokeyNegronis signaturlänkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in