Citat:
Jag håller med dig, det finns ingen logisk förklaring till att han skulle ta med sig handsken till ladan för att få polisen intresserad av brottsplatsen, direkt korkat även om NB inte är den vassaste kniven i lådan.
Jag tror att handsken tappades när NB överföll LH i ladan, NB hade fokus på att få offret under kontroll och bort ifrån öppningen i ladan. Örhänge och handske i nära anslutning till ladan talar för att det hände något våldsamt just där, tejprullen fanns också i närheten.
Att NB och/eller AB har sett handsken och rört vid den innan AJ eller någon annan gjorde det tror jag är en fabricerad historia, NB förstod nämligen att hans DNA kunde finnas på handsken och var tvungen att gardera sig.
Att NB:s DNA kunde finnas på handsken indikerar att NB har haft fysisk kontakt med offret där handsken hittades, särskilt med tanke på att NB påstår att han aldrig har sett eller träffat LH, i det läget borde han inte tänka tanken att hans DNA skulle kunna finnas på handsken, i vart fall inte vara orolig för att det skulle finnas på handsken eftersom att det skulle kunna förklaras med att handsken hittades på en plats som NB sannolikt har besudlat med sitt DNA genom arbete eller spermasprut.
Hur NB fick LH över vägen vet vi inte, men jag tror att han lockade över henne på samma vis som han lockade Adriana att gå med till bilen, precis invid den öppna porten(Där stod bilen och där syntes den man som ett vittne såg.), övermannar NB offret och för in henne till en väntande tejprulle och därefter vidare in till slaktrummet.
Alternativt så kan NB ha lurat LH att NB:s bror ligger skadad inne i ladan och att NB behöver hjälp med att ta hand om AB, jag tror dock mest på den förstnämnda förklaringen därför att det finns indikation på att LH gjorde något med sin mobiltelefon i anslutning till att hon mötte sin baneman.
Adriana visade gärna Medelplana på sin mobiltelefon men inte på en karta i NB:s bil, LH visade kanske gärna på sin mobiltelefon men gick också med på att gå över vägen för att visa på en karta i NB:s bil, typ.