Senaste mätningen från Yougov:
https://yougov.se/news/2016/04/28/valjaropinion-april-2016/
Undersökningen är gjord under 15-19 april, så om turerna med MP har haft någon inverkan på väljarstödet, så lär det åtminstone inte märkas (nämnvärt) ännu i den här mätningen. Faktum är att MP t.o.m. fick lite högre resultat än i förra mätningen.
Jag hoppas på att det plötsliga drevet kring saker som har varit allmänt kända länge ska skrämma iväg åtminstone en del MP-väljare, även om det förmodligen kanske inte gör det, då det av naturliga skäl redan är något fel på alla potentiella MP-väljare, i bästa fall p.g.a. förödande okunskap, i annat fall på grund av värre orsaker.
Jag skulle uppskatta att se MP hamna under 4%-spärren, tillsammans med L och KD (och FI). Det skulle räcka gott och väl med tre stora partier, S, SD och M, samt två småpartier, V och C, i riksdagen. SD för de som inte vill ha samma gamla vanliga samhällsförstörande Sjuklöverpolitik inom alla områden, M för högersossar, S för vänstersossar, C för nyliberaler som vill ha öppna gränser (om M nu verkligen tänker överge den politiken och inte bara bluffar) och V för alla mer renläriga postmarxister, vänsteranhängare av öppna gränser m.fl. (om de nu inte väljer S istället). Tyvärr ger det inte oss andra, som även vill se ett omedelbart upphörande av den samhällsförstörande sjuklöverpolitiken inom alla samhällsområden, något bra alternativ, men SD är ju bättre än när det inte fanns någonting alls att välja.
Edit: Såg att någon hann länka före mig.