2016-04-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Remember More är det bästa kreditkortet på den svenska marknaden idag!

Jag som är helt novis på området, hur förvandlar du bort årsavgiften?
Jag kommer lägga ner mitt AMEX nu då det kostar mer än det ger och Remember ligger nära till hands.
Citera
2016-04-28, 07:47
Medlem
Citat:

Beror ju helt på vad du vill ha det till. Inget ger mig så mycket "tillbaka" som mitt Amex Eurobonus. Rätt trevligt att inte behöva tänka på kreditgränser hit och dit också.
Citera
2016-04-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Förstår, inte hur svårt det kan va!! Förtillfället har Preem bästa kortet.
Säger du. Andra säger annat. Det är uppenbarligen lite svårt

Tror för egen del att bonus är mindre relevant. Jag tror inte jag kommer använda det till dagliga inköp utan när jag lägger ut i jobbet (inte allt för ofta) och vid näthandel. Tror därför att ett kort utan avgifter är prio ett för mig. Men jag ger BajsBoo rätt i att Preem ser ut att vara lämpligt för mig.
Citera
2016-04-28, 11:07
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombom
Jag som är helt novis på området, hur förvandlar du bort årsavgiften?
Jag kommer lägga ner mitt AMEX nu då det kostar mer än det ger och Remember ligger nära till hands.

Första året är gratis. Se då till att använda ditt kort till alla dina inköp så Remember vet att dom har dig som kund. Sen när årsavgiften närmar sig, kanske efter tio månader så kan du ringa eller maila Remember och säga att du har haft det snart ett år på prov och att du är nöjd. Lägg sen fram att du använder kortet till alla dina utlägg och fråga sen om du kan få årsavgiften slopad. Skulle Remember mista en kund för att dom vägrar bjuda på 295;- per år? Så gjorde jag och det gick alldeles utmärkt. Skulle dom vägra så kan du ju säga upp kortet så får vi se vad dom säger.
Citera
2016-04-28, 11:08
Medlem
Pengar_s avatar
Amex har ett riktigt dåligt bonussystem. Där måste man ju handla för miljoner för att få något och spenderar man så mycket pengar så tror jag knappast att man ser fram mot en Bosch borrmaskin efter att man har handlat för så där två miljoner. Då har man nog råd att köpa den ändå.
Citera
2016-04-28, 11:43
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Beror ju helt på vad du vill ha det till. Inget ger mig så mycket "tillbaka" som mitt Amex Eurobonus. Rätt trevligt att inte behöva tänka på kreditgränser hit och dit också.

Amex har en gräns. Dock är den individuell.
Citera
2016-04-28, 13:02
Medlem
Citat:
Amex har en gräns. Dock är den individuell.

Nja, gräns och gräns. De har ett säkerhetsstopp (oftast rätt högt) och vill du spendera mer än så på en månad är det bara att ringa dem. Det är ju inte en direkt kreditgräns.
Citera
2016-04-28, 18:06
Medlem
Själv gillar jag mastercard utan kredit. Gillar inte att betala mer än nödvändigt för det man handlar. Och om det saknas pengar tar jag hellre ett lån som har lägre ränta. Eller betalkort med räntefri kredit i typ 40 dagar.
Citera
2016-04-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jossanjp
Själv gillar jag mastercard utan kredit. Gillar inte att betala mer än nödvändigt för det man handlar. Och om det saknas pengar tar jag hellre ett lån som har lägre ränta. Eller betalkort med räntefri kredit i typ 40 dagar.
Ja självklart är Preem och de andra kreditkorten räntefria? Men du tar hellre ett lån med ränta?
Citera
2016-04-28, 21:24
Awaiting Email Confirmation
Preem har dessutom sparränta på 1,45% upp till 15000 kr. Det ger upp till cirka 150 spänn om året när skatten är dragen.
Märkte dock till min förvåning idag att kontantuttag till bankkonto kostar 75 kr, så det blir till att handla upp innestående medel istället...
Citera
2016-04-29, 07:26
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Nja, gräns och gräns. De har ett säkerhetsstopp (oftast rätt högt) och vill du spendera mer än så på en månad är det bara att ringa dem. Det är ju inte en direkt kreditgräns.

Var går gränsen då? Skulle vara intressant att veta. Jag menar Warren Buffett har ett vanligt green card. Han lär ju få högre gräns på sitt kort än vi här. Eller?
Citera
2016-04-29, 10:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Såg att Remember More har dessa avgifter för köp och uttag utomlands:
Citat:
Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 1,75 % på valutakursen.

Sådant gör att kortet inte blir det "bästa" i min värld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in