2016-04-26, 16:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
När Manne vittnar om att brodern ville "ut i världen" gör han detta först 1975.
Inte för att det spelar så stor roll, men detta gjordes tidigare.
Citat:
- Jag är säker på att Hymme flackar omkring någonstans. En vecka innan han försvann talade han om att ge sig ut i världen och pröva om han kunde reda sig själv. Han ville ha mig med också. Men jag hade en flicka på gång och sa nej, berättade tvillingbrodern Manne för Aftonbladets reporter Börje Heed i mars 1967.
Citera
2016-04-26, 16:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma uttalande 1967 som 1975.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Inte för att det spelar så stor roll, men detta gjordes tidigare.

Må så vara att Manne gjorde samma uttalande 1967 som 1975, så verkar detta vara det enda uttalande han kom att göra gällande brodern. Det kan t. o. m. ha varit som så att Manne inte ens blev intervjuad 1975 utan hans utsago från 1967 kom att användas av Ernst Sjöström när han skrev detta kapitel.

Den här uppgiften finns heller inte med i utredningarna vilket man tycker att den borde ha varit.

I media framkom det en hel del uppgifter om "Hymme" som sedan inte omnämns i utredningarna.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-04-26 kl. 16:16.
Citera
2016-04-26, 16:17
Medlem
KeithRichardss avatar
Men vad menar du var skälet till att föräldrarna inte sa att de inte visste var Hymme befann sig den 29/7?
Citera
2016-04-27, 13:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Ja, det gjorde det. Hon har ett för vanligt svenskt namn för att det skall vara sökbart. Finns det några andra fakta om henne?

Ja det är ett för vanligt svenskt namn att det skulle vara sökbart.

De enda fakta som finns om henne är att hon befann sig på konstskolan när detta samtal skedde och att hon bodde i Örgryte.
Citera
2016-04-27, 23:24
Medlem
Jag tror att detta är ett mord med homosexuella förtecken. Jag tror inte att det finns naagon koppling till Dahlsjö-trion. Hymme kom i kontakt med en främling i Göteborg, som han följde med hem. Naagon form av kontrovers uppstod, varvid den labile Hymme miste livet. GM skaffade undan kroppen, och levde sedan med sin hemska hemlighet.

Visst ska man "hata slumpen", som en del invänder, men ibland inträffar faktiskt flera av varandra oberoende, dramatiska händelser, i samma stad - paa samma dag.

I en stad av Göteborgs storlek, har jag läst om att inte mindre än tre av varandra oberoende bankraan inträffat samma dag. Att en trio samt ytterligare en ung man kan försvinna utan kopplingar mellan försvinnandena, är naturligtvis mycket ovanligt, men ingen omöjlighet.
Citera
2016-04-28, 00:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag tror att detta är ett mord med homosexuella förtecken. Jag tror inte att det finns naagon koppling till Dahlsjö-trion. Hymme kom i kontakt med en främling i Göteborg, som han följde med hem. Naagon form av kontrovers uppstod, varvid den labile Hymme miste livet. GM skaffade undan kroppen, och levde sedan med sin hemska hemlighet.

Visst ska man "hata slumpen", som en del invänder, men ibland inträffar faktiskt flera av varandra oberoende, dramatiska händelser, i samma stad - paa samma dag.

I en stad av Göteborgs storlek, har jag läst om att inte mindre än tre av varandra oberoende bankraan inträffat samma dag. Att en trio samt ytterligare en ung man kan försvinna utan kopplingar mellan försvinnandena, är naturligtvis mycket ovanligt, men ingen omöjlighet.

Göteborg är inte bara en rätt stor stad, det är även hamnstad och var en industristad var kanske många som är "utsocknes" kanske befinner sig tillfälligt och det därmed inte uppstår något skvaller eller rykten om någon som ev. skulle kunna vara inblandad.
Citera
2016-04-28, 07:16
Medlem
Burgesss avatar
Citat:

Han led ju av en bokstavskombination. Tog han inte livet av sig?
Citera
2016-04-28, 09:41
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ja det är ett för vanligt svenskt namn att det skulle vara sökbart.

De enda fakta som finns om henne är att hon befann sig på konstskolan när detta samtal skedde och att hon bodde i Örgryte.

Kan man be WaltzingMatilda eller Aurora Borealis göra ett detektivarbete här?
Citera
2016-04-28, 11:10
Medlem
Citat:
Han led ju av en bokstavskombination. Tog han inte livet av sig?

Njae, han hade väl ingen känd historik av självmordsförsök? Visserligen besvärades han av depressioner, men att han skulle ta sitt liv just i samband med denna resa till naagot nytt, det tror jag inte paa.
Citera
2016-04-28, 13:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stort intresse för tjejer.

Citat:

Eftersom vi inte vet orsaken till hans försvinnande så kan även denna teori vara möjlig.

Jag tror inte heller numera att det fanns någon koppling mellan honom och de andra tre personerna.

Vad än Dahlsjö-gänget var så hade de helt klart inte denna läggning. De var mycket intresserade av tjejer medans "Hymme" inte var det.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-04-28 kl. 13:16.
Citera
2016-04-29, 07:21
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Eftersom vi inte vet orsaken till hans försvinnande så kan även denna teori vara möjlig.

Jag tror inte heller numera att det fanns någon koppling mellan honom och de andra tre personerna.

Vad än Dahlsjö-gänget var så hade de helt klart inte denna läggning. De var mycket intresserade av tjejer medans "Hymme" inte var det.

Men han ringde ju en tjej på konstskolan och "bestämde" träff?
Citera
2016-04-29, 12:27
Medlem
Citat:
Men han ringde ju en tjej på konstskolan och "bestämde" träff?

Ja, men var hon "flickvän"..?
De flesta bögar jag känner har faktiskt fler tjejkompisar än killkompisar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in