Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Han borde dragit The Snake.
Hursom, väldigt bra talat av Mr. Trump!

Absolut!
Sen borde han även fått med något om The Trumpwall
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Nej, det där fattar jag inte heller. Tror han verkligen på detta själv eller säger han det bara för att det passar in i den allmänna bilden av hans populistiska budskap?
Om han "återuppbygger" USAs militär så ger han bara mer vapen i händerna, om åtta år när samma gamla sorts krigshetsande idioter ska ta över igen, att förstöra världen med.
Jag tror han tänker fokusera mer av militären på hemmaplan, han säger ofta att deras militär är "too stretched".
Han lär ju även allokera lite mer resurser åt kriget mot IS.
Påsåvis glädjer han alla, han kommer stärka militären på hemmaplan, och eftersom han gör det genom att minska på utgifterna i resten av världen så kommer det även ske "under budget".
Citat:
Utan tvekan är det så. Och det är verkligen goda nyheter för världen. Putin är ju redan en fredens man. Han skapade fred och ordning genom att införliva Krim i Ryssland (nej det var ingen invasion, men folk tror ju mer på medielögner än verkligheten). Han borde f.ö. ha fått Nobels fredspris för detta. Samma med hans sätt att hantera Syrien och Turkiet, vilket är exemplariskt. Om han får en partner i Trump så kommer de att skapa fred och ordning i världen, och vi kan få ett välbehövligt lugn.
Efter att ha lyssnat på det här talet så hoppas jag verkligen på Trump för planetens skull.
Med Putin i öst och Trump i väst så lever faktiskt hoppet om en värld i fred och välstånd.
Vi kommer aldrig komma runt det faktum att en mycket mycket svår tid väntar oss svenskar, men ifall resten av världen nyktrar till så kanske ändå hoppet om en framtid lever.