2016-04-27, 18:34
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Jag är objektiv och hänvisat till bl.a kontoret som fascistiska packet från Ungern öppnat i Serbien, men för en ensidig antiserbisk idiot som dig är det inte nog. Slovaker och kineser är i allmänhet mycket väl integrerade i Serbien och bidrar i allmänhet positivt, medan det i allmänhet är tvärtom med ungrare. Kineser som inte kan serbiska, motarbetar åtminstone i allmänhet inte Serbien som ungrarna i allmänhet gör.

Jag efterfrågade källor om att serberna förtrycks i Ungern. När det gäller vilka länder som har motarbetat andra länder är det faktiskt så att serberna ofta har motarbetat Ungern. Snacka om att kasta sten i glashus. Sedan bör du lära dig att inte dra alla över en kam. Det finns fascister i Ungern. Det finns fascister i alla länder. Men att antyda att alla ungrare är fascister eller att serberna som bor i Ungern förtrycks där är inget annat än trams. jag misstänker att du antigen har borderline personlighetsstörning eller Aspergers syndrom. Ditt svart- vitt tänkande är väldigt uppenbart.
Citera
2016-04-27, 18:39
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Tycker det är rätt sjukt att vi nuförtiden ser upp till skitländer som Polen, Ungern m.m. bara för vår regering förstört detta land inifrån och ut. Känns fan pinsamt, Sverige var utan tvekan ett av världen bästa länder.

Det var det innan "landsfadern" Palme startade det mångkulturella projektet. Då var Sverige en förebild i många avseende. Idag är det inte riktigt så. (åtminstone inte i lika hög utsträckning som förr i tiden) Arbetslösheten ökar, kriminalitet ökar, homofobin, antisemitismen och ojämställdheten ökar i Sverige på grund av invandringen. Etniska motsättningar likaså. Allt detta för med sig att otryggheten ökar i samhället. I Ungern använder man Sverige som ett skräckexempel (de visade Husbykravallerna) om hur det kan gå om man tar emot för många invandrare utan någon som helst möjlighet till integration. Det finns en del saker som är positiva med Sverige men Sverige utvecklas åt fel håll och om ingenting händer är det bara en tidsfråga tills systemet kollapsar.
Citera
2016-04-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag efterfrågade källor om att serberna förtrycks i Ungern. När det gäller vilka länder som har motarbetat andra länder är det faktiskt så att serberna ofta har motarbetat Ungern. Snacka om att kasta sten i glashus. Sedan bör du lära dig att inte dra alla över en kam. Det finns fascister i Ungern. Det finns fascister i alla länder. Men att antyda att alla ungrare är fascister eller att serberna som bor i Ungern förtrycks där är inget annat än trams. jag misstänker att du antigen har borderline personlighetsstörning eller Aspergers syndrom. Ditt svart- vitt tänkande är väldigt uppenbart.
Du är säkerligen psyksjuk. Jag gav källor att t.o.m Ungerns fascister tilläts öppna kontor i Serbien. Dom flesta ungrare är antiserbiska, bara se på vilka dom stött i historien och vilka dom stödjer nu, turkisk/albansk terrorism i Kosovo, Bosnien och kroatisk terror mot serber. Likadant med turkarna som i allmänhet är folkmordiskt hatiska mot den kristna ursprungsbefolkningen som dom i stort sett utrotat med hjälp av väst i det som kallas Turkiet.
Citera
2016-04-27, 18:45
Bannlyst
Vem fan bryr sig som serber och Serbien? Deras största export till omvärlden är bankrånare, krigsförbrytare, ministermördare och våldtäktsmän.

Komiskt att idioten säger att Storserbien är serbiskt land när serberna sprang runt i Sibirien och torkade röven med handen innan de emigrerade ned til Europa och startade sina krig med civiliserat folk. Serber hör inte ens till Europa och kommer att förpassas förr eller senare tillbaka till sitt kära Ryssland.

Man har lyckats starta typ 5-6 krig på egen hand och förlorat alla. Landet blir mindre o mindre för varje år som går. Låg födelsetal och hög dödstal gör att de dör ut av sig själva.

De har hundra problem men allt är väst fel eller albaner, bosnier, kroater eller ungrare. Finns det ens någon vettig serb?

OnT helt rätt gjort av Ungern. De går från klarhet till klarhet. Kanske utvandrar dit en vacker dag.
Senast redigerad av mogelost 2016-04-27 kl. 18:49.
Citera
2016-04-27, 18:45
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Tycker det är rätt sjukt att vi nuförtiden ser upp till skitländer som Polen, Ungern m.m. bara för vår regering förstört detta land inifrån och ut. Känns fan pinsamt, Sverige var utan tvekan ett av världen bästa länder.

Så sketet är faktiskt inte Polen och Ungern. Speciellt inte med tanke på takten som Sverige håller på och förvandlas till ett u-land från mellanöstern

BNP (mdr $)
Sverige- 538
Polen - 518
Ungern -140
Serbien- 45

BNP/capita ($)
Sverige- 40394
Polen - 20334
Ungern- 19941
Serbien- 10642

*edit*
Speciellt Polen har riktigt fin potential. BNP per capita har ökat massivt senaste decenniet, från 12k$ 2004 till 20k$ 2011 vilket är det senaste året jag fann statistik för. Polen har en befolkning på nästan 40 miljoner vilket gör det fullständigt givet att de kommer tillhöra de stora fiskarna i Europa inom några decennier.
Senast redigerad av Euripides 2016-04-27 kl. 18:49.
Citera
2016-04-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogelost
Vem fan bryr sig som serber och Serbien? Deras största export till omvärlden är bankrånare, krigsförbrytare, ministermördare och våldtäktsmän.

Komiskt att idioten säger att Storserbien är serbiskt land när serberna sprang runt i Sibirien och torkade röven med handen innan de emigrerade ned til Europa och startade sina krig med civiliserat folk. Serber hör inte ens till Europa och kommer att förpassas förr eller senare tillbaka till sitt kära Ryssland.

Man har lyckats starta typ 5-6 krig på egen hand och förlorat alla. Landet blir mindre o mindre för varje år som går. Låg födelsetal och hög dödstal gör att de dör ut av sig själva.

De har hundra problem men allt är väst fel eller albaner, bosnier, kroater eller ungrare. Finns det ens någon vettig serb?

OnT helt rätt gjort av Ungern. De går från klarhet till klarhet. Kanske utvandrar dit en vacker dag.
Vem fan bryr sig om vad hjärndöda idioter som du tycker. Antiserbiska propagandan kan du stoppa upp i din turk/albanska, kroatiska röv. Kalla turkar/albaner, kroater för civiliserade är skrattretande, ni har inget annat än fega barbariska folkmord i er historia. Nikola Tesla serb och världens största geni som bidragit mest till mänskligheten. Ta din efterblivna turk/albanska, kroatiska hjärna och röv tillbaks till Mongoliet där ni hör hemma, bäst vore för mänskligheten om ni inte fanns överhuvudtaget, vilket är möjligt iom att Ryssland klart gått ut med att Turkiet(Albanien) kan bli atombombat. USA har redan dragit tillbaks patriotrobotarna. Ungern är och förblir ett obetydligt skitland.
Senast redigerad av Persetan 2016-04-27 kl. 19:01.
Citera
2016-04-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Så sketet är faktiskt inte Polen och Ungern. Speciellt inte med tanke på takten som Sverige håller på och förvandlas till ett u-land från mellanöstern

BNP (mdr $)
Sverige- 538
Polen - 518
Ungern -140
Serbien- 45

BNP/capita ($)
Sverige- 40394
Polen - 20334
Ungern- 19941
Serbien- 10642

*edit*
Speciellt Polen har riktigt fin potential. BNP per capita har ökat massivt senaste decenniet, från 12k$ 2004 till 20k$ 2011 vilket är det senaste året jag fann statistik för. Polen har en befolkning på nästan 40 miljoner vilket gör det fullständigt givet att de kommer tillhöra de stora fiskarna i Europa inom några decennier.
Jubelidiot Polen är beroende av västländers ekonomi, dom flesta västländer är fulla med muslimer som kommer förbli en enorm ekonomisk belastning och Polen som nu är ett obetydligt skitland kommer att få ännu sämre ekonomi. Så att som du idiotiskt gotta sig när du å ena sidan har Ryssland som ni aldrig velat ha fred med och som med all rätt vänt er ryggen så har ni bara väst som är till största delen fullt av muslimer som kommer innebära en kraftig försämring av västs ekonomi och därmed också skitlandet Polens ekonomi. Ungern var nyligen i Ryssland och tiggde pengar och fick nobben.
Citera
2016-04-27, 19:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Du är säkerligen psyksjuk. Jag gav källor att t.o.m Ungerns fascister tilläts öppna kontor i Serbien. Dom flesta ungrare är antiserbiska, bara se på vilka dom stött i historien och vilka dom stödjer nu, turkisk/albansk terrorism i Kosovo, Bosnien och kroatisk terror mot serber. Likadant med turkarna som i allmänhet är folkmordiskt hatiska mot den kristna ursprungsbefolkningen som dom i stort sett utrotat med hjälp av väst i det som kallas Turkiet.

Du pratar om någonting helt annat. Har problem med läsförståelsen? Du påstod att serberna förtrycks i Ungern. Jag ville ha källor på det. Du gav mig ingen. Sen har jag haft mer kontakt med ungrare än vad du har gjort och jag tycker inte att "de flesta" är antiserbiska, åtminstone inte till den grad att de vill utrota dem eller vad du antyder. Så sluta generalisera och möt människor istället. Sedan vet du att uttryck som "de flesta" är inte särskilt trovärdigt om du inte kan belägga det med källor. Att kalla mig för psyksjuk är komiskt med tanke på att det är du som inte har alla skruvar i rätt plats, så att säga. Jag ställer frågan en gång till: Har du borderline eller Asperger? Det är ingen fel med det men jag skulle vilja gärna veta det för att veta hur jag ska förhålla mig till dig.
Senast redigerad av AttCza 2016-04-27 kl. 19:09.
Citera
2016-04-27, 19:09
Medlem
Citat:
Du pratar om någonting helt annat. Har problem med läsförståelsen? Du påstod att serberna förtrycks i Ungern. Jag ville ha källor på det. Du gav mig ingen. Sen har jag haft mer kontakt med ungrare än vad du har gjort och jag tycker inte att "de flesta" är antiserbiska, åtminstone inte till den grad att de vill utrota dem eller vad du antyder. Så lusta generalisera och möt människor istället. Sedan vet du att uttryck som "de flesta" är inte särskilt trovärdigt om du inte kan belägga det med källor. Att kalla mig för psyksjuk är komiskt med tanke på att det är du som inte har alla skruvar i rätt plats, så att säga.
Idiot det finns knappt några serber kvar i Ungern, att i Serbien ungerska fascister får öppna kontor säger allt. Har varit i Serbien och träffat många serber som lever med ungrare till grannar och dom har inget positivt att säga om dom flesta ungrare. Bara kolla på historien och hur Ungern beter sig mot Serbien så är det inte klart bara för en idiot vilken inställning ungrare i allmänhet har mot serber. Du bara bekräftar att du är psyksjuk. För psyksjuka som dig är turkarna i allmänhet vänligt inställda mot den kristna ursprungsbefolkningen som dom i stort sett utrotat i det som kallas Turkiet och spillrorna terroriserar dom.
Citera
2016-04-27, 19:15
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Idiot det finns knappt några serber kvar i Ungern, att i Serbien ungerska fascister får öppna kontor säger allt. Har varit i Serbien och träffat många serber som lever med ungrare till grannar och dom har inget positivt att säga om dom flesta ungrare. Bara kolla på historien och hur Ungern beter sig mot Serbien så är det inte klart bara för en idiot vilken inställning ungrare i allmänhet har mot serber. Du bara bekräftar att du är psyksjuk. För psyksjuka som dig är turkarna i allmänhet vänligt inställda mot den kristna ursprungsbefolkningen som dom i stort sett utrotat i det som kallas Turkiet och spillrorna terroriserar dom.

Har jag pratat om Turkiet? Du fantiserar igen. Jag är väl medveten om vad Turkiet hade gjort mot de kristna, inte minst mot ungrarna på 1500- 1600-talet. Sluta med tramset om mina sympatier för Turkiet.

Sen bör du göra skillnad mellan att man inte hyser sympatier mot någon (långtifrån alla ungrare är antiserber, du generaliserar som vanligt) och att vilja utrota dem. Det är en väsentlig skillnad.
Senast redigerad av AttCza 2016-04-27 kl. 19:17.
Citera
2016-04-27, 19:18
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Jubelidiot Polen är beroende av västländers ekonomi, dom flesta västländer är fulla med muslimer som kommer förbli en enorm ekonomisk belastning och Polen som nu är ett obetydligt skitland kommer att få ännu sämre ekonomi. Så att som du idiotiskt gotta sig när du å ena sidan har Ryssland som ni aldrig velat ha fred med och som med all rätt vänt er ryggen så har ni bara väst som är till största delen fullt av muslimer som kommer innebära en kraftig försämring av västs ekonomi och därmed också skitlandet Polens ekonomi. Ungern var nyligen i Ryssland och tiggde pengar och fick nobben.

Jag tror du tänker lite fel nu. Polen och Ungern tar knappt in muslimer. Det är ju justde länderna som mest är mot den muslimska invasionen. Det förstår du väl? Det är ju därför den skenheliga psykopatkossan Merkel kallar Orbán och Szydlo för rasister. Du påstår att Ungern och Polen är beroende av att EUs ekonomi rullar på och det är sant, den gemensamma marknaden är mycket viktigt både export- och importmarknad. Det du råkade glömma är att det samma gäller Serbien. Se denna http://atlas.media.mit.edu/en/profile/country/srb/ länk där Serbiens största export- och importpartners visas. För att underlätta för dig kan jag lista dem här.

Serbiens viktigaste exportländer är, i storleksordning; Italien, Tyskland, Ryssland, Bosnien, Montenegro.

Serbiens viktigaste importländer är, i storleksordning; Italien, Tyskland, Ryssland, Kina, Ungern

Som du ser är Serbien också oerhört beroende av EU. Går EU i stöpet kommer Serbien bli ännu fattigare än vad det är nu och Serbien är redan väldigt fattigt. Faktum är att av de 43 länderna i Europa så kommer Serbiens BNP först på 31:a plats. Och Serbiens BNP/capita ligger på plats 35 av 43. Så faller EU kommer Serbien falla hårt också. Tänk på det innan du skadeglatt påpekar andra länders beroende av EU.
Citera
2016-04-27, 19:32
Medlem
Citat:
Har jag pratat om Turkiet? Du fantiserar igen. Jag är väl medveten om vad Turkiet hade gjort mot de kristna, inte minst mot ungrarna på 1500- 1600-talet. Sluta med tramset om mina sympatier för Turkiet.

Sen bör du göra skillnad mellan att man inte hyser sympatier mot någon (långtifrån alla ungrare är antiserber, du generaliserar som vanligt) och att vilja utrota dem. Det är en väsentlig skillnad.
Turkiet och Ungern samma skit bara annan förpackning. Turkiet som inte har något annat än folkmord och utrotning av kristen ursprungsbefolkning i sin historia hade inte existerat idag om det inte vore för västs stöd. Ungern har tydligt visat att deras allmänna intention mot Serbien är allt annat än fredlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in