Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-27, 17:59
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Lika många besökare från Sverige som från Frankrike. Det är intressant faktiskt. Undrar hur det kan ha blivit så.
Våra journalister är lata. Enklare att bara tappa USA än att skriva eget material. Att svesnka journalisterkåren dessutom drivs av USA hat gör inte saken bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här är en lysande genomgång av hela delegatmatematiken:

https://theconservativetreehouse.com/2016/04/27/post-election-night-debrief-trump-dominates-northeast-primary-result/

Lysande sida. Som dessutom stöder det jag har sagt hela tiden.
2016-04-27, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall bli intressant om han kommer med någon "splash" eller "lite mera" : bizzniz as usual !
Sedan skulle det vara nice om han kom ut med något, om vilka han har lyssnat på/eller lyssnar i utrikespolitiska frågor.
Det kommer nog att handla om Iran, Irak och Putin.
Blir inte förvånad, att han säger, att Putin är en badass, och att det är bara Trump som kan lugna ner honom

Sedan kommer han nog att prata, vilka idioter Merkel och andra (Sverige ) är, eftersom vi älskar MENA
2016-04-27, 18:15
Bannlyst
Hoppas inte det har smitit in någon dåre i foreing policy teamet bara som har influerat Trump på fel sätt...borde vara lugnt eftersom att Sessions är chairman
2016-04-27, 18:22
Medlem
Snapcounts avatar
Tjaa.., antar att det finns andra länder än förutom Norge som är intresserade av vad Trumpen skall säga. Syns det är lite "b" att vara försenad till detta evenemang.
2016-04-27, 18:33
Medlem
Fris avatar
Han brukar väl säga att nothing is sader than a bully being beaten. Det är inte att vara bully som är fel, det är getting beaten som är fel. Men det är den verkloga utrikespolitiska agendan, talet nu lär träffa Hitlary så hårt det bara går. Cruz och whatshisname är begravda nu. Jag tycker faktiskt att Trump verkar vara för soft. Jag hoppas han bara spelar för att locka naiva väljare. Jag hoppas att han inte kommer att beblanda sig med losers som UK 1940. Låt de ligga som de bäddar.
Senast redigerad av Fri 2016-04-27 kl. 18:36.
2016-04-27, 18:43
Medlem
Fy fan teleprompter speech tar bort minst 50 % av det man gillar med Trump han gör det inte dåligt. Men jävlar vad han blir mellanmjölk när han kör teleprompter speech. Man har vant sig så på galna Trump.
2016-04-27, 18:58
Medlem
Snapcounts avatar
-modernisering av nuklerära vapen..
-ingen Rysslands bashing..(tills nu iallafall)
-ger rejält underkänt till Obama/Clinton administrationen..

(syns jag står ut tills nu)
2016-04-27, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-modernisering av nuklerära vapen..
-ingen Rysslands bashing..(tills nu iallafall)
-ger rejält underkänt till Obama/Clinton administrationen..

(syns jag står ut tills nu)
"Deal with Russia"
"Israel is one true democracy in MÖ"
2016-04-27, 19:05
Medlem
Riktigt bra tal, håller med om allt han säger så
2016-04-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fy fan teleprompter speech tar bort minst 50 % av det man gillar med Trump han gör det inte dåligt. Men jävlar vad han blir mellanmjölk när han kör teleprompter speech. Man har vant sig så på galna Trump.

Det där behöver han öva en del på, betoningen hamnar ofta helt fel. Påminner lite om Anna Kindberg..
2016-04-27, 19:06
Medlem
Shit vad bra Trumps tal är, allting han säger låter så rimligt och självklart.
2016-04-27, 19:06
Bannlyst
Det är ju så common sense som det bara går, precis som väntat!

AMERIKA FÖRST
Stop the reach of islam in the west, help christians
Sluta tvinga fram regime change
Militär
Veteranerna
Va beredd att lämna över NATO till EU om dom inte betalar sin del
Be able to walk..

En hel lista med bra saker och massa mer! Rekommenderar alla att höra talet igen. Men ja som sagt ja inte lika roligt när han inte bashar folk till höger och vänster..Obama och Hillary har gått och gömt sig nu iallafall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in