Citat:
Finns inget att tro här, utvecklingen är galopperande i mer och mer som testar och brukar cannabis.Jag tror istället att utvecklingen går åt det andra hållet. Det vänder!
Stödet för den restriktiva drogpolitiken är massivt i Sverige precis som det är för Systembolaget. En mer slapphänt drogpolitik eller hemska tanke ett avskaffande av densamma kommer inte att gå igenom i riksdagen. Det känns tryggt!
Det blir istället så att många andra länder runt om i världen tar efter oss även inom detta område.
En klok och väl genomtänkt drogpolitik, utformad av insatta människor med god utbildning, utarbetad med all den erfarenhet som de efter att ha arbetat lång tid med eländet (Tappra människor, de är hjältar!) besitter och utvecklad ytterligare under alla år är givetvis ett gott föredöme och något väl värt att ta efter.
Jag är väldigt stolt över den svenska restriktiva drogpolitiken.
Stödet för den restriktiva drogpolitiken är massivt i Sverige precis som det är för Systembolaget. En mer slapphänt drogpolitik eller hemska tanke ett avskaffande av densamma kommer inte att gå igenom i riksdagen. Det känns tryggt!
Det blir istället så att många andra länder runt om i världen tar efter oss även inom detta område.
En klok och väl genomtänkt drogpolitik, utformad av insatta människor med god utbildning, utarbetad med all den erfarenhet som de efter att ha arbetat lång tid med eländet (Tappra människor, de är hjältar!) besitter och utvecklad ytterligare under alla år är givetvis ett gott föredöme och något väl värt att ta efter.
Jag är väldigt stolt över den svenska restriktiva drogpolitiken.
Så någon vändning är inte i sikte, inte ens nära.
Vi(många med mig, och absolut inte alla) vill att cannabis ska relegeras som på systembolaget och alkohol, istället ha oreglerad cannabisförsäljning som idag.
Det skulle känna tryggt, vad som inte känns tryggt.
Är att kriminellanätverk sköter handeln, inte tryggt alls.
Det är inga länder som tar efter oss längre, de har insett att vår politik är bara retorik.
Vist kanske politiken var genomtänkt, man inte på ett praktiskt plan.
De la allt krut på retoriken, och inget på människorna.
Och du är stolt över detta, det är sjukt.
Det är sjukt att man kan vara stolt efter så många döda.
Du säger flertal gånger att det är för hälsans skull vi har ett förbud, men hela tiden förespråkar du mer död.
Vi alla har kommit till slutsatsen, att du vill forcera dina föråldrade tankar.
Och att folk dör är nått du skiter fullständigt i.
Därmed kommer man även till slutsatsen att din agenda är inte pga förbättrad hälsa.
Detta har vi förklarat för dig ett antal gånger.
Har du någon slags alzheimers, eller annan minnessjukdom?
Jag undrar, då du står och stampar på samma plats.
Och bara upprepar samma mantra om och omigen, fastän det är motbevisat det mesta du försöker säga.