2016-04-27, 09:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Mitt första inlägg: "Som Obama alltså" kan jag förtydliga till: "Precis som Obama skulle göra alltså ".

Hoppas du förstår bättre nu. Du tror väl inte jag gillar Obama, jag har ju för fan Putin som avatar?

Ursäkta om jag tycker att det är meningslöst att svara vidare på ditt förvirrade innehållslösa trams.
2016-04-27, 09:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Mitt första inlägg: "Som Obama alltså" kan jag förtydliga till: "Precis som Obama skulle göra alltså ".

Hoppas du förstår bättre nu. Du tror väl inte jag gillar Obama, jag har ju för fan Putin som avatar?

Trodde du hade en liten förhoppning om att D J Trump inte blir som alla andra amerikanska presidenter. Ett ljud i skällan under deras president kampanj, sedan samma krigsherrar som alla de tidigare presidenterna. Men omgivningstrycket blir för stort de kan inte driva en egen utrikespolitik tvingas följa USA:s doktrin.

Att däremot som vissa påstå att Trump skulle vara farligare mer krigshetsande och att han skulle ställa till med atomkrig. Det är direkt ologiskt, rent av hål i huvudet.

Vi hoppas han blir bättre låter bli att lägga sig i hela världens affärer. Det finns en chans att han ägnar sig mest åt närområdet Monrodoktrinen.
2016-04-27, 10:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Åkej, Trump tog CD8 också i MD, så det blir full sweep där också med 38 delegater.

Så i bundna delegater blir det: Trump 110, Kasich 5 och Cruz 3.

Och här kommer resultatet för de obundna delegaterna i PA:
(http://www.thegreenpapers.com/P16/PA-R#0426)

Trump 28
Cruz 5
Kasich 4
District winner 9
Uncommitted 8

Summerar vi bound+unbound så blir det: Trump 138, Kasich 9, Cruz 8

Uncommitted kan vi räkna med tillfaller Cruz, men Trump lär ha c:a hälften av district winner på sin sida.

Totalt i racet nu: Trump 985, Cruz 567, Rubio 173, ...

Trump behöver således fortsättningsvis "bara" 50% av delegaterna.

Phil Kerpen har nu gått igenom detta grundligt: https://medium.com/@kerpen/how-many-delegates-did-trump-win-in-pennsylvania-a-detailed-look-355d568bd348#.q1zrusf7e

Citat:
TOTALS for the 54 Pennsylvania district delegates:
Publicly committed: Trump 28 Cruz 3 Uncommitted 23
With leaners + “district winners”: Trump 38 Cruz 4 Kasich 4 Uncommitted 8

Så om man räknar med With leaners + “district winners” så hamnar Trumps total på 995. Och när fler uncommitted har mumlat ur skägget så kan han hamna på närmare 1000.

Flera av delegaterna har skrivit på en pledge före primärvalet: http://media.wix.com/ugd/186c16_191c177f00284522a23143b928102641.pdf. Det vore ju bra om så många som möjligt som faktiskt tänker rösta för Trump kommer att skriva under en sådan nu, t.ex. sådana som sagt "district winner", så att alla nyhetskanaler och delegate-trackers räknar in dessa Trump-delegater i Trumps totalbelopp på vägen mot 1237, så att vi slipper en massa tjafs.
2016-04-27, 10:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
https://theconservativetreehouse.com/2016/04/27/post-election-night-debrief-trump-dominates-northeast-primary-result/

Key Points:

♦ Donald Trump voters beat the collective totals of both Senator Ted Cruz and John Kasich combined in every state contest, and now lead the national vote total by over 3.2 million votes.

♦ In addition, this is the sixth straight contest where Donald Trump has won more than 50% of the vote (61% in New York) putting to rest the argument that he’s not winning the majority vote.

♦ Donald Trump not only decidedly won every state, he also won every county within each of the five states (CT, PA, DE, RI, MD). Trump also won every single congressional district within each of those states.

Simply put, this was a complete and total victory for candidate Donald Trump and all his supporters.
2016-04-27, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Trump smörar ohämmat för media och sanders.. Sanslöst vad jobbig Trump är att lyssna på, hans raspiga monotona röst, hans fiskmun, hans cp-skadade gester och naturligtvis hans floskler ger sammantaget en totalt förkastlig föreställning..
Cry me a river

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Flera av delegaterna har skrivit på en pledge före primärvalet: http://media.wix.com/ugd/186c16_191c177f00284522a23143b928102641.pdf. Det vore ju bra om så många som möjligt som faktiskt tänker rösta för Trump kommer att skriva under en sådan nu, t.ex. sådana som sagt "district winner", så att alla nyhetskanaler och delegate-trackers räknar in dessa Trump-delegater i Trumps totalbelopp på vägen mot 1237, så att vi slipper en massa tjafs.
Bra. Jag räknade med 17+25, blev 17 + 28 (38?)
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sanders har tweetat: Han ger i praktiken upp. Han går till konventet med så många röster som möjligt för en progressiv plattform
Vad skrev han? Hittar ingenting sådant
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-04-27 kl. 11:16.
2016-04-27, 11:21
Bannlyst
Trump fick dessutom 5-10 procentenheter fler än i opinionsmätningar. Tacka Kasich och Cruz för det
2016-04-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trump fick dessutom 5-10 procentenheter fler än i opinionsmätningar. Tacka Kasich och Cruz för det

Japp, och denna bump kommer hålla i Indiana och resten av staterna. Spelet är slut, nu är det bara två kvar:

http://blog.dilbert.com/post/143479429146/and-then-there-were-two

Citat:
Trump’s “woman card” strategy is weapons-grade persuasion. It is a “high ground” maneuver with an “identity” angle. Either one of those approaches can be a kill shot. But together?

Holy sh*t.

I’ve not seen anything like it. The engineering is superb.
2016-05-14, 20:47
Medlem
bernad_laws avatar
Låst.
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in