2016-04-26, 21:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Jag tycker att alla Ni som bara orkat upprepat bemöda Er om att bemöta foliehattarna i tråden med klockren retorik är enormt berömvärda.
Trodde ett tag att alternativtråden hade ett visst syfte, men jag måste i min totala enfald fullständigt ha missuppfattat något.

Några för ärendet fullständigt "avgörande frågor" som t.ex. när mopeden lämnades tillbaka, vart Irinas XXXL-trosor tog vägen samt i vilket vädersträck gräs växer utanför boddörrar i Västergötland tycks ha lämnats helt obesvarade av den påstått "korrumperade utredningen"?

Min egen teori är att IR bett BH att ta hand om att försöka skapa ett underlag för PT till HD.
Allt i syfte att få "Bille-Ville-Pille" att undvika att skapa en anmälan om den uppsägandeväckande samt vidriga hanteringen av klientens försvar. Men framförallt är ju behandligen av BO samt hennes anhöriga vidrigt osmakligt utförd av IR.

Till slut så kommer med största sannolikhet ändå målet att nå vägs ände iom att den vidrige mördarens straff kommer att vinna laga kraft genom dom fastställd efter behandling i två rättsliga instanser.

Att PT vid HD kommer till stånd finner jag närmast lika osannolikt som att NB under resten av sitt liv aldrig mer kommer att använda silvertejp, rep eller att stå i fönster och glo på barn samtidigt som han febrilt rycker i baguetten.

Om Lisa Holm är den första person som han tagit av daga för sina egna udda sexuella preferensers skull vet vi inget om, men låt oss hoppas att inga fler tjejer/kvinnor kommer att behöva följa i hennes fotspår!
Neros 3-stegsraket borde bli:
1) Svenskt häkte
2) Kumlas utvärdering
3) Litauisk "kriminalvård"
2016-04-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen tillgång till FUP nu, men min uppfattning är att det var AB som hittade handsken sedan kom övriga in Kent, LÅ och AJ.

IR tog upp episoden med handsken och hävdade att om NB varit skyldig hade han kunnat gömt handsken och att han inte gjorde det skulle styrka NBs oskuld (min minnesbild).

Tror till och med IR frågade NB i TR "om du hittat handsken och var skyldig, vad hade du gjort? Stoppat den i fickan blev svaret. Men det gjorde du inte ...."

NB fick inget tillfälle tror jag och AB var den som hittade handsken.

Den tappade handsken blev förödande eftersom intresset för ladan hamnade i förnyat fokus, Lisa hade varit där.
HR resonerar om detta:
Frågan är om det funnits utrymme för N B att gömma handsken eller om han överhuvudtaget
insett att det var Lisa Holms handske. Denna omständighet finns ingen förklaring till och varken styrker eller motbevisar det gärningspåstående åklagaren fört fram.
2016-04-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det verkar vara du som inte använder hjärnan tillräckligt.

Faktum är i alla fall att eran käre balt valde att onanera i utrymme som hade
fönster med utsikt mot caféet. Spår efter detta har lämnats på väggar och golv i detta
speciella rum. På caféet råkade unga tjejer arbeta med servering. De behöver inte
ha uppehållit sig därutanför hela tiden. Det kunde räcka med att NB hade vetskapen
om att de fanns där på andra sidan vägen, dessa unga tjejer, och med bara en skymt
av någon av dem kunde han sedan låta fantasierna gå igång och göra det han gjorde
med sig själv dessa gånger.

Du kan vara helt lugn och det kan de andra baltkramarna också vara: definitivt inte
fel person dömd och han kommer inte att ha någon möjlighet att mörda igen på
åtminstone 20 år. Och det borde ni vara tacksamma över att han inte kan.
Det är fan vad ni borde vara. Sluta blockera er inför sanningen nån jävla gång, tack!

Om det räcker att veta att på andra sidan vägen finns unga tjejer för att börja fantisera och onanera
då hade han ingen motiv att hämnas, att avrätta, att mörda.
Senast redigerad av Sudharma 2016-04-26 kl. 22:10.
2016-04-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
HR resonerar om detta:
Frågan är om det funnits utrymme för N B att gömma handsken eller om han överhuvudtaget
insett att det var Lisa Holms handske. Denna omständighet finns ingen förklaring till och varken styrker eller motbevisar det gärningspåstående åklagaren fört fram.

Tack.

Jag tror inte IR insåg att det omedelbara (reflexmässiga) svaret från NB "jag hade stoppat den i fickan", var så talande för NBs skuld. Som åtminstone jag uppfattade det.

Nu var AB först på handsken.
Senast redigerad av Remark 2016-04-26 kl. 22:50.
2016-04-26, 22:25
Medlem
Har det offentliggjorts i vilket skick den avlidne LH:s kropp var i vid upphittandet?
2016-04-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Om det räcker att veta att på andra sidan vägen finns unga tjejer för att börja fantisera och onanera
då hade han ingen motiv att hämnas, att avrätta, att mörda.

Varför stod han stod just där och onanerade, tror du?
2016-04-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Har det offentliggjorts i vilket skick den avlidne LH:s kropp var i vid upphittandet?

NEJ. Osmaklig undran.
2016-04-26, 22:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, varför valde han inte istället att uppsöka toan som fanns på platsen och uträtta det han hade
behov av därinne? Det är ju en "aktivitet" som lämpligen utövas lite mer diskret än vad som var
fallet; bakom en stängd dörr med ingen risk för pinsam upptäckt.
Men nej då, han skulle tvunget vara i det där utrymmet som inte direkt var fönsterlöst.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-26 kl. 22:58.
2016-04-26, 22:55
Medlem
Citat:

Varför onanerade han kan jag inte veta. Många män onanerar.
Men onanerande är ingen motiv att mörda någon.
2016-04-26, 22:59
Medlem
Citat:
Varför är du så nyfiken vem är alternativ mördare?
Du som är så säkert att rätt man är dömd?
Enligt dig är NB mördare. Han är dömd två gånger och du borde vara nöjd.
Om rätt man är dömd det finns ingen alternativ mördare och du borde slapna av och ta det lugn.
Men du är inte nöjd och kan inte slappna av. Du sitter du i trådet hela tiden och
angriper agressivt alla som har en annan åsikt.
Din tungaste argument i diskussion är -
Vad är din åsikt då ? Jag menar, snart är det här över och med all sannolikhet sitter NB kvar fängslad på livstid. Det antar vi att du tycker är fel, därmed undrande vad som vore rätt. När detta har hänt, så kommer f ö lyset att släckas i detta forum (dvs de allra flesta tycker att ämnet är avslutat och gör något annat), så du har då ingen att vända dig till. Passa på innan det är för sent !
2016-04-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, varför valde han inte istället att uppsöka toan som fanns där och uträtta det han hade
behov av? Det är ju en "aktivitet" som lämpligen utövas lite mer diskret än vad som var
fallet; bakom en stängd dörr med ingen risk för pinsam upptäckt.
Men nej då, han skulle tvunget vara i det där utrymmet som inte direkt var fönsterlöst.

Bara att se unga tjejer kliva av och på en moped eller in och ut ur en bil räckte nog gott i hans fantasivärld.

Detta handlar inte om hur en "frisk" person betraktar samma företelser. NB har en särskild syn/fantasier. Förstår man inte distinktionen mellan sund/frisk och sjuk reaktion - då blir det nog svårt att begripa detta också ....

Vilket är uppenbart för somliga.
2016-04-26, 23:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det var svar till skribent som påstod att NB besudlade väggar med sperma samtidigt som han stirrade på små tjejer på café.
Man kan inte strunta i små detaljer.
Detta detalj att man onanerar samtidigt stirrar på tjejer som arbetar inne i byggnaden på andra sidan av väggen
är inte trovärdig.
Jag vet om alla 10 DNA träff jag har inte glömt,
och vet att ALLA andra VET.
Det var inte fråga om DNA, det var frågan runkabilitet i ett rum med fönster mot café byggnadsväggen.

Det finns en uteservering före "byggnadsväggen".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in