Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Om du hellre föredrar att han spanade in snygga gäster samtidigt så gärna för mig. Nu glömde du väldigt mycket, en mängd DNA-spår som härrör från Nerijus - och inget alibi. Ställer samma fråga till dig, som du aldrig svarar på. Vilken alternativ mördare bör ha haft tillgång till molekylärbiologisk kompetens och tillgång till laboratorieutrustning för att plantera DNA-spåren? Hur fick denna osynliga gärningsman tag på Nerijus färska blod?
Svarar en gång till.
NB hade alibi från sin fru och bror.
Vi vet hur blev med alibi, vi vet hur IB och AB pressades under förhör. Jag redan skrivit hur fl ljög och manipuletade sanningen när han förhörde de i Litauen. Det var mycket osanningen i fl påstående för att få fru och bror att tro att det var NB som var mördaren.
Om det skulle på detta sättet förhöras andra personer, skulle man hitta flera andra misstänkta.
Men man fokuserade sig bara på litauer, man uteslöt andra möjliga gm redan i början.
Jag ska inte skriva i detta tråden om andra alternativa gm, ingen idé att göra det, man blir raderad.
När man hittar mördat person först man letar efter mordmotiv. Man letar efter person som skulle ha haft ett motiv
Sedan man kollar deras alibi, dubbelkolla alibi, kollar mobil trafik, data trafik, bilar, vänners bilar, syskons och
föräldrars bilar.
Man behöver inte ha laboratorium för att plantera DNA. Det räcker att ha kläder som någon person hade använt.
Om man har torkat blod från någon person, räcker det att topsa med fuktig tops och gno med den på offrets kläder och får man DNA träff - blandbild.
Man lämnar DNA genom handslag.
Om man täcket offret med använda arbetskläder kan man kontaminera DNA från arbetskläder.
Man utesluter inte personer som hade motiv redan i början utan att dubbelkolla allt.