Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-21, 19:14
Medlem
Sordins avatar
Idag vid halv 12- tiden var en grå Porsche inblandad i en olycka i korsningen Sveavägen - Odengatan. Den verkar ha kört in i sidan på en lastbil med skylift. Fullt med bränt gummi över hela vägen. Räddningspersonalen hade fullt sjå att få ner ena föraren på båren, han var helt hysterisk, kanske kraftigt påtänd. Därav körskickligheten tro? Nån som vet mer?

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2016-04-21-1145-Trafikolycka-Stockholm/
Citera
2016-04-21, 19:39
Medlem
Satt i parken när jag såg ett stort rökmoln bre ut sig vid korsningen. Luktade bränt gummi som utav helvete. När jag väl kom fram såg jag någon försöka dra ut personen som satt i Porschen.

Han hade antagligen slumrat till vid kraschen och haft gasen i botten vilket skulle förklara varför ett av däcken sprängts och fälgen hade slipats mot asfalten som var helt vit av allt damm från fälgen. Bilen började brinna vid ett tillfälle men upptäcktes fort av åskådarna till olyckan och en brandman kunde snart släcka den. En personbil av märket Alfa Romeo tror jag det var, hade blivit påkörd på bilens långsida vid bakdörren. Bilägaren såg ut att vara i ett chocktillstånd. Killen som drogs ut ur Porschen var mycket ung ...pappa betalar? ... och i något tillstånd som med stor sannolikhet orsakats av tunga droger. Jag kommer ihåg att det var 5 ambulanspersonaler och ytterligare 2 poliser som fick hålla honom stilla och lägga honom på båren innan man forde iväg.

Händelserik dag
Senast redigerad av FlowerFactory 2016-04-21 kl. 19:47.
Citera
2016-04-21, 20:10
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Expressen har bilder och film:
http://www.expressen.se/nyheter/lyxbil-i-brand-efter-olycka-i-stockholm/
Citera
2016-04-21, 22:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Expressen har bilder och film:
http://www.expressen.se/nyheter/lyxbil-i-brand-efter-olycka-i-stockholm/

Kvalitet: "masskrock" (...tre bilar) och "såg hela händelseförloppet" (...efter krocken)
Citera
2016-04-22, 00:53
Medlem
Redors avatar
LOL - Nu blev pappsen inte glad på sin lilla pojke som skulle visa sig duktig med sin pappas Panamera..
Citera
2016-04-22, 08:54
Medlem
"Nästan exploderat"
Citera
2016-04-22, 13:00
Medlem
grovslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk
"Nästan exploderat"

Varför tar man ens med en sådan beskrivning i artikeln? Vittnet verkar helt sakna omdöme och förmåga att beskriva vad som hänt. Det är ju helt uppenbart att bilen inte exploderat när man ser bilderna. Jakten på superlativ och hysteriska beskrivningar blir patetisk och löjlig, det smäller och låter när bilar krockar men inte för att de exploderat.
Citera
2016-04-22, 13:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
En litet märklig detalj är, att porschens ena bakdäck är rätt illa åtgånget. Möjligen var det även däcket som brann (nåja, mycket till eldslågor var det inte, men det rykte ju en del).

Samtidigt verkar det vara bilens front som krockat med något. Även om Porschen tvärbromsat och rutschat en bit på tvären så borde däcket bara någorlunda ok, kan man tycka?

Så hur har det där gått till? Har däcket exploderat, eller? Kanske t o m en bidragande orsak till olyckan?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-04-22 kl. 13:46.
Citera
2016-04-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
En litet märklig detalj är, att porschens ena bakdäck är rätt illa åtgånget. Möjligen var det även däcket som brann (nåja, mycket till eldslågor var det inte, men det rykte ju en del).

Samtidigt verkar det vara bilens front som krockat med något. Även om Porschen tvärbromsat och rutschat en bit på tvären så borde däcket bara någorlunda ok, kan man tycka?

Så hur har det där gått till? Har däcket exploderat, eller? Kanske t o m en bidragande orsak till olyckan?

Som jag skrev ovan. Föraren tuppade nog av med gasen i. Förklarar allt vit damm från fälgen och den ohyggliga lukten av bränt däck.
Senast redigerad av FlowerFactory 2016-04-24 kl. 01:10.
Citera
2016-04-24, 12:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlowerFactory
Som jag skrev ovan. Föraren tuppade nog av med gasen i. Förklarar allt vit damm från fälgen och den ohyggliga lukten av bränt däck.
Aha, du menar att bakhjulen stod och spann efter krocken? Ja, det vore ju en förklaring, förstås!

(Jag tolkade ditt första inlägg som att föraren somnat vid ratten medan han körde.)
Citera
2016-04-26, 07:13
Medlem
sajebiss avatar
Nu blir jag lite besviken eller rättare sagt nu väcks min nyfinkenhet, nio inlägg och inget reg.nummer eller namn på ägaren av Porschen. Var det någon som inte bör hängas ut som körde eller?
Citera
2016-04-26, 10:06
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Nu blir jag lite besviken eller rättare sagt nu väcks min nyfinkenhet, nio inlägg och inget reg.nummer eller namn på ägaren av Porschen. Var det någon som inte bör hängas ut som körde eller?
reg.nummer syns på bild. Dåligt. Ser lite konstigt ut också.
Tycker mig se att 671 är siffrorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in