2016-04-25, 14:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Kvinnor tenderar att driva män till vansinne på lite olika sätt. Torde alla veta som haft något med kvinnor att göra i sina dagar. Om mordoffret här var speciellt drivande vet jag inte och det är väl bäst att låta det vara osagt.
Det händer säkert. Jag har inte behövt vara med om det själv direkt, så illa har det
dessbättre aldrig blivit, men visst sker sånt.
Men utvecklar det sig på det viset då kan man ju alltid lämna förhållandet.
Ta sitt pick och pack och gå innan det blir kaos av allt.
Sedan gäller väl det omvända också; män som kan driva sina kvinnor till vansinne.
Titta bara på hur Charles Boyer behandlar Ingrid Bergman i den gastkramande rysaren
"Gasljus"; han är verkligen ute efter att kvadda hennes psyke och han har ett alldeles
speciellt skäl för det: https://www.youtube.com/watch?v=fFfBB4WCFJY

För att hålla sig till fallet med Marina och hennes exkille FS så borde han förstås ha gett
sig av när kärleksrelationen var avslutad. Nånstans kunde han väl alltid ta vägen.
Varför hänga sig kvar? Om han for illa mentalt så var det väl bara att sticka därifrån.

Skedde det dramatiska som hände i affekt eller kan det möjligen vara så jävligt att
det var en noga överlagd gärning?
Här har man att beakta omständigheten med uttaget i bankomaten som följde efter
Marinas död. Det togs av hennes pengar, en ansenlig slant var det fråga om.
Det brukar kallas likplundring sånt där.
Citera
2016-04-25, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Finns det möjligen något belägg för detta anmärkningsvärda påstående om en Marina
som ska ha drivit sin blivande mördare till nåt vansinne? På vilket sätt skedde detta nu då?

Sen menar du väl "förkastligt" och inte "oförkastligt" får jag hoppas.

Genomför man ytterligare en läsning av Marinas utlämnande brev till FS - åtskilliga gånger
omnämnt och länkat i tråden - så får man snarast intrycket av det är hon som drivits in
i nånting och då är det inte fråga om "vansinne" utan förtvivlan. Förtvivlan över den
något osköna "behandling" den inneboende källarmannen med nära till det narkotikaklassade
"rökat" bjudit henne på under en längre tid.

Har själv ännu inte hunnit lyssna till den av flera här sågade radiodokumentären om fallet
men det ska ske snart.

P3 dokumentärerna brukar faktiskt hyllas har jag för mig. Man gjorde även en om
Linda Chen-fallet för nåt år sedan som hade många lyssnare.
Någon dokumentär där man gullar med gärningsmannen och tycker att offret lite får
skylla sig själv kommer ni emellertid aldrig att få höra.

Belägg finns i fup så det räcker och blir över men för att se detta kan man inte blunda. Du har en tendens att ofta blunda tyvärr och endast se saker och ting ifrån ett håll. Jag däremot har en tendens att se saker och ting utifrån olika vinklar.

Jag tror att MJ drev med FS. Ibland medvetet ibland spontant men självklart var hon snäll mot honom med. Ibland verkade hon dock ha svårt att läsa av situationer eller ganska ofta t o m och som jag sade tidigare är hennes personlighet histrionisk med allt vad detta innebär. Självcentrerad, söker spänning och omväxling och med det kommer förstås en massa risker. Utåtriktad med höga ambitioner. Sexuellt promiskiös o s v.

Ta nu istället och lyssna på dokumentären och återkom efter det.
Citera
2016-04-25, 19:38
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Sanningen är att Fidde är ett fegt kräk som sköt M@rina när hon sov.

"Husbilssemester1"

Det gör inte att det faktum att Marina gjorde en del riktigt dåliga val helt plötsligt försvinner. Hade hon tänkt långsiktigt istället för kortsiktigt hade hon varit vid liv idag, det är min åsikt.

Att försöka hoppa på andra skribenter är ett tecken på att man inte har något att komma med i sakfrågan.
Citera
2016-04-25, 19:41
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Offret bör till viss del skuldbeläggas, såklart skall det promiskuösa leverne hon levde inte sluta i mord men damen "had it coming" och på så vis kan MJ beläggas med förskyllande.

Har läst den stora delar av FUP nu och jag förstår inte alls varför MJ skulle behöva skylla sig själv? Varför skulle hennes sambo ha rätt att skjuta ihjäl henne för att hon råkar ha lite annorlunda syn på sex osv? Varför skulle offret vara den skyldiga så att säga?
Senast redigerad av Mr-Sherlock 2016-04-25 kl. 20:19.
Citera
2016-04-25, 19:57
Moderator
KomissarieBecks avatar
Nu får det räcka med dumheter i tråden. FS är en ynkrygg som i det närmaste levde på MJ och sjukbidrag. Han var inte förmögen att skaffa en egen inkomst och således heller ingen bostad.
Om nu MJ drev honom till vansinne,pressade honom till vansinne och allt annat vansinnigt som påståtts i tråden så kunde han väl tagit sig i kragen och flytta någon annanstans.

Nej FS är ett kräk som är dömd för mord. Trots att inget kommer att förändras så har han fortfarande inte stake nog att erkänna sitt brott.
Ynkrygg är vad han är och inget annat.

FS förtjänar inga som helst sympatier.

Att svamla om att han skulle vara oskyldigt dömd är enbart tragiskt.
Citera
2016-04-25, 20:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tror att FS drogande jämfört Marinas leverne var den största utlösaren till skottet. Om vi nu måste gå in i någon sorts rangordningssituation. Minns litet otydligt - men vi är överens att FS sköt skottet?

Mja, tror inte att hans haschrökande var det primära skälet, sådana brukar i regel vara rätt flummiga och inåtvända.

Tror helt enkelt att de nötte ner varandra så till den milda grad att FS,s säkringar brann till sist, han blev väl hånad en gång för mycket angående hans skrala potens eller något liknande.

Visst sköt FS, där är vi eniga men det som är intressant i fallet är vad som ledde fram till skottet.
Citera
2016-04-25, 20:31
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, tror inte att hans haschrökande var det primära skälet, sådana brukar i regel vara rätt flummiga och inåtvända.

Tror helt enkelt att de nötte ner varandra så till den milda grad att FS,s säkringar brann till sist, han blev väl hånad en gång för mycket angående hans skrala potens eller något liknande.

Visst sköt FS, där är vi eniga men det som är intressant i fallet är vad som ledde fram till skottet.

Menar du att mordet kan ursäktas? Det verkar nästan så på ditt sätt att argumentera.
Citera
2016-04-25, 20:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Menar du att mordet kan ursäktas? Det verkar nästan så på ditt sätt att argumentera.

Det tror jag inte hen menar, men det kan vara intressant att veta vad som triggat en människa att ha ihjäl någon annan.
Citera
2016-04-25, 20:36
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det tror jag inte hen menar, men det kan vara intressant att veta vad som triggat en människa att ha ihjäl någon annan.

Intressant? Kanske, förstår dock inte vitsen med det. Att måla ut MJ som någon som drev FS till vansinne är att ringakta handlingen.
Citera
2016-04-25, 20:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Du fattade direkt, trist med dessa trådpoliser som bara kan se en sak.
Citera
2016-04-25, 20:39
Medlem
hippilis avatar
Har inte läst igenom allt här men den där fredrik, är han från detta området eller var är han ifrån?
Citera
2016-04-25, 20:41
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du fattade direkt, trist med dessa trådpoliser som bara kan se en sak.

Men varför ser du ett sådant intresse i att hitta "ursäkter" för FS att mörda sin före detta sambo? Har läst igenom dina inlägg i tråden. Verkar vara någon slags kamp du för, att kasta skit på MJ och måla ut FS som ett offer. I och med att du är intresserad av motiv så är jag väldigt intresserad av ditt motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in