Citat:
Ursprungligen postat av
orrecrist
Ett halv gram i näsan vas är det för fel på dig.

Fast nu när vi pratar om det, undrar vad som händer efter 300 på direkten.. Men en sak kan du väl hålla med om, alla refiller efter första linan/kicken uppnår ALLDRIG till samma rus som de var innan! Om du kör iv vilka doser kör du då på 3-cmc?
Tycker det funkar helt ok att återdosera, men blir självfallet sämre och sämre. Att köra slut 5g under ett par dygn är inte nåt problem för min del, men tycker nästan alltid att det sista dygnet och halva påsen hade kunnat kvitta i efterhand. Svårt att hålla sig ifrån påsen när man väl är igång.
Kör jag iv brukar köra 200-300mg per panna, men jag trycker inte i mig allt på en och samma gång, utan trycker in lite i taget långsamt och känner efter innan jag trycker in mer tills jag är nöjd. Kanske tar någon halvminut/minut att få i mig allt, utan att ta ur nålen under tiden. Detta för att komma högre i ruset. Det kickar ju på direkten i princip, så det är väldigt lätt att känna efter. Att trycka i sig allt på en gång, trycka kolven i botten utan "uppehåll" vid dom doserna, tycker jag kickar för hårt.
Jag har inte sagt att 500mg på en gång är lite att dra i snoken, det kickar på rätt duktigt det med! Och är man van vid sådana doser så känns 200-300mg i snoken lite klent, iaf för min del. Har för det mesta aldrig någon tolerans, eftersom jag ofta "håller upp" flera månader mellan mina "race".
Med det sagt vill jag bara säga att det är bättre att börja lågt än för högt, om man är ovan. Jag tycker jag drar iväg rätt duktigt vid dom doserna och då är jag ändå ganska van att dra såna doser. Finns säkert många som kör hårdare än mig och många som tycker mina doser är på tok för höga. 200-300mg nasalt kan nog vara lagom om man vill komma iväg en bit som ovan, man känner helt klart av det menar jag.