Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Totalt meningslöst att ställa upp med Cruz eller Kasich mot Hillary. Kommer att bli republikanernas sämst val någonsin i så fall.
Trump är den ende som kan locka demokratiska väljare och de andra kan bara förlora republikanska väljare till soffan om de ratar Trump.

Presidentvalet är inget partival utan ett personval. Det får republikanska partigängare försöka inse.

Majoriteten av folket i USA röstar efter vem som är mest PK och inte vem som kan fixa ekonomin eller något annat. Det är därför en person som Kasich har störst chans av alla att bli president fast ingen vet vem han är. Jag vill att Trump ska vinna men han har 0% chans att bli president.
2016-04-25, 14:16
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Majoriteten av folket i USA röstar efter vem som är mest PK och inte vem som kan fixa ekonomin eller något annat. Det är därför en person som Kasich har störst chans av alla att bli president fast ingen vet vem han är. Jag vill att Trump ska vinna men han har 0% chans att bli president.
Det är vad svensk media vill få dig att tro när de bara intervjuar Sanders-studenter, Hillary-feminister och ordentligt inavlade Trump-supportrar i Floridas djupa träskmarker.

Verkligheten ser inte så ut. USA har precis som i Sverige en mycket liten men högljudd SJW/PK-klick som för ett jävla liv. Genomsnittsamerikanen är ordentligt konservativ med svenska mått. T.ex. majoriteten av amerikanerna tycker inte att homosexuella ska få gifta sig och är för andra tillägget (som ger alla som är ostraffade rätten att äga vapen). Att media får det att låta annorlunda beror på att media väljer att vinkla det så.

Reser man runt i USA så inser man att vanliga medelklassamerikaner precis som medleklassen här i Sverige är rätt less på PK-trams och att behöva anpassa sig efter minoriteter.

Även om jag inte håller med Trump om allt så hoppas jag och tror att han har en god chans att vinna. Svallvågorna skulle med mycket stor sannolikhet nå oss här i Sverige och Europa också då mycket av SJW-idiotin precis som mycket av kulturen kommer från USA idag. Om USA då gör en helomvändning kommer vi att känna av det också. Handeln med USA skulle heller inte drabbas i större skala om Trump vann då USA och EU redan har rätt så "rättvisa" avtal. Problemet för USA är avtalen med Kina och NAFTA. Det är därför du aldrig hör Trump kritisera handeln med Europa i sina tal. Vi i Europa har därför bara att vinna på att Trump väljs.
2016-04-25, 14:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Det är vad svensk media vill få dig att tro när de bara intervjuar Sanders-studenter, Hillary-feminister och ordentligt inavlade Trump-supportrar i Floridas djupa träskmarker.

Verkligheten ser inte så ut. USA har precis som i Sverige en mycket liten men högljudd SJW/PK-klick som för ett jävla liv. Genomsnittsamerikanen är ordentligt konservativ med svenska mått. T.ex. majoriteten av amerikanerna tycker inte att homosexuella ska få gifta sig och är för andra tillägget (som ger alla som är ostraffade rätten att äga vapen). Att media får det att låta annorlunda beror på att media väljer att vinkla det så.

Reser man runt i USA så inser man att vanliga medelklassamerikaner precis som medleklassen här i Sverige är rätt less på PK-trams och att behöva anpassa sig efter minoriteter.

Även om jag inte håller med Trump om allt så hoppas jag och tror att han har en god chans att vinna. Svallvågorna skulle med mycket stor sannolikhet nå oss här i Sverige och Europa också då mycket av SJW-idiotin precis som mycket av kulturen kommer från USA idag. Om USA då gör en helomvändning kommer vi att känna av det också. Handeln med USA skulle heller inte drabbas i större skala om Trump vann då USA och EU redan har rätt så "rättvisa" avtal. Problemet för USA är avtalen med Kina och NAFTA. Det är därför du aldrig hör Trump kritisera handeln med Europa i sina tal. Vi i Europa har därför bara att vinna på att Trump väljs.

Sedan tror alla att Sanders röstare är emot Trump. Det är inte sant. Talibanfeministerna och vänsterextremisterna ( ) är de som syns i media protesterandes utanför Trumps rallys men sanningen är den att VÄLDIGT många Sanders supportrar faktiskt hellre hade valt Trump än Hillary om Sanders inte får nomineringen just för att Trump också är emot etablissemanget.

Folk är överlag trötta på politiker och deras tomma löften gång på gång i USA såväl som här i Sverige.

Ungefär tror jag såhär:

Om Sanders inte får nomineringen så kommer 30% av Sanders väljare rösta på Trump, 20% på Hillary och resterande 50% inte rösta alls. Det är mer i vinning för Trump än för Hillary.
2016-04-25, 15:16
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face

Har funderat på om en vinst för Trump skulle kunna förändra retoriken. Jag tror vissa "höger" personligheter skulle kunna ändra sitt språkbruk vid Trumpvinst. Jag tänker på paret Adelson som var ute och diskuterade mediasituationen för ett par veckor sedan. Den typen av människor kanske skulle våga ta ut svängarna mer.
2016-04-25, 15:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Majoriteten av folket i USA röstar efter vem som är mest PK och inte vem som kan fixa ekonomin eller något annat. Det är därför en person som Kasich har störst chans av alla att bli president fast ingen vet vem han är. Jag vill att Trump ska vinna men han har 0%lo chans att bli president.

Hur kan du ha fått allt så om bakfoten. Om Trump tar sig igenom nomineringen, som är det svåraste hindret, kommer han att vinna över Hillary. Inte med mycket men han vinner.

Kasich kommer att förlora och förlora stort. Bara hans loock som en för detta boxare eller gammal fackboss med maffiakontakter. Kan man se mer oseriös ut.

Cruz skulle kunna var en Colombiansk knarkhandlare med pistol i byxlinningen.
2016-04-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hur kan du ha fått allt så om bakfoten. Om Trump tar sig igenom nomineringen, som är det svåraste hindret, kommer han att vinna över Hillary. Inte med mycket men han vinner.

Kasich kommer att förlora och förlora stort. Bara hans loock som en för detta boxare eller gammal fackboss med maffiakontakter. Kan man se mer oseriös ut.

Cruz skulle kunna var en Colombiansk knarkhandlare med pistol i byxlinningen.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012

Titta på kartan till höger demokraterna har redan CA och NY i fickan nästan 100 Electoral vote från bara två stater. Latino befolkningen växer som aldrig förr i Miami, vilket gör att Florida snart är deras. Det var därför man ville ha Rubio för att han kan vinna Miami som han faktisk gjorde mot Trump. Det är inte Trumps fel utan Bush och många andra har låtit det här hända det är snart omöjligt för republikanerna att vinna igen.

Det Trump försöker göra är att rädda det som går men det är tyvärr försent.
2016-04-25, 15:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria
Ted Cruz och John Kasich teamar upp för att försöka sabotera Indiana för Trump.....

Om vi börjar med den goda delen av den här nyheten, så är det att den säger oss att Kasich inte hoppar av.

Om Kasich hoppat av skulle Trump garanterat ha förlorat IN. Som det blir nu så är det väl ungefär fifty-fifty. Cruz-kartellen kommer att köra en ny Wisconsin-offensiv i IN, men så länge som Kasichs namn står kvar på ballots så lär han få c:a 15% av rösterna precis som i WI. Den här typen av samverkan har i praktiken bara c:a 30% utväxlingsgrad. Vanligt folks röstningsbeteende är inte såhär hypertaktiskt/superrationellt.

Kasich ska "få" OR och NM i utbyte mot IN. Detta säger oss att Kasich (precis som jag sagt) kommer att stanna kvar i racet ända till 7:e juni. Dvs han kommer att vara kvar och "hjälpa" Trump i CA. Det säger oss också att Kasich gjorde en kass deal med Cruz, eftersom OR och NM är värdelösa att "få" eftersom de är proportionella. Och detta visar också att Kasich egentligen inte bryr sig om röster och delegater, vilket vi redan visste.

Som mina uträkningar har visat så har Trump råd att förlora IN, bara han presterar bra imorgon (vilket han verkligen ser ut att göra!). Även om han förlorar IN skulle det troligen räcka med 65% av delegaterna från CA, och enligt polls ser han just nu ut att ta 80-90% där. Och som sagt, nyheten från igår berättar för oss att Kasich kommer att vara med och hjälpa till i CA.

Ett korollarium till detta är, att om Trump vinner IN så är allting över.
2016-04-25, 15:58
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012

Titta på kartan till höger demokraterna har redan CA och NY i fickan nästan 100 Electoral vote från bara två stater. Latino befolkningen växer som aldrig förr i Miami, vilket gör att Florida snart är deras. Det var därför man ville ha Rubio för att han kan vinna Miami som han faktisk gjorde mot Trump. Det är inte Trumps fel utan Bush och många andra har låtit det här hända det är snart omöjligt för republikanerna att vinna igen.

Det Trump försöker göra är att rädda det som går men det är tyvärr försent.

Därför förespråkar jag att vita ska omgruppera i Europa där det fortfarande finns en chans att vinna. De flesta nyfödda i USA är redan icke-vita. Det finns inte mycket att göra där långsiktigt tyvärr.

VIta är en försvinnande liten minortitet i världen. Vill man bo i vita områden i framtiden kommer man tvingas själv bli en migrant.
2016-04-25, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Sedan tror alla att Sanders röstare är emot Trump. Det är inte sant. Talibanfeministerna och vänsterextremisterna ( ) är de som syns i media protesterandes utanför Trumps rallys men sanningen är den att VÄLDIGT många Sanders supportrar faktiskt hellre hade valt Trump än Hillary om Sanders inte får nomineringen just för att Trump också är emot etablissemanget.

Folk är överlag trötta på politiker och deras tomma löften gång på gång i USA såväl som här i Sverige.

Ungefär tror jag såhär:

Om Sanders inte får nomineringen så kommer 30% av Sanders väljare rösta på Trump, 20% på Hillary och resterande 50% inte rösta alls. Det är mer i vinning för Trump än för Hillary.

Tror det stämmer ganska bra dom där siffrorna, Sanders väljare kommer gå till Trump..30-40% säkert.Är ju därför dom tar in en massa illegala har jag kommit fram till...så att hillary ska få mer väljarstöd för det är illegala och invandrare som röstar för större stat + välfärd...okej inte alla men väldigt många.

Häromdagen läste jag även en nyhet om guvenören i west virgina....gav rösträtt åt 200 000 brottslingar.....hmm undra varför...ledtråd bra vän med Clinton

edit lät lite dumt tror inte illegala kan rösta haha..men du förstår vad jag menar
Senast redigerad av Deepineuphoria 2016-04-25 kl. 16:14.
2016-04-25, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om vi börjar med den goda delen av den här nyheten, så är det att den säger oss att Kasich inte hoppar av.

Om Kasich hoppat av skulle Trump garanterat ha förlorat IN. Som det blir nu så är det väl ungefär fifty-fifty. Cruz-kartellen kommer att köra en ny Wisconsin-offensiv i IN, men så länge som Kasichs namn står kvar på ballots så lär han få c:a 15% av rösterna precis som i WI. Den här typen av samverkan har i praktiken bara c:a 30% utväxlingsgrad. Vanligt folks röstningsbeteende är inte såhär hypertaktiskt/superrationellt.

Kasich ska "få" OR och NM i utbyte mot IN. Detta säger oss att Kasich (precis som jag sagt) kommer att stanna kvar i racet ända till 7:e juni. Dvs han kommer att vara kvar och "hjälpa" Trump i CA. Det säger oss också att Kasich gjorde en kass deal med Cruz, eftersom OR och NM är värdelösa att "få" eftersom de är proportionella. Och detta visar också att Kasich egentligen inte bryr sig om röster och delegater, vilket vi redan visste.

Som mina uträkningar har visat så har Trump råd att förlora IN, bara han presterar bra imorgon (vilket han verkligen ser ut att göra!). Även om han förlorar IN skulle det troligen räcka med 65% av delegaterna från CA, och enligt polls ser han just nu ut att ta 80-90% där. Och som sagt, nyheten från igår berättar för oss att Kasich kommer att vara med och hjälpa till i CA.

Ett korollarium till detta är, att om Trump vinner IN så är allting över.

Jo bra analys av dig...sen tror jag inte ett dugg på att kasichs väljare skulle hjälpa cruz på något sätt...snarare så att dom går till Trump
2016-04-25, 16:24
Bannlyst
Men vänta nu....Kasich har hoppat av Indiana så det blir Trump vs Cruz där...men är inte det självmord? Hur fan tänker dom här?

Kasichs väljare har väl knappast Cruz som andra val?
http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/04/24/kasich-campaign-concedes-indiana-gives-ted-cruz-clear-path-beat-trump/
2016-04-25, 16:38
Avslutad
Ser verkligen fram emot att se Trump krossa suggan Hillary. Att Hillary leder i polls just nu betyder ingenting. Är övertygad om att Trump blir president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in