2016-04-25, 04:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har ju postat en länk till boken "Inside the mind of BTK " av John Douglas där man kan söka på innehåll, så då kan du väl hitta det du påstått.
Jag har sökt på det du angett men det kommer inte fram.

Om du kan hitta det, och ange vilken sida det står på, så ska jag förstås medge att jag hade fel
Jag har gett dig sidnr som tillägg och jag har rätt och behöver inte övertyga dig. Köp boken och och fördjupa dig - du verkar behöva det i din "research".
2016-04-25, 04:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Mitt fetande.

Fel igen !

BTK hade inte någon stor fantasi om att hänga en flicka i en lada!

Utan så här var det;

Den 15 januari, 1974 i Witchita:
Ett av offren vid BTKs första mord, då han mördade det mesta av Otero familjen, mamma, pappa, lillebror och storasyster i deras eget hem, nämligen lilla 11-åriga Josephine Otero, henne ströp han, och efter att hon kom till liv igen tog han ner henne i källaren och från ett rör hängde han henne i en snara till hon dog och därefter onanerade han.

Och ja, visst det påminner en del om Lisa's mördares MO.
Men hittade dom något i NBs dator som visade att NB hade googlat/researchat BTK ? eller någon annan seriemördare NOPE!
Hittade polisen några böcker, eller liknande, hos NB om seriemördare ? NOPE.

Nerijus verkar ju ha haft Dennis Wader som förebild .
Hänga unga kvinnor i rör och runka efteråt .
Han kanske ska byta namn till Nerijus Wader .
Det är väl enda chansen han har att överleva om han nu kommer ut levande ur fängelset .
Han kan väl ha läst om Wader på nätet och tömt cashen efteråt ?
Vem vet , Nerijus kanske gick omkring i morsans underkläder som 14-åring .
Det kanske var därför han blev ivägskickad av mamsen .
2016-04-25, 05:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nerijus verkar ju ha haft Dennis Wader som förebild .
Hänga unga kvinnor i rör och runka efteråt .
Han kanske ska byta namn till Nerijus Wader .
Det är väl enda chansen han har att överleva om han nu kommer ut levande ur fängelset .
Han kan väl ha läst om Wader på nätet och tömt cashen efteråt ?
Vem vet , Nerijus kanske gick omkring i morsans underkläder som 14-åring .
Det kanske var därför han blev ivägskickad av mamsen .
.. det finns en hel del gemensamt, ja.
Här ska du få se hans fantasi om att hänga en flicka i ladan. Han tog sig dock inte dit helt och hållet men han hängde stackars 11-åriga Josie i källaren och onanerade och betraktade henne när hon kvävdes.

När han började binda sig själv så insåg han att det var bättre än hans förra sexuella sjukliga idéer som tonåring när han onanerade med sin mors trosor i en lada:
Citat:
It was even better than the fantasies he used to drum up in his head after rifling through his mother’s lingerie drawer, then stealing a pair of her underwear and disappearing into a nearby barn with it to masturbate.
Han tog också med sig katter in i ladan det svinet..

Hans fantasier om ladan:
Citat:
He unchained Amelia and marched her into the barn, prodding her with the tip of his knife. But she couldn’t see the rope he’d prepared for her because of the darkness. After forcing the trembling child onto the ground, he tied her ankles together and pulled the slipknot over her head.

“Fear then struck her and she twisted in her rope and cried,” he wrote.

She was still struggling to get free when he carried her over to the hay bale and drew the slack rope tight. She froze with fear and closed her eyes as he dropped his pants, wrapped her panties around his penis, then kicked the hay bale out from beneath her.
Instantly, her head turned slightly upward and to the side, her legs kicked, her body twitched. The killer took a few pictures of her swinging back and forth in the cold barn, then he cut her down and carried her warm corpse out to the grave he’d just dug. Before rolling her into the hole, he removed Amelia’s blouse and training bra.
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 05:37.
2016-04-25, 05:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Boken är inside the mind of BTK av FBI agent Douglas. Jag tänker inte ge dig ett skit mer än källa - speciellt pga dina personangrepp att det är mina sexuella fantasier, att jag är manipulativ och att du påstår att jag återigen ljuger.

Jag hade RÄTT när jag sa att han var på sin arbetsplats och tände på detta (s.213) - och likaså korrigerade jag ditt påstående om att han aldrig gjorde det hemma. Finns på s.320.

OK hittade en pdf version av boken och jag medger att dina citat fanns i boken och att jag därmed hade fel och jag vill härmed säga förlåt för att jag sa att du inte talade sant, sorry
2016-04-25, 07:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu är du ju nog inte den som ska putsa sin gloria när det gäller att vräka ur sig skit om andra postare här i tråden.
Skärp dig för fan nu. Jag har då rakt inte gått på folk och sagt att det är deras sexuella fantasier, kallat dem manipulativa - däremot lögnare om det finns fog för förvanskad sakfakta eller om jag anser att det är rent svammel utan substans:
Det är en jävla skillnad mot dina utspel de senaste dagarna.

Men över till SAKFRÅGAN det handlar om. Som du nu ser så finns det personer (sexualsadister som Rader) som njuter av spänningen att agera på sin arbetsplats. Likheten med morden ligger i hans bindande (frihetsberövande, maktlöshet) och att härma det han utsätter offren för i sin autoerotiska fantasi. Fixerad vid syrebristfaktorn uppenbarligen (strypning, plastpåsar över huvudet eller hängning).
Senast redigerad av develi 2016-04-25 kl. 07:17.
2016-04-25, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Psykopater döms till fängelse eftersom de vet vad de gör när de mördar. Tycker du själv att NB ser ut att vara så borta i någon psykos att han inte vet vad han gör och därför inte ska behöva ta ansvar för sina handlingar utan dömas till vård istället? Han visade inga såna tecken och därför gjordes ingen RPU.

Nej, jag har inte uppfattat att NB är psykotisk
Men jag är ingen expert på området

Ok - han visade inga tecken på psykotiskt beteende och därför har man inte gjort en rättspsykiatrisk undersökning

Men en P7 då?
2016-04-25, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns få bilder på AB - men är det nån av dem som har en ful lugg som växer ända bakifrån nacken så är det NB.
https://minfil.org/R7f3k8bebd/image.png

NB hade väldigt korta hår 7/6, man ser det på bilden från övervakningskamera i Källby 7/6 kl 20:00.
2016-04-25, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visade sig vara ett bra gömställe också som det, trots den stora sökinsatsen, tog FEM dagar att hitta!

Det var inte gjort för att hittas i första taget, helt enkelt.

Att finna ut ett sådant bra ställe kräver inte endast god lokalkännedom utan lika god kännedom om rutinerna på Martorp. Båda kunskaperna besatt NB.

Det finns andra personer som hade bra lokalkännedom och rutinerna på Martorp.
Det hittades smutsiga kläder med blodfläckar i personallokalen.
Vems blodfläckar på kläder? Blodfläckar påminde fläckar på L jackan på backsidan.
Kläder skickades till NFC. Utredarna beslöt att det inte behövs undersöka vidare.
Man uteslutit andra gärningsmän redan i början.
2016-04-25, 07:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
NB hade väldigt korta hår 7/6, man ser det på bilden från övervakningskamera i Källby 7/6 kl 20:00.
Ja, men lugg har han och det syns på bilder vid gripandet i profil. Troligen rasar den ner via hur konstig hårväxt han har eller kanske när han är skitig och okammad.
2016-04-25, 07:54
Medlem
Citat:
Vems blodfläckar på kläder? Blodfläckar påminde fläckar på L jackan på backsidan.
Kläder skickades till NFC. Utredarna beslöt att det inte behövs undersöka vidare.
Kan ju inte vara många som har kännedom om den boden och att den dessutom inte används. Hur många jobbade på gården? Vem misstänker du där och vad ska den personen haft för motiv att döda Lisa?
2016-04-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario50
Kan ju inte vara många som har kännedom om den boden och att den dessutom inte används. Hur många jobbade på gården? Vem misstänker du där och vad ska den personen haft för motiv att döda Lisa?

Det var inte många som jobbade på Martorp och närheten.
Det är utredarnas uppgift att misstänka alla möjliga GM och sedan utesluta,
och inte utesluta utan utredningen.
Vilken kunde vara motiv?
Vem skulle avrätta en ung tjej?
Det är frågor som utredarna skulle ställa och leta efter svar.
2016-04-25, 08:47
Medlem
Citat:

Hittar du inte på när du skriver att det är blodfläckar, eller menar du egentligen vad du tror är blodfläckar?
Enda jag hittar i FUP är att byxorna beskrivs ha besudlingar.
Citat:
I tvättmaskinen låg ett par otvättade jeans och en otvättad fleecejacka. På dessa iakttogs besudlingar
Eller menar du något annat plagg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in