Citat:
Ursprungligen postat av
Flashborn
jag kan ändå inte hjälpa att känna avsmak för fenomenet kändisviner. Det är så otroligt WT. Varför undrar ni?
1) Kändisarna är aldrig kändisar, jag menar, Per Morberg
2) Vinkulturen har ingen plats för kändisar, det är en seriös kultur för många
3) Att personen är stolt för att ha druckit kändisvinet och är uppenbart exalterad över att ha druckit detta.
4) Att det säkerligen är ett skitvin men folk köper det för att Pers ansikte är på flaskan.
Vad tycker ni?
Det var längesedan någon skrev något i denna tråd, som jag tycker gott borde kunna få nytt liv. Det har ju kommit många nya viner värda att diskutera/såga/spy galla över/hylla – vad vet jag. Viner ”från” Maria Montazami, Per Gessle, Tina Nordqvist, Laila Bagge m fl har exempelvis inte förekommit i tråden såvitt jag sett.
Själv har jag inte provsmakat något så kallat ”kändisvin” (även om jag faktiskt råkar ha en flaska
http://www.vingruppen.se/Vingruppen/1915-750ml.aspx hemma just nu, får se om det dyker upp någon gäst som vill dricka den...).
Har därför inte så mycket att bidra med själv just nu, men det finns det säkert andra flashbackare som har.
Jag skulle t ex vara intresserad av att veta hur stora slantar vinimportörerna egentligen är beredda att slanta upp med för att få in vinerna i Systembolagets hyllor, d v s hur mycket de lägger på marknadsföring. Det är ju sjukt mycket annonser i olika blaskor för vin, förvisso inte bara kändisviner utan snarare alla slags lådviner...).
Tror knappast fenomenet med kändisviner finns i andra länder än i Sverige, möjligen i USA!