2016-04-24, 13:50
Medlem
Kullen tillhör oss!
Citera
2016-04-24, 15:25
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Något jag finner lite löjligt är att det verkar förekomma många firmagrabbar som inte vågar fightas utan att sätta i sig diverse droger (ja, jag inkluderar alkohol). Nej, alla huliganer knarkar inte (är bekant med folk inom FB och DFG) men en riktig man klarar av en "hederlig" holmgång utan droger i kroppen. Hur ser knarkkonsumtionen ut bland Sveriges fotbollsligister egentligen? Är det främst den yngre generationen som fegar genom att knarka?

Centralstimulantia är och har varit populärt ganska länge bland grabbar. Bland de äldre gäller det kokain aka "ladd", till 99,9%, då allt annat är "smuts". Möjligen att det finns de som tar lite MDMA och de är på sensation white/black, samt röker en fet för att avrunda kvällen, men det är inte många "pundare" bland grabbarna, iallafall vad jag har märkt.

De yngre får oftast nöja sig med amfetamin, eller farstaladd som det också kallas, eftersom de inte har ekonomin till att dra riktigt ladd. Ett studiebidrag räcker väl knappt till en gubbe, om det ska vara lite kvalitet på grejerna.

Alkohol dricker så gott som alla, vilket är föga förvånande då centralstimulantia och alkohol går hand i hand.

Jag tror inte att de flesta tar grejer för att "klara av" att boxas, utan för att det möjligen förhöjer upplevelsen ännu mer än adrenalinet i sig gör. Sen är ju vissa mer eller mindre torsk på ladd. För dessa herrar kommer laddet i första hand och boxet i andra, men det betyder inte att man inte hade boxats om man inte hade haft ladd, snarare tvärtom.

Under min sejour i huligankulturen, runt 2003-2007, drog jag i mig mer pulver, kastade bort mer pengar än vad jag vågar tänka på. Men jag var i princip alltid nykter vid själva boxtillfällena. Jag var en bättre ligist nykter, och gillade mer att avrunda allt adrenalin jag skapat genom boxet med att dra i mig en gubbe ladd eller två, sen dela en splif med de man är med. Det hara varit några snurriga förmiddagar när man tagit sig från punkt A till punkt B via tricken, när man fortfarande är laddad men ändå är sänkt pga rökat. (Tänk hjärndöd somalier som tuggar kat och stirrar på ingenting med sina röda, vattniga ögon. Så såg jag nog ut.)

Nu blev det långt, svårt att sluta minns antar jag, för det var, om än omoget, den roligaste tiden hittills i mitt liv.

Edit: Några klassiker;
http://novinar.bg/data/2009-04-04/20090403_0010.jpg <--Grillfest i casualÅrsta
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/320/kgb5.jpg <-- BBS första(?) gruppbild. Borår 2003
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/1600/kgb.jpg <-- Gruppbild någonstans strax innan läxand, 2005. Den roligaste bortaresan jag någonsin åkt, blir varm i magen bara av att tänka på det.
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/1600/kgb2.jpg <-- En bild inifrån den tyngsta kvarterskrogen i den industriella världen; Backstreet! Nacken i förgrunden tillhör dåtidens (enligt mig) tyngsta grabben i Stockholm, RAKOSCHNA!
Senast redigerad av Doodi 2016-04-24 kl. 16:25.
Citera
2016-04-24, 17:45
Medlem
Appropå allt snack om droger - vad hände med Midget från gamla GY/YYY? Hörde på omvägar att han blev utsparkad för ett gäng år sedan, någon som har koll?
Citera
2016-04-24, 17:58
Medlem
Härligt att se att Malmö vågade gå fram spotta på tjejen och sno en halsduk av gräänget som väntade på en taxi.
Stenhårda grabbar från malmoe ...
Citera
2016-04-24, 18:30
Medlem
Malmö är i farten och har sig. 5 killar gav sig på några tjejer som stod och väntade på en taxi. Roffade åt sig en halsduk och passade på att spotta ena tjejen i ansiktet. Ena tjejen som blev påhoppad la även upp en bild på sitt finger som ser brutet ut. Riktigt modiga pojkar i Malmö..
Citera
2016-04-24, 18:59
Medlem
Hahahaha!

Visste inte att Fonzen övergett Twitter och börjat skriva här istället...

Vargen kommer, vargen kommer...
Citera
2016-04-24, 20:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubba
Hahahaha!

Visste inte att Fonzen övergett Twitter och börjat skriva här istället...

Vargen kommer, vargen kommer...
Det är ju tjejen själv som blev misshandlad och spottad på som skrivit detta. Inget "rykte på gatan" så att säga.
Citera
2016-04-24, 21:11
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är ju tjejen själv som blev misshandlad och spottad på som skrivit detta. Inget "rykte på gatan" så att säga.

Misshandlad? Tare lugnt fonzen. De snodde hennes halsduk och hon bröt en nagel i tumultet. Äckligt och fegt gjort? Ja givetvis, bara horungar som gör sånt. Men misshandlad... kom igen. Ni ska alltid ta i så jävla mycket oskyldiga djugårn. Speciellt via tredjehandskällor vars kompisar kanske var där. Sen upprepar ni det några gånger och vips blir det sanning. Snart är hela hennes arm bruten.

Knappast någon aktiv som får ut något av att göra något sånt. En massa kickers som cirkulerar runt arenan.
Senast redigerad av Gabrio 2016-04-24 kl. 21:16.
Citera
2016-04-24, 21:37
Medlem
Hoppas Malmö en gång för alla snart får smaka på sin egen medicin. Stora vid datan och gjort fler övertramp mot helt oskyldiga människor i samband med matcher.
Citera
2016-04-24, 21:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av jdzjfk
Hoppas Malmö en gång för alla snart får smaka på sin egen medicin. Stora vid datan och gjort fler övertramp mot helt oskyldiga människor i samband med matcher.

Tror du på riktigt att det var någon aktiv grabb eller ultras som ryckte halsduken? En sådan person hade fattat att man inte får respekt av det.
Citera
2016-04-24, 22:06
Medlem
a.e.gs avatar
AIK/dif precis på Slussen 1 mot 1 asfalt är bra när man somnar
Citera
2016-04-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Centralstimulantia är och har varit populärt ganska länge bland grabbar. Bland de äldre gäller det kokain aka "ladd", till 99,9%, då allt annat är "smuts". Möjligen att det finns de som tar lite MDMA och de är på sensation white/black, samt röker en fet för att avrunda kvällen, men det är inte många "pundare" bland grabbarna, iallafall vad jag har märkt.

De yngre får oftast nöja sig med amfetamin, eller farstaladd som det också kallas, eftersom de inte har ekonomin till att dra riktigt ladd. Ett studiebidrag räcker väl knappt till en gubbe, om det ska vara lite kvalitet på grejerna.

Alkohol dricker så gott som alla, vilket är föga förvånande då centralstimulantia och alkohol går hand i hand.

Jag tror inte att de flesta tar grejer för att "klara av" att boxas, utan för att det möjligen förhöjer upplevelsen ännu mer än adrenalinet i sig gör. Sen är ju vissa mer eller mindre torsk på ladd. För dessa herrar kommer laddet i första hand och boxet i andra, men det betyder inte att man inte hade boxats om man inte hade haft ladd, snarare tvärtom.

Under min sejour i huligankulturen, runt 2003-2007, drog jag i mig mer pulver, kastade bort mer pengar än vad jag vågar tänka på. Men jag var i princip alltid nykter vid själva boxtillfällena. Jag var en bättre ligist nykter, och gillade mer att avrunda allt adrenalin jag skapat genom boxet med att dra i mig en gubbe ladd eller två, sen dela en splif med de man är med. Det hara varit några snurriga förmiddagar när man tagit sig från punkt A till punkt B via tricken, när man fortfarande är laddad men ändå är sänkt pga rökat. (Tänk hjärndöd somalier som tuggar kat och stirrar på ingenting med sina röda, vattniga ögon. Så såg jag nog ut.)

Nu blev det långt, svårt att sluta minns antar jag, för det var, om än omoget, den roligaste tiden hittills i mitt liv.

Edit: Några klassiker;
http://novinar.bg/data/2009-04-04/20090403_0010.jpg <--Grillfest i casualÅrsta
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/320/kgb5.jpg <-- BBS första(?) gruppbild. Borår 2003
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/1600/kgb.jpg <-- Gruppbild någonstans strax innan läxand, 2005. Den roligaste bortaresan jag någonsin åkt, blir varm i magen bara av att tänka på det.
http://photos1.blogger.com/blogger/966/1331/1600/kgb2.jpg <-- En bild inifrån den tyngsta kvarterskrogen i den industriella världen; Backstreet! Nacken i förgrunden tillhör dåtidens (enligt mig) tyngsta grabben i Stockholm, RAKOSCHNA!

Rakoschna aka räkåsnan som åkte på 1v1 fighter mot gnaget och annat löst folk jojo tung lirare det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in