Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Vad jag lärt mig i skolan är helt klart intressant för det är det jag utgår ifrån. Om inte du lärt dig att folk förr i tiden trodde jorden är platt så har du själv missat mycket.
Du kan inte bevisa att jorden inte är platt, hur ska du göra det? Ska du snacka om massa konstiga matematiska räkningar o gravitation osv? Det köper jag inte.
Återigen vad är det som är så konstigt om jorden är platt? varför gör ni motdebattörer så stor sak av det hela? Varför kör ni personangrepp stilen om man inte tror på er? Låt oss andra vara ifred och tro vad vi vill, utan massa påhopp. Vi är trots allt alla välutbildade och kunniga inom ämnet.
Jag lärde mig i skolan att folk trodde att Jorden var platt tills relativt nyligen.
Efter skolan tog jag reda på att det är en myt, eftersom jag fick den mycket behjälpliga lektionen 'kritiskt tänkande'.
Bevisen har presenterats hundratals inlägg i denna tråd, utan att du behöver förstå den underliggande matematiken.
Att du avfärdar gravitation är mycket intressant, det låter som ett ställningstagande.
Det vore ett unikum i Universum om Jorden vore platt, det skulle tillintetgöra allt vi vet om Universum om Jorden vore platt.
Dessa logiska konsekvenser vill du inte ta ansvar för, du vill tro att Jorden är platt för att det är en rolig grej - "tro vad vi vill" - trots att du påstår dig vara neutral.
Du är varken välutbildad eller kunnig inom ämnet.