Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Jag vet faktiskt inte om Sofles var på just den väggen och petade. Tycker mig se flertalet på den iaf:
https://www.youtube.com/watch?v=D2o2qZ7Hz6o
Sen är det fortfarande synd att den är övermålad. Inget hade blivit bättre och inget hade blivit bättre, det beror på hur man resonerar. Nån rollar över en så pass gammal målning och någon blir tillfrågad att köra den. Hade jag blivit tillfrågad så hade jag nog i ren respekt inte målat om jag visste historien bakom. Det var fortfarande en neat målning liksom. Fanns ingen som helst anledning att gå över den eller börja måla ovanför den. Det är ju liksom ett sjukt stort hus..
Hurvida lång tid det gick mellan fastighetsägaren målade över och att HX ägde rum minns jag inte, men det kan väl inte varit allt för lång tid emellan, eller?
I videon du länkar så ser man faktiskt att "State Of Art" piecen inte ens är överrollad utan att de faktiskt kör rakt över den 00:47 in i klippet.
Jag tar tillbaks min salta attityd.
Att den redan var övermålad fick jag berättat för mig av Telmo Miel själv. Han ljög tydligen. Känner honom inte men gissar att han inte har en bakgrund i graffiti och/eller sket i någon skruttig gammal piece i en skånsk bondhåla. Han gör söta muralmålningar för gamla tanter och får jättebra betalt liksom.
Sofles är dock en reko snubbe av allt att döma och han var inte involverad i det där verket. Kort, men ödmjuk.