Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-23, 10:34
Medlem
Som Gore-fan har jag sätt en del höga fall. I 99 fall av 100 är man ordentligt krossad från 8 våningar. Att han levde måste innebära några sista oregelbundna blodfyllda smärtsamma andetag, alltså mer död än levande.

Undrar hur det gick till?!usch jobbar på höga höjder ofta oskyddat i min tjänst, ibland tittar man ner och föreställer sig just detta. Rip.
Citera
2016-04-23, 10:39
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Där har du direkt fel. Det du pratar om är helt otroliga ovanligheter som förvisso är sant, men som har skett under vissa omständigheter. Ex. om man försöker begå självmord och störtdyker med huvudet före finns INGEN chans att man överlever ens fallet. Vidare har det framförallt att göra med underlag och lutning som i en kombination kan göra att man överlever.

Ja om man störtdyker och landar på huvudet så dör man ju garanterat omedelbart, men det är ju ingen garanti att man lyckas landa på huvudet utan man kanske får panik och/eller snurrar runt i luften etc, så det finns alltid en viss risk att man överlever och får ligga där i extrema plågor i en halvtimme innan man dör. Därför är det ett uselt sätt att ta livet av sej själv på.
Citera
2016-04-23, 10:51
Medlem
Är det inte fråga om en ren olycka så tror jag det är självmord eller så ligger ett brott bakom detta.
Citera
2016-04-23, 10:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Vad var nu detta för stjärna som trodde han kunde flyga?

Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Är det inte fråga om en ren olycka så tror jag det är självmord eller så ligger ett brott bakom detta.
Smart, för det hade ju ingen annan kunnat lista ut.
Citera
2016-04-23, 10:56
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:

No shit

Om man kollar Google Maps, bör det vara Magister Löfs Väg 6.
http://www.birthday.se/sok/?a=magister+l%f6fs+v%e4g+6&page=1

Åttonde våningen ska det ha varit i från, enligt NWT.

2 personer över 80 år
En 53-åring
En 43-åring
En 40-åring
En 29-årig kvinna

Innebär ju att det troligen inte är någon lägenhetsinnehavare som fallit.
Citera
2016-04-23, 11:13
Medlem
Fast på våning 8 bor en man i 30-årsåldern. Han är 39 år inte en 40-åring som tidigare skrivits. Däremot blir han 40 nästa år 😉 Ingen aning dock om det är mannen ifråga som bor på våning 8 som fallit, kan ju lika gärna vara någon som var på besök hos en kompis.
Citera
2016-04-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Ja om man störtdyker och landar på huvudet så dör man ju garanterat omedelbart, men det är ju ingen garanti att man lyckas landa på huvudet utan man kanske får panik och/eller snurrar runt i luften etc, så det finns alltid en viss risk att man överlever och får ligga där i extrema plågor i en halvtimme innan man dör. Därför är det ett uselt sätt att ta livet av sej själv på.

Landar du på benen är risken mindre att du avlider av fallet. Det kan dock medföra allvarliga skador. Det stämmer att om man landar på huvudet så är risken mycket stor att man avlider så gott som omedelbart.
Citera
2016-04-23, 11:22
Medlem
Citat:

Citat:
Landar du på benen är risken mindre att du avlider av fallet. Det kan dock medföra allvarliga skador. Det stämmer att om man landar på huvudet så är risken mycket stor att man avlider så gott som omedelbart.

2 snille spekulerar haha

Edit.. Såg nu att det va samma snubbe som stod för båda citaten haha..
Citera
2016-04-23, 11:23
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Finns det nån tråd för de mest puckade analyserna på flashback? Denna klockrena analysen bör få en hög placering där isåfall
Citera
2016-04-23, 11:31
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
No shit

Om man kollar Google Maps, bör det vara Magister Löfs Väg 6.
http://www.birthday.se/sok/?a=magister+l%f6fs+v%e4g+6&page=1

Åttonde våningen ska det ha varit i från, enligt NWT.

2 personer över 80 år
En 53-åring
En 43-åring
En 40-åring
En 29-årig kvinna

Innebär ju att det troligen inte är någon lägenhetsinnehavare som fallit.
Birthday kan du inte lite på. Den visar inte alla boende, även om man loggar in. Använd ratsit, det är oxå gratis.
Citera
2016-04-23, 11:37
Medlem
doopixs avatar
Personen som är 40 år verkar ju vara en hippie. Kanske någon drog som varit inblandad?
Han är även vän med två stycken med liknade intressen från den staden som nyligen dött. Självmord?

Rest in peace !
Citera
2016-04-23, 11:50
Medlem
Isnatts avatar
Vid den tiden så är det inte osannolikt att personen vaknat efter en fest, mått pyton och gått ut på balkongen för att ta luft/kräkas.
Ofta är avståndet från balkongdörren till staketet optimalt för att man ska snubbla, missa att ta emot sig mot balkongräcket och få en 'sving-effekt' över. Man missar att ta emot sig och faller rakt fram med magen mot räcket och slår över helt enkelt. Vissa balkongräcken är för jävla låga särskilt för mig som är 190 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in