Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-23, 09:10
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Tidigt på lördagsmorgonen, vid 06-tiden, larmas ambulans, ambulanshelikopter och polis till en adress i Kristinehamn.
En man har fallit åtta våningar ner från en balkong i ett hyreshus.
– Han var vid liv när ambulansen kom, säger Bjarne Andersson, vakthavande befäl vid Värmlandspolisen.
Räddningstjänsten påbörjade upplivningsförsök, men det var förgäves och mannens liv gick inte att rädda.
– Vi tror att det var en olycka, det finns ingen misstanke om brott i nuläget.

Nästan hundra på att alkohol var inblandat. Tragiskt. Tycker jävligt synd om hans vän som försökte dra upp han när han ropade på hjälp men sen var tvungen att se på hur greppet gled och se sin vän ramla mot sin död. Den synen kommer nog sitta kvar livet ut.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2016-04-23 kl. 09:14.
Citera
2016-04-23, 09:12
Bannlyst
Länk?
Citera
2016-04-23, 09:12
Medlem
TarzansFarsas avatar
Källa: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22687501.ab
Citera
2016-04-23, 09:15
Avstängd
Xer0s avatar
Så man dör inte av att falla 8 våningar?

Det var ju min självmordside. Tur att jag inte genomförde den.
Citera
2016-04-23, 09:17
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Så man dör inte av att falla 8 våningar?

Det var ju min självmordside. Tur att jag inte genomförde den.

Står ju att han dog.
Citera
2016-04-23, 09:20
Medlem
Någon som vet vem den döda är ?
Citera
2016-04-23, 09:22
Avstängd
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Står ju att han dog.

Jo, men han dog ju inte knall och fall. Det stod ju att han var vid liv när räddningstjänsten kom dit.
Senast redigerad av Xer0 2016-04-23 kl. 09:24.
Citera
2016-04-23, 09:25
Medlem
whaks avatar
Citat:
Jo, men han dog ju inte knall och fall. Han levde när räddningstjänsten kom dit.

Ah sorry, du menade så.
Jag får ta på mig det och ehm.... skylla på tiden på dygnet.
Citera
2016-04-23, 09:51
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Jo, men han dog ju inte knall och fall. Det stod ju att han var vid liv när räddningstjänsten kom dit.

Man kan falla flera kilometer utan att varken dö eller bli skadad, så länge man bara landar på rätt sätt i något lämpligt som bryter fallet, till exempel ett träd i kombination med djup snö. Det finns ett flertal personer som har överlevt såna fall på flera kilometer, bara att googla. Så det är inte så konstigt att den här personen överlevde ett litet tag, men eftersom han förmodligen bara åkte rakt ner i marken så är det heller inte särskilt konstigt att han dog.
Citera
2016-04-23, 10:20
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Landa på huvudet så borde saken vara biff.
Citera
2016-04-23, 10:23
Medlem
Xerxesbrothers avatar
http://nwt.se/kristinehamn/2016/04/23/man-dod-efter-fall-fran-balkong?refresh=true
Citera
2016-04-23, 10:23
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Man kan falla flera kilometer utan att varken dö eller bli skadad, så länge man bara landar på rätt sätt i något lämpligt som bryter fallet, till exempel ett träd i kombination med djup snö. Det finns ett flertal personer som har överlevt såna fall på flera kilometer, bara att googla. Så det är inte så konstigt att den här personen överlevde ett litet tag, men eftersom han förmodligen bara åkte rakt ner i marken så är det heller inte särskilt konstigt att han dog.

Där har du direkt fel. Det du pratar om är helt otroliga ovanligheter som förvisso är sant, men som har skett under vissa omständigheter. Ex. om man försöker begå självmord och störtdyker med huvudet före finns INGEN chans att man överlever ens fallet. Vidare har det framförallt att göra med underlag och lutning som i en kombination kan göra att man överlever.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in