Citat:
Du menar alltså att bara de med GOD erfarenhet skall gör sin röst hörd?
Som jag skrev i mitt inlägg vill jag inte skrämma TS, men har man erfarenhet som är tvärt
emot din måste jag nog informera om detta, för TS och andra skull.
Samt åsikter om fundamenta kring själva användandet.
Det du skriver om sexlust känner man igen, dessutom trög mage (konstant) samt
allmänt nedsatt empatisk förmåga.

Som jag skrev i mitt inlägg vill jag inte skrämma TS, men har man erfarenhet som är tvärt
emot din måste jag nog informera om detta, för TS och andra skull.
Samt åsikter om fundamenta kring själva användandet.
Det du skriver om sexlust känner man igen, dessutom trög mage (konstant) samt
allmänt nedsatt empatisk förmåga.

Vet inte vart i mitt inlägg som jag påstod att bara de med god erfarenhet skall göra in röst hörd. Det jag ville poängtera är att man ofta får uppfattningen på flashback att det är vanligare med negativa upplevelser än positva av SSRI. Detta beror till stor del på att man har en högre benägenhet att söka sig hit om man har en negativ upplevelse.
Själv efter att jag läst en hel del på flashback innan jag började med SSRI så fick jag bilden att SSRI var ett rävgift som kommer ta bort min sexuella förmåga och göra mig känslolös i princip. Av personer jag känner däremot som tar SSRI så fick jag höra en bild som stämmer mycket bättre överrens med hur det blev för mig.
Precis som du, så vill jag endast bidra med "en erfarenhet som är tvärtemot din".
Citat:
Första veckan med 10mg så mätte jag säkert min puls 10 gånger i timman eftersom den var hög. Hade allmänt problem med hög puls även innan jag började med SSRI. Numera har jag perfekt puls.