2016-04-21, 22:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Blev lite diskussion av detta, så för att förtydliga min ursprungliga poäng; Hundrik frågade om det finns någon på Flashback som har tillgång till slasken i PDF/Zip-filer. För att det över huvud taget skulle kunna vara möjligt så hade någon behövt läcka slasken illegalt och sedan sprida den på nätet. Det är den enda möjligheten till att han skulle kunna få del av det han efterfrågade. Så hans förhoppning är ju också rimligtvis att någon ska ha gjort just detta, annars hade han inte frågat.
Och att han önskar ta del av sådant olovligen delat material (där det finns extremt känslig information som skulle innebära en oerhörd integritetskränkning mot offret och hennes anhöriga om det hade läckt ut) tycker jag är helt förkastligt.
Instämmer helt i det du skriver.
Någon jävla måtta på integritetskränkningarna får det allt vara.
Det räcker och blir över med råge bara det som skrivs här på FB där skribenter söker personliga uppgifter och information om helt oskyldiga människor och lägger ut det här - bara för att de så gärna vill att NB ska vara oskyldig så de misstänkliggör vem som helst - och publicerar namn, adress m.m.
Inte ok.
2016-04-21, 22:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NB spelade upp sitt register av omtänksam äkta man resp. kompisbror, god granne, lojal arbetare och sann kattvän.
Det är konstigt att BH överhuvudtaget vill dra upp dessa tre små djurhår med argumentet att Lisa inte hade nåt husdjur. Måtte väl vara mer riskabelt än det tillför nåt.
Såg att LJ också reagerat på detta:
Citat:
— Det är inget konstigt. Mordet inträffade i ett slaktutrymme där man förvarat hjortar. Det skulle vara intressant om det visade sig vara katthår - Nerijus hade ju katt.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4895764--handlar-troligtvis-om-skrivfel-i-nagot-papper-

Den där katten står det ju om på flera ställen förutom hans vemod över den i TR så det borde väl inte BH ha missat.

De var till Martorp och NB skulle fråga om Irinas katt inför resan enligt AB. Vilket bekräftas av NLJ för han ställer en fråga vad han vill CB.
Detta uppges vara på fre em enligt honom. NB pratar däremot om efter frukost.
AB tror det kan vara efter att de varit till Källby. Det finns en Kassaregisteruppgift för tiden 14:41:20 (cigg och öl).

Han slår ju således sina lovar kring Martorp på fredag strax innan maskletandet också.
2016-04-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Betänk då vilka föremål som inte undersökts.

Det var billigare att inte undersöka och det kunde leda till en annan gm.
2016-04-21, 23:33
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

En annan GM som också har 10 DNA träffar mot sig? Vem är då den mystiska mannen, som inte ens Nerijus vill kännas vid. Nerijus är alltså beredd att ta ett långt fängelsestraff för den personen - låter väldigt troligt. Vi har redan Blod och DNA och det är ett bevis på att Nerijus är inblandad i mordet. Är det så svårt att begripa verkligen? Han fortsätter att hävda att han inte ens träffat Lisa. Genom att tiga och sakna trovärdiga förklaringar på den omfattande bevisningen som finns, så klarar man sig inte undan från ett långt fängelsestraff. Får hoppas att du är kapabel att förstå det åtminstone.
2016-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du är så ointelligent så man får ont i magen. Varför skulle han be dom bekräfta det, varför ens ta upp det överhuvudtaget? Om han nu var hemma, så hade han väl ingen anledning att be dom bekräfta något. På tal om lögner så ska du ta och läsa förhören med Irina, där kan vi prata om lögner - borde vara straffbart att ljuga så pass mycket. Men du tycker förstås att ändra sitt vittnesmål så pass mycket, under tidens gång är trovärdigt?

Jag har läst alla förhör med IB.
Det inte konstigt att man inte kan minnas exakt (minuter) vad hade familjen medlemmar gjort förra söndag.
Om det skulle vara en annan person skulle han också blev helt förvirrat efter sådan NL förhör.
Han pratar mycket, påstår mycket (trots att inte allt är sanningen)
och förhörd person vet inte vilken fråga eller vilken NL's påstående han svarar.
Bl a är han (NL) fenomenal:
citerar:
S 1280
(…) mmm, eh och jag hoppas att du litar på det jag säger, jag tror din advokat PF som jag haft mycket med och göra tidigare kan vittna om att vi inte får ljuga för dig under förhör, och jag är ganska säker om att P kan berätta även när ni pratas vid ensamma att eh, att jag inte är känd för och ljuga, eller att jag har gjort det vid något tillfälle, det är till och med så att jag skulle riskera…( ohörbart ) jag är en sådan människa som inte brukar ljuga heller
Nej och det är på det sättet att jag skulle nog till och med riskera min anställning om jag sitter här och ljuger för dig, och jag vet att det kan vara annorlunda med polisen i andra länder, men då vet du vad som gäller här för oss, mmm, eh och då förstår du utifrån vad jag har berättat eh att jag talar sanning (…)
och sedan (s. 1281)
Mmm, jag vill också berätta om en händelse som var på lördagen den 6 juni, som vi känner till, lördagen den 6 juni, det var dagen innan Lisa Holm sannolikt mördades, den här dagen så är det en kvinna som är ungefär trettio år, som är hörd i utredningen, hon var ute och joggade
Hon befann sig på en plats mellan Källby och Blomberg och där så hade det stannat en silverfärgad bil, det var en man som eh klev ur bilen, den här mannen eh hon tyckte det var otäckt så hon ville först springa vidare, eh hon stannade ändå en bit ifrån bilen och mannen kom fram till henne, den här mannen frågade om vägen upp till Medelplanen,
eh hon förklarade vägen till Medelplanen, och visade på sin mobiltelefon vart det var, mannen var inte nöjd med det utan ville att hon skulle följa med till bilen, hon tyckte det blev så otäckt så hon sprang därifrån, hon har visats som fotokonfrontation eh och hon pekade ut din man som den som frågade efter vägen till Medelplanen, och Medelplanen är en plats som han hittar till, Medelplanen är en plats som han med all säkerhet skall jag säga hittar till,
och utifrån det som har hänt
så är det lätt och tro
att han skulle ha angripit henne om hon hade följt med till bilen,
men det är självklart en spekulation,
men det är ändå så vi tror,
och det är ingen tvekan om
att det var din man som frågade efter detta (...)
(fenomenalt formulerat!

AB sa - att det var vit hantverkare skåpbil.
Hon var inte säkert att det var NB på foto, hon sa - den man var ganska lik men inte så bred.
Vi ser vilken sanningen kommer från NL.
2016-04-21, 23:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Och vem skulle denne "annan" gärningsman vara enligt dig ?
Om du nu ska försvara en skitig mördarbalt så måste du ju i så
fall veta vem den riktige gärningsmannen är eller hur .
Numera är inte Nerijus bara en vidrig mördare utan också utövare av psykisk
terror mot sin bror och sin fru genom att anklaga dom för brottet han har begått .
Mycket värre psykisk terror än ert tramsande om den påstådda
psykiska terrorn under förhören under utredningens gång .
Ingen vidare trevlig person du försvarar .
2016-04-21, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är konstigt att BH överhuvudtaget vill dra upp dessa tre små djurhår med argumentet att Lisa inte hade nåt husdjur. Måtte väl vara mer riskabelt än det tillför nåt.
Såg att LJ också reagerat på detta:
Citat:
— Det är inget konstigt. Mordet inträffade i ett slaktutrymme där man förvarat hjortar. Det skulle vara intressant om det visade sig vara katthår - Nerijus hade ju katt.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.48...-nagot-papper-
Den där katten står det ju om på flera ställen förutom hans vemod över den i TR så det borde väl inte BH ha missat.
AB och IB hade också katt... och AB framstår som BH:s gm nr 1. - Är det AB:s och kattens hår är hans lycka gjord... Då har han ett huvudhår, ett katthår, en tejpbit och en massa flashig porr. - Han tar chansen eftersom det inte finns så värst mycket att förlora - och han ser ut att ha haft stora svårigheter att hitta inkörsportar till "nya omständigheter".
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De var till Martorp och NB skulle fråga om Irinas katt inför resan enligt AB. Vilket bekräftas av NLJ för han ställer en fråga vad han vill CB.
Detta uppges vara på fre em enligt honom. NB pratar däremot om efter frukost.
AB tror det kan vara efter att de varit till Källby. Det finns en Kassaregisteruppgift för tiden 14:41:20 (cigg och öl).

Han slår ju således sina lovar kring Martorp på fredag strax innan maskletandet också.
Skulle tro att han åker till Martorp varje dag under veckan. Han är där två gånger på tisdagen också inkl. däckbyte; på onsdagen far han enligt AB i väg någonstans men han vet inte vart. Han hämtar resp. lämnar en hammare... osv. - Kollar läget... Kollar vem som är där; vad som görs. Om GJ klipper gräset i farlig närhet av boden... Han är övernervös; nerverna ligger utanpå; han svettas, gör sig olika ärenden. Under fredagen ville han leta mask bakom ladan också men fick nobben. - Hade bör ha varit rädd för det blå balsnöret, och det framstår som att det är i boden som det största hotet finns - och på rishögen. Hittas kläderna och hjälmen genomsöks boden. Därför är det nog rishögen han i första hand vill åt. - Han kunde helt sonika ha börjat kasta skräp och då lätt ha rafsat åt sig jacka och hjälm och slängt ned i en plastsäck - men han var för feg. - Annars tycker jag denna underlåtenhet är det starkaste argumentet för att han inte skulle vara gm.
2016-04-21, 23:56
Medlem
Citat:

Detta är ständigt något som återkommer i tråden att det har undersökts för lite. Vad som mer ska undersökas är tydligen inte lika lätt att plocka fram.

Så vad är det för okänt material som ska under sökas och var eller hos vem finns detta. Du verkar vara mer insatt i detta än någon av de inblandade i utredningen.
2016-04-21, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det skulle vara en annan person skulle han också blev helt förvirrat efter sådan NL förhör.
Han pratar mycket, påstår mycket (trots att inte allt är sanningen)
och förhörd person vet inte vilken fråga eller vilken NL's påstående han svarar.
Bl a är han (NL) fenomenal:
Citat:
AB sa - att det var vit hantverkare skåpbil.
Hon var inte säkert att det var NB på foto, hon sa - den man var ganska lik men inte så bred.
Vi ser vilken sanningen kommer från NL.
Vilken jävla skit du kommer med!
Citat:
Skåpbilen var vit alt silvrig till färgen. Adriana kan inte bekräfta om det är en caddy men säger att den liknar den modellen.
Utöver detta HAR Hovrätten nu bedömt att utifrån fotokonfrontation etc var NB som Adriana mötte.
Omgång 1.
Citat:
A tittar länge säger sedan "Han är mest lik av alla men han känns väldigt kraftig
Omgång 2:
Citat:
A: 10:an är mest lik
Citat:
A: Ja, han är den som är mest likt
Citat:
A: 10:an är mest lik
2016-04-22, 00:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
En annan GM? En osynlig GM som inte lämnar några spår?
En GM som NB gärna tar ett livstidsstraff för?
Teknisk bevisning och vittnesbevisning mot NB, vad händer med det?
Vem är denna GM? Har han tvingat NB att hjälpa till?
VAR skulle man kunna hitta spår efter denna GM som är så hemlig och osynlig så att han kan liknas vid ett spöke?
Varför har Nerijus inte berättat om det här?
VARFÖR SKYLLER HAN DÅ PÅ SIN FRU OCH SIN BROR ISTÄLLET?
2016-04-22, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
AB och IB hade också katt... och AB framstår som BH:s gm nr 1. - Är det AB:s och kattens hår är hans lycka gjord... Då har han ett huvudhår, ett katthår, en tejpbit och en massa flashig porr. - Han tar chansen eftersom det inte finns så värst mycket att förlora - och han ser ut att ha haft stora svårigheter att hitta inkörsportar till "nya omständigheter".
Ja, han chansar.
AB har ingen katt förutom att den traskar runt inom deras väggar. Är det Truls så säger det givetvis att det inte är invisible man. Det försöker han sig också på i överklagan.
Det blir således ännu mer riskabelt att analysera fram ett eventuellt katthår via Truls i centrum.
BH eliminerar kretsen alternativa gärningsmän om han får det svaret.
Är det sen Irinas katt så säger den dock inte värst mer än att det är.. Truls. Det pekar inte ut nån av dem så sett.

Det enda som vore mer av värde vore hårstrået med rot (om det nu är analyserbart).
Tejpbiten hade som sagt inte "stor samstämmighet" med rullen som BH påstod:
Det var snarare "viss mån" och +1.
Invikta ändar och det verkar som sagt förunderligt om en mördare skulle ägna sig åt nåt som mer liknar en servettvikning mitt i ett pågående överfall och mord.
2016-04-22, 00:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men snälla rara, du verkar inte veta vad "slasken" betyder. Är det så?
Slasken är allt det utredningsmaterial som inte kom med i FUP, kanske 5000 sidor. Sådant som du verkar hänvisa till är sekretessbelagt och inte tillgängligt offentligt.
När man läser FUP i det här målet är det naturligt att bli intresserad av slasken. Det är så många oklarheter, enligt mig.

Rönnbäck stod ju också på huvudet i slasken och det enda hon hittade var massa trams .
Hon läste ju så ögonen blödde och hittade inget användbart alls .
Vad är det i slasken som du tycker verkar så intressant ?
Tror du att det finns guldkorn där som ni "blinda hönor" kan använda ?
Vari ligger den största oklarheten enligt dig ?
Kompenserar dessa oklarheter i så fall de klarheter som finns i utredningen så att det gör
så stor skillnad så att det skulle kunna ändra domen på något vis ?
Nix Pix , mördaren Nerijus sitter där han sitter .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in