Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Du är så ointelligent så man får ont i magen. Varför skulle han be dom bekräfta det, varför ens ta upp det överhuvudtaget? Om han nu var hemma, så hade han väl ingen anledning att be dom bekräfta något. På tal om lögner så ska du ta och läsa förhören med Irina, där kan vi prata om lögner - borde vara straffbart att ljuga så pass mycket. Men du tycker förstås att ändra sitt vittnesmål så pass mycket, under tidens gång är trovärdigt?
Jag har läst alla förhör med IB.
Det inte konstigt att man inte kan minnas exakt (minuter) vad hade familjen medlemmar gjort förra söndag.
Om det skulle vara en annan person skulle han också blev helt förvirrat efter sådan NL förhör.
Han pratar mycket, påstår mycket (trots att inte allt är sanningen)
och förhörd person vet inte vilken fråga eller vilken NL's påstående han svarar.
Bl a är han (NL) fenomenal:
citerar:
S 1280
(…) mmm, eh och jag hoppas att du
litar på det jag säger, jag tror din advokat PF som jag haft mycket med och göra tidigare kan vittna om att
vi inte får ljuga för dig under förhör, och jag är ganska säker om att P kan berätta även när ni pratas vid ensamma att eh, att
jag inte är känd för och ljuga, eller att jag har gjort det vid något tillfälle, det är till och med så att jag skulle riskera…( ohörbart ) jag är en sådan människa som inte brukar ljuga heller
Nej och det är
på det sättet att jag skulle nog till och med riskera min anställning om jag sitter här och ljuger för dig, och jag vet att det kan vara annorlunda med polisen i andra länder, men då vet du vad som gäller här för oss, mmm, eh och då förstår du utifrån
vad jag har berättat eh
att jag talar sanning (…)
och sedan (s. 1281)
Mmm, jag vill också berätta om en händelse som var på lördagen den 6 juni, som vi känner till, lördagen den 6 juni, det var dagen innan Lisa Holm sannolikt mördades, den här dagen så är det en kvinna som är ungefär trettio år, som är hörd i utredningen, hon var ute och joggade
Hon befann sig på en plats mellan Källby och Blomberg och där så hade det
stannat en silverfärgad bil, det var en man som eh klev ur bilen, den här mannen eh hon tyckte det var otäckt så hon ville först springa vidare, eh hon stannade ändå en bit ifrån bilen och mannen kom fram till henne, den här mannen frågade om vägen upp till Medelplanen,
eh hon förklarade vägen till Medelplanen, och visade på sin mobiltelefon vart det var, mannen var inte nöjd med det utan ville att hon skulle följa med till bilen, hon tyckte det blev så otäckt så hon sprang därifrån, hon har visats som fotokonfrontation eh och
hon pekade ut din man som den som frågade efter vägen till Medelplanen, och Medelplanen är en plats som han hittar till, Medelplanen är en plats som han med all säkerhet skall jag säga hittar till,
och utifrån det som har hänt
så är det
lätt och tro
att han
skulle ha angripit henne
om hon hade följt med till bilen,
men det är självklart en spekulation,
men det är
ändå så vi tror,
och
det är ingen tvekan om
att det var din man som frågade efter detta (...)
(fenomenalt formulerat!
AB sa - att det var
vit hantverkare skåpbil.
Hon
var inte säkert att det var NB på foto, hon sa - den
man var ganska lik men
inte så bred.
Vi ser vilken sanningen kommer från NL.