2016-04-18, 23:29
Medlem
Starfishs avatar
Jag ser ofta äldre kärringar lägga mynt i koppen, trist som fan. Men de fattar väl inte bättre.
Själv har jag bara lust och sparka koppen åt helvetet och invänta deras lille zigenar chef som kommer och ska spela allan, så jag kan ge han en jörgen mitt på läppen.

Sen kommer hela kommunen att hylla mig och ge mig stadsnyckeln via en offentlig utdelning på torget där alla firar med god mat och dans. Sen står alla på ett led och skackar hand i tur och ordning "tack tack Starfish" nu kan vi alla gå och handla mat i lugn och ro nere på hemköp utan att bli påhoppade av tiggande kriminella slödder.

Dessutom får jag en massa rabatthäften från butiken som tack för att de nu slipper städa upp avföring och fimpar på lastbryggan varje dag.
Citera
2016-04-19, 00:01
Medlem
Psyko Dads avatar
Till de svenska hemlösa ger jag både kläder, hygienartiklar, mat och pengar.
Brukar ge dem som säljer situation stockholm ett par tjugor men tar ingen tidning.
Citera
2016-04-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Göran Persson intervjuades häromdagen, han sa att ingen människa skall behöva tigga och det är inte rätt att folk skalla behöva sänka sig till det i vårt demokratiska samhälle - här kommer den springande punkten - vilka skyldigheter har vi mot människor som vallfärdar hit men som faktiskt är medborgare i en annan EU-stat?
I och med att vi är med i eu, en slags överstat, har vi ju på något sätt redan utvidgat begreppet vad som är "vårt demokratiska samhälle" till länder utanför vårt eget. Annars kan man väl säga att vi godkänt överstatligt icke-demokratiskt medborgarskap. Jag hade gärna sett att det misslyckade och korrupta eu-projektet lades ner. Vi hade kunnat ge tiggarna medborgarskap, i utbyte mot att de avsäger sig sitt rumänska/bulgariska, och ge dom arbete, eller utbilda dom som behöver det. Göra dom till tillväxtökande resurser, som i slutändan missgynnar tiggarnas hemländer, som ändå behandlat dom som skit. Alternativt inhysa dem i det nedlagda eu-parlamentet och fördela parlamentslönerna som försörjningsstöd åt tiggarna.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Den enda vettiga slutsats jag kan landa i är att göra som de flesta av europas länder nu gjort - inför tiggeriförbud, helst skulle det varit gjort igår!
Finns ju alltid undantag från vem eller vilka som blir tiggare. Alltså inte bara "välfärdare". Ett tiggeriförbud kommer ju också drabba t.ex. svenska medborgare som haft jävligt otur och som man kanske inte vet så mycket om.

Jag skiter i etnicitet, medborgarskap, orsaker osv, när jag skänker. Skönt att slippa ta mig så långt för att bli av med oanvända kläder och annat.
Citera
2016-04-19, 13:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag är varken svensk eller rågblond din idiot.
Så det är avskum som du som hjälper till att tiggare hotar småbarn. Vad är du för utstuderat sinnesrubbat äckel egentligen?
Det är dina pengar så gör vad du vill. Jag föraktar dig.

Jag är svensk och rågblond och en riktig människa till skillnad mot för avskum som du.
Jag älskar att riktiga svenskar som jag fortfarande kan sätta ner fötterna mot pseudomänniskor som du.

Så plötsligt blev tiggare synonymt med "Tiggare som hotar småbarn"?
Tiggare som är barn eller som har barn betyder ingenting för dig. För dig är de ju typ djur.
Du är förutom vidrig även nazist och pga detta landsförrädare.
Citera
2016-04-19, 20:54
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
I och med att vi är med i eu, en slags överstat, har vi ju på något sätt redan utvidgat begreppet vad som är "vårt demokratiska samhälle" till länder utanför vårt eget. Annars kan man väl säga att vi godkänt överstatligt icke-demokratiskt medborgarskap. Jag hade gärna sett att det misslyckade och korrupta eu-projektet lades ner. Vi hade kunnat ge tiggarna medborgarskap, i utbyte mot att de avsäger sig sitt rumänska/bulgariska, och ge dom arbete, eller utbilda dom som behöver det. Göra dom till tillväxtökande resurser, som i slutändan missgynnar tiggarnas hemländer, som ändå behandlat dom som skit. Alternativt inhysa dem i det nedlagda eu-parlamentet och fördela parlamentslönerna som försörjningsstöd åt tiggarna.

Finns ju alltid undantag från vem eller vilka som blir tiggare. Alltså inte bara "välfärdare". Ett tiggeriförbud kommer ju också drabba t.ex. svenska medborgare som haft jävligt otur och som man kanske inte vet så mycket om.

Jag skiter i etnicitet, medborgarskap, orsaker osv, när jag skänker. Skönt att slippa ta mig så långt för att bli av med oanvända kläder och annat.

Om Eu är en överstat så får väl överstaten gå in i länderna där man inte tar hand om sina medborgare och banka vett i skall på deras regeringar?

Det kan omöjligt bli Svenska skattebetalares ansvar hur mycket du än vrider och vänder på detta falska ämne.

Tiggeriförbud nu och återställande av välfärdsstaten så behöver inte svenska tiggare (var läääänge sedan jag såg en sådan förresten - hotade och bortjagade av romer allihop?) tigga alls.
Citera
2016-04-20, 00:47
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag är svensk och rågblond och en riktig människa till skillnad mot för avskum som du.
Jag älskar att riktiga svenskar som jag fortfarande kan sätta ner fötterna mot pseudomänniskor som du.

Så plötsligt blev tiggare synonymt med "Tiggare som hotar småbarn"?
Tiggare som är barn eller som har barn betyder ingenting för dig. För dig är de ju typ djur.
Du är förutom vidrig även nazist och pga detta landsförrädare.
Du verkar ju vara helt utan dina vanliga knarktabletter och sprutor just nu.
Ta en sil och softa lite.
Tills det så sätter jag dig på block.
Citera
2016-04-20, 14:50
Medlem
Returpappers avatar
I mitt centrum har alla män som tiggde förut försvunnit nu är det bara kvinnor kvar. Jag tycker det är en märklig utveckling att bara yngre och medelålders kvinnor får pengar. En form av könsdiskriminering.

Hur ser ni alla givmilda på det, varför selekterar ni bort de gamla männen. De som inte orkar jobba längre, är de värda att dö.
Citera
2016-04-20, 16:13
Medlem
Jag ger inte pengar till tiggare. Jag ger däremot gärna
heller inte pengar till irriterande jävla gatumusikanter, kanske hade skänkt en kr om jag fick tillåtelse att sparka gitarrfan åt helvete. Dem bidrar inte med ett skit, mer än massa oljud och skrammel.
Citera
2016-04-21, 21:52
Medlem
För att de behöver mat, värme, skolböcker & medicin till barnen hemma i Rumänien. För att de stackars människorna behöver sitta där och frysa och bli sjuka och sova ute. Det är fruktansvärt.
Citera
2016-04-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I mitt centrum har alla män som tiggde förut försvunnit nu är det bara kvinnor kvar. Jag tycker det är en märklig utveckling att bara yngre och medelålders kvinnor får pengar. En form av könsdiskriminering.

Hur ser ni alla givmilda på det, varför selekterar ni bort de gamla männen. De som inte orkar jobba längre, är de värda att dö.

Jag ger gärna till de gamla männen också. Hoppas andra gör det med.
Citera
2016-04-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Till de svenska hemlösa ger jag både kläder, hygienartiklar, mat och pengar.
Brukar ge dem som säljer situation stockholm ett par tjugor men tar ingen tidning.

Jag ger aldrig till de svenska hemlösa eller köper deras tidning. Ger bara till romer som inte haft ngn chans att få jobb och är diskriminerade, och köper Faktum om det är ngn proper med invandrarbakgrund som säljer. Skulle aldrig falla mig in att ge till svenska hemlösa som kan få allt de behöver via socialen, man väljer att sponsra sitt missbruk istället.
Citera
2016-04-22, 00:27
Medlem
Doleos avatar
Jag ger aldrig pengar till tiggarna av den enkla anledningen att jag inte har några mynt eller sedlar i min plånbok. Dock har det hänt att jag gett dom en sopsäck med tomburkar och PET-flaskor som de kan panta och få in lite pengar för. Tycker att det är ett lite värdigare sätt, då de måste "arbeta" för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in