Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 23:27
  #1
Medlem
ant's avatar
Eftersom alla tiggare jag ser fortsätter att ockupera samma plats dag efter dag så utgår jag ifrån att det finns flertalet naiva/dumma personer som skänker pengar och gör tiggeriet lönsamt. Lönsamt menar jag då för den kriminella organisationen som bussar hit tiggarna och organiserar dem. De som tar lejonparten av de naiva svenskarnas gåvor för att vidare kunna finansiera sina brottsliga banor.

Den lilla summan pengar som tiggarna väl får kommer inte förändra deras livssituation, men så länge de i alla fall tjänar några pengar kommer de fortsätta tigga. Av samma anledningar man inte ska mata vilda djur så ska man heller inte heller inte skänka pengar till tiggare.

Dessa zigenare utnyttjar det faktum att Sverige är med i EU för att kunna komma hit och utnyttja naiva svenskars givmildhet. Sverige borde därför ta till med hårdare tag mot dessa tiggare, och samtidigt sätta press på Rumänien att ta ansvar för sina medborgare.

Nästa naturliga steg borde vara en lag som förbjöd tiggeri, då majoriteten av Sveriges befolkning redan är för en sådan lag. Hemlösa svenskar har tillgång till mycket hjälp som rör deras livssituation och kan därför överleva utan att behöva tigga pengar. Ett förbud skulle därför i princip bara drabba den organiserade brottsligheten som skickar hit fattiga människor för att tigga.


Men nu åter till frågan; varför skänker Du pengar till tiggare?
Citera
2014-04-01, 23:30
  #2
Medlem
Gallipolis avatar
Svar: Det gör jag inte. Möjligen skulle jag kunna bidra med en 9 kr hamburgare just för att de inte vill ha det.
Citera
2014-04-01, 23:30
  #3
Medlem
NovaOculuss avatar
Blir uppriktigt förbannad när jag ser detta lurendrejeri gå igenom, gång på gång.
Citera
2014-04-01, 23:32
  #4
Medlem
Jag gör det för att reta folk, speciellt de som klagar och gnäller om att det finns andra som behöver pengarna bättre.
Citera
2014-04-01, 23:34
  #5
Medlem
Jag har aldrig någonsin sett en tiggare i stan där jag bott hela mitt liv, men det finns en alkis som nästan alltid sitter och spelar gitarr. Han brukar jag ofta dumpa mina mynt på. (Han är för övrigt helsvensk)

Varför? Dels är han vidrigt duktig, dels hatar jag växel.
Citera
2014-04-01, 23:44
  #6
Avstängd
Ja jag brukar skänka oavsett vart ifrån de kommer för att det känns bra för själen, men det jag inte förstått mig på är att folk tittar snett på mig direkt när jag gör det.

Min fråga till dig blir då: varför är du så självisk liten fattig egoist som inte vill ge bort men vill få?
Och har du inget bättre för dig än att sitta på fb och klaga över TIGGARE? !?!?????
Citera
2014-04-01, 23:49
  #7
Medlem
Man kan undra. Folk är dumma, gör dumma grejer. Stod o väntade på bussen idag, plötsligt kommer en tiggare från Rumänien trycker något i mitt ansikte o ber om pengar, blänger argt på henne, hon fortsätter vidare. Två sekunder senare kommer nästa tiggarslödder o ber om pengar. Så jävla tröttsamt här står jag tidigt en tisdag morgon o väntar på min buss o så ska jag behöva stå ut med såna kackerlackor. Kackerlackor som inte ens borde få tillåtas att komma in i Svea
Sverige ut ur EU snarast!!!
Citera
2014-04-01, 23:50
  #8
Medlem
Polalons avatar
Jag tycker absolut inte att det är fel att ge pengar till tiggare/folk som t.ex spelar gatumusik eller gör någon annan sorts underhållning.
Citera
2014-04-01, 23:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnes.Agnes
Ja jag brukar skänka oavsett vart ifrån de kommer för att det känns bra för själen, men det jag inte förstått mig på är att folk tittar snett på mig direkt när jag gör det.

Min fråga till dig blir då: varför är du så självisk liten fattig egoist som inte vill ge bort men vill få?
Och har du inget bättre för dig än att sitta på fb och klaga över TIGGARE? !?!?????


Är du efterbliven? Genom att ge "tiggare" från t.ex Rumänien pengar, gör att du lockar hit fler Kackerlackor från dessa länder..
Citera
2014-04-01, 23:52
  #10
Medlem
Berra76s avatar
För att hjälpa en medmänniska som har det svårt så klart. Nu brukar inte jag ge några större summor då jag själv inte lever direkt i lyx och jag har barn och familj att ta hand om. Men har jag lite mynt som ligger och skräpar så skänker jag dem. Många bäckar små gör en stor å.
Citera
2014-04-02, 00:00
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
För att hjälpa en medmänniska som har det svårt så klart. Nu brukar inte jag ge några större summor då jag själv inte lever direkt i lyx och jag har barn och familj att ta hand om. Men har jag lite mynt som ligger och skräpar så skänker jag dem. Många bäckar små gör en stor å.

Du har en fin hjärta
Citera
2014-04-02, 00:02
  #12
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnes.Agnes
Ja jag brukar skänka oavsett vart ifrån de kommer för att det känns bra för själen, men det jag inte förstått mig på är att folk tittar snett på mig direkt när jag gör det.

Min fråga till dig blir då: varför är du så självisk liten fattig egoist som inte vill ge bort men vill få?
Och har du inget bättre för dig än att sitta på fb och klaga över TIGGARE? !?!?????

Fy fan du är en vidrig människa som sponsrar människohandel bara för att få känna dig "bra i själen"
Jag hoppas du och dina gelikar får sitta där på gatan en vacker dag, och som det ser ut nu så är det inte orealistiskt tvärtom..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback