2016-04-20, 23:09
Medlem
Jag har förstått att jag behöver få i mig rejält fler kalorier än i dagsläget för att öka i vikt, då jag gör av med mycket energi dagligen utöver styrketräningen.

Känner att en hemmagjord shake med mycket kalorier och protein att ta varje dag vid något tillfälle skulle vara bra. Tips på vad man kan blanda i denna?
Citera
2016-04-20, 23:16
Medlem
MacallanSWEs avatar
Bearnaise-sås och Guinness är ett framgångsrecept för viktökning. ;-)
Citera
2016-04-20, 23:17
Medlem
Jeppeboypros avatar
Då jag tillskillad från dig försökt dra ner på kalorier för att framhäva musklerna försökt leta kaloriesnåla ingredienser.

Hursom, om du är intressserad utav "riktiga" ingredienser (inte proteinpulver) kan jag tipsa om havregryn! Havre innehåller enormt mycket protein. Mycket fibrer dessutom, så långa kolhydrater!
Citera
2016-04-20, 23:18
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacallanSWE
Bearnaise-sås och Guinness är ett framgångsrecept för viktökning. ;-)

Hehe, en köttbit till det så har vi lite protein också

Minimalt med sallad också kanske, usch och fy, men där finns det fibrer
Citera
2016-04-20, 23:27
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Då jag tillskillad från dig försökt dra ner på kalorier för att framhäva musklerna försökt leta kaloriesnåla ingredienser.

Hursom, om du är intressserad utav "riktiga" ingredienser (inte proteinpulver) kan jag tipsa om havregryn! Havre innehåller enormt mycket protein. Mycket fibrer dessutom, så långa kolhydrater!

Innehåller vassleprotein någon form av fuskaminosyror?

13 g protein i havregryn är inte enormt mycket och då får man tänka på att det inte är fullvärdigt heller.

Tanka på med en drink på vassleprotein, fetmjölk, grädde och en skvätt olja.
Citera
2016-04-21, 01:31
Medlem
dovAkins avatar
Banan - Jordnötsmör - Glass

Jordnötssmör (Inte Skippy) är sjukt energirikt. Perfekt i en shake
Citera
2016-04-21, 06:13
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro

Ensamt är havregryn en dålig proteinkälla samt kolhydraterna är inte speciellt "långa"..
Citera
2016-04-21, 10:16
Bannlyst
good fucking morning!!

jag föreslår att du kollar in rich piana på youtube för lite tips om vad man kan stoppa i shaken, goddammit!!
Citera
2016-04-21, 17:17
Medlem
Jeppeboypros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Ensamt är havregryn en dålig proteinkälla samt kolhydraterna är inte speciellt "långa"..

Ah, är ingen expert, blandade ihop dethär med kolhydrater också, det jag skulle få sagt var att det innehåller mycket fibrer.
Mybad.
Citera
2016-04-21, 20:15
Medlem
kaffekannas avatar
Jordnötssmör, mjölk och protein. Frukt om det behövs, alternativt grädde eller en skvätt olja för att höja kalorierna ännu mer.
Citera
2016-04-22, 08:30
Medlem
Micke93.s avatar
Körde på smält glass blandat med proteinpulver som shake plus en fet dubbelmacka jordnötssmör (köp från träningsbutik) och banan, mellan måltiderna klockan 10.00, 15.00 och 22.00. En kompis som tipsade. Jag la på mig som fan. En del fett, men jämn blandning. Körde dock på mjölk och inte glass klockan 10.00 och 15.00
Rätt dyrt, så inget för fattiga kids, men funkade toppen för mig. Testa två månader ska du se. (Blandat med redig träning ofc)
Citera
2016-04-22, 08:35
Medlem
4-5 dl röd mjölk
3 dl havregryn
1 dl proteinpulver
1 banan viktigt för konsistensen, annars ligger allt på botten.

Mixa allt i en shake med en stavmixer.
DRICK

900-1000 mycket bra kalorier

Jag hade svårt att gå upp i vikt och att käka frukost när jag var yngre. Men när jag började med dom så var problemet som borta. Du måste självklart käka ordentligt resten av måltiderna också men det hjälper som fan att börja dagen med 1000 kalorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in