Citat:
Ursprungligen postat av
Havererad
Sofias far heter Erik Oscar, Kungen heter Carl Gustav Folke Hubertus och Prins Bertil hette Bertil Gustaf Oscar Carl Eugen.
Borde inte den nya bidragstagande prinsen i familjen då få heta Erik Bertil Hubertus, så har prinsen fått namn efter sina släktingar. Sedan kan tilltalsnamnet bli Bertil och vi kan kalla honom för Berra som är brukligt med Bertil, Bert och liknande namn!
Sofia ser mycket pigg ut på fotot med lillprinsen i bilstolen. Har barnflickan börjat tjänstgöra redan på Danderyds lasarett?
Får man en guldstjärna även nu för tiden, som man fick av fröken och magistern när man trälade i skolan?
Jag gissade: Erik Bertil Hubertus
och namnet blev: Alexander Erik Hubertus Bertil
Medger att jag felade på namnordningen samt inte gissat på ett fjärde namn, men ändock tycker jag det var bra gissat av namnkombinationerna som kunde fås av det som redan stod till buds!
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Nej, jag tror inte alls på Bertil, men vi får väl se vid konseljen idag vad det blir.
Man får i regel en rejäl endordfin-kick efter en förlossning. Dessutom verkar ju förlossningen ha gått snabbt och komplikationsfritt så då blir man inte lika trött.
Så Sofia är alltså "hög" av endorfin på fotot? Det var skojigt!