2016-04-20, 22:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Hoppas inte det blir en prins Albert
Citera
2016-04-20, 23:36
Medlem
Kungabarnen verkar ha nån skämtgrej att de först ska släppa ett teaser-foto på sina barn i babyliften, där bara pannan eller håret syns. ALLA kungliga bebisar hittills har varit med på en sån bild dagen efter de föddes. :P

Hoppas f ö verkligen inte att ungen får heta Bertil, hemskt namn för en kille 2016.
Citera
2016-04-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Hoppas inte det blir en prins Albert

Haha, nej tack.

Alfred däremot skulle jag inte ha något emot.
Citera
2016-04-20, 23:53
Medlem
Giant Squids avatar
Hoppas det blir en Folke..

Hur lång tid tog förlossningen, får för mig att hon inte är för tight ändo utan att ungen gled ur ganska smärtfritt?
Citera
2016-04-21, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havererad
Sofias far heter Erik Oscar, Kungen heter Carl Gustav Folke Hubertus och Prins Bertil hette Bertil Gustaf Oscar Carl Eugen.
Borde inte den nya bidragstagande prinsen i familjen då få heta Erik Bertil Hubertus, så har prinsen fått namn efter sina släktingar. Sedan kan tilltalsnamnet bli Bertil och vi kan kalla honom för Berra som är brukligt med Bertil, Bert och liknande namn!

Sofia ser mycket pigg ut på fotot med lillprinsen i bilstolen. Har barnflickan börjat tjänstgöra redan på Danderyds lasarett?

Nej, jag tror inte alls på Bertil, men vi får väl se vid konseljen idag vad det blir.
Man får i regel en rejäl endordfin-kick efter en förlossning. Dessutom verkar ju förlossningen ha gått snabbt och komplikationsfritt så då blir man inte lika trött.
Citera
2016-04-21, 09:41
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Danska Ekstrabladet rapporterar om prins Carl Philips och prinsessan Sofias nyfödde son med en i sammanhanget lite udda bildlösning
http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/rapporterar-om-prinsfodseln-med-nakenbild-6542324?utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_cam paign=unspecified&utm_custom[apsis]=434771876

Vad är det för skittidning?

Ett oerhört lågt och pubertalt beteende av den reportern.

Jag tycker det vore intressant att få veta om hon opererade ut sitt barn eller födde det?

Men det känns av någon anledning mer folkligt, mer nära mig att de fött barn, än när Victoria och Daniel födde sitt.
Kanske för att Victoria och Daniel känns genuint kungliga, trotts Daniel Ockelbo-härkomst.
Prins Carl Philip och Sofia är mer en del av fotfolket, de skulle kunna införlivas i den Svenska medelklassen utan större problem, och smälta in bra.
Carl Philip kanske är en bortbyting
Citera
2016-04-21, 12:43
Medlem
Citat:
Sofias far heter Erik Oscar, Kungen heter Carl Gustav Folke Hubertus och Prins Bertil hette Bertil Gustaf Oscar Carl Eugen.
Borde inte den nya bidragstagande prinsen i familjen då få heta Erik Bertil Hubertus, så har prinsen fått namn efter sina släktingar. Sedan kan tilltalsnamnet bli Bertil och vi kan kalla honom för Berra som är brukligt med Bertil, Bert och liknande namn!

Sofia ser mycket pigg ut på fotot med lillprinsen i bilstolen. Har barnflickan börjat tjänstgöra redan på Danderyds lasarett?
Får man en guldstjärna även nu för tiden, som man fick av fröken och magistern när man trälade i skolan?

Jag gissade: Erik Bertil Hubertus
och namnet blev: Alexander Erik Hubertus Bertil

Medger att jag felade på namnordningen samt inte gissat på ett fjärde namn, men ändock tycker jag det var bra gissat av namnkombinationerna som kunde fås av det som redan stod till buds!

Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Nej, jag tror inte alls på Bertil, men vi får väl se vid konseljen idag vad det blir.
Man får i regel en rejäl endordfin-kick efter en förlossning. Dessutom verkar ju förlossningen ha gått snabbt och komplikationsfritt så då blir man inte lika trött.
Så Sofia är alltså "hög" av endorfin på fotot? Det var skojigt!
Citera
2016-04-21, 12:53
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Danska Ekstrabladet rapporterar om prins Carl Philips och prinsessan Sofias nyfödde son med en i sammanhanget lite udda bildlösning
http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/rapporterar-om-prinsfodseln-med-nakenbild-6542324?utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_cam paign=unspecified&utm_custom[apsis]=434771876

Allt är OK i syfte att få nätklick men visst undrar man hur de tänkte där.
Citera
2016-04-21, 16:06
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Allt är OK i syfte att få nätklick men visst undrar man hur de tänkte där.

Vi får vänja oss vid att få den här sortens pikar, bl a i media, eftersom lilla Hellqvist tillåtits lyckas och är en av vårt lands största gold diggers.
Citera
2016-04-21, 16:28
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Jag minns när den där grisen på Expressen Johan T Lindwall hånade Norges kungafamilj eftersom kungafamiljen har Mette Marit. Nu har svenska kungafamiljen Sofia.

Sofia som umgås och bjöd in C kändisar till bröllopet och nu dopet. I en annan del av Stureplan.
Citera
2016-04-21, 18:13
Medlem
Citat:
Får man en guldstjärna även nu för tiden, som man fick av fröken och magistern när man trälade i skolan?

Jag gissade: Erik Bertil Hubertus
och namnet blev: Alexander Erik Hubertus Bertil

Medger att jag felade på namnordningen samt inte gissat på ett fjärde namn, men ändock tycker jag det var bra gissat av namnkombinationerna som kunde fås av det som redan stod till buds!

Så Sofia är alltså "hög" av endorfin på fotot? Det var skojigt!

Hur då "skojigt"??
Citera
2016-04-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hoppas det blir en Folke..

Hur lång tid tog förlossningen, får för mig att hon inte är för tight ändo utan att ungen gled ur ganska smärtfritt?

Kan du någonting öht om anatomi? Hur tight man är har inte så mycket med saken att göra då den avgörande delen av förlossningen sker längre in i kroppen.
Livmoderhalsen och bäckenet töjs inte av mycket sex. Jag gissar att det var det du syftade på med din kommentar, men rätta mig gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in