Citat:
Ursprungligen postat av
Kennex
Svårt att följa din berättelse.
Ang wt männen så har jag några i PU som man troligen kan utesluta om de inte var engagerade i detta på något sätt och man kan koncentrera sig på det övriga WT männen även om de som vill sabba utredningen nog kommer att säga/vinkla att det var de som står med i utredningen sedan 30 år tillbaka , var de som varit ute och lekt, för att de andra ska glömmas bort och tolkas som "det måste varit de som varit ute".
Ute och lekt? Någon av ”grupperna” eller föräldrar på stan mot knarket?
Men det kan var intressant att fråga de som står med i PU för WT, om vem som de köpt utrustningen av då om detta var ett sedan innan planterat villospår, så gav det en känd buse som ofta höll till i krokarna dessa leksaker och kanske tom att det står ett "träd ni kan palla " i närheten av mordplatsen, men givetvis inte säger det utan bara ger dem en fet grej att göra och då inte de varit där för att mörda någon utan för att palla så finns det ju ingen anledning för dem att bränna sig själva på något de inte kan hjälpa till med ,mordet på Palme.
...fet grej att göra..
…utan för att Palla.
Palla=tjuva? Folk med WT i brottsligt syfte? För att varna kompanjonerna om att väktare eller polis kommer? Eller är det några ungdomar ute på bus?
Men försäljaren skulle kunna vara intressant om det var från butik eller en "hälare" som placerat WT nära dem, de kanske tom tog dem av försäljaren utan att betala.
???
Jag fick själv förslag om att köpa en sådan WT utrustning i en plåtväska med 5-6 handenheter och en större bas enhet, några år efter MOP och jag ville gärna köpa men hade inga pengar minns jag.
Låt mig gissa. Amatörkomradio?
1, Busarna som står med i PU som blev stoppade och visiterade och där man hittat WT
2, Precis , palla var en förmildring på att begå ett brott. Och ja, WT som en brotts vakts utrustning .
3, Försäljaren av deras WT utrustning skulle ju vara intressant att veta vem det var. Och om det var för att missleda en senare mordutredning. Missleda, med att alla skulle tänka att det måste varit dessa busar ( punkt 1) som varit ute och "lekt" . Då det är underligt att alla dessa WT observationer har nonchalerats så lätt. Jag funderar ju om det är någon som styrt detta sedan innan mordet med dels en "design" (plan och mål) och även utrustning som ska vid första anblick i PU , antas var dessa busars lek enbart och stanna där. ( Jag skriver busar då polisen hade stoppat dem och visiterad dem och det får man ju anta att det låg något brottsligt bakom) Dessa busar behöver ju inte alls varit i närheten utav MOP , men uppgiften om WT finns ju nu med i PU då dessa blev visiterade innan MOP och är en distraktion som lägligt nog kan få folk mot dem och inte mot de WT observationer som gjorts. Vilka poliser var med vid visitationen och vem såg "busarna" utav dem och vem beslöt att visitation skulle göras ?
4, Hur den försäljningen/ införskaffandet gick till av WT, via butik som man själv sökt upp eller en som kom med dessa?
5, Jag vet ej kvalitén på dessa WT apparater som jag fick se , såg proffsigt ut med skumgummifack för var och en i en plåtväska. Detta har ju inget samband med MOP, bara en beskrivning om att vem som helst skulle kunna råka få iden att införskaffa WT på de mest skilda sätt , likadant med revolvrar för tex spelskulder kunde byta ägare utav en "lycksalig" slump eller Harvard dokumenten som i alla fall "avregistrerades " bara timmar innan MOP mm
Edit: Punkt 3 faller ju på att biobesöket inte var planerat sedan innan, ser jag nu om inte även det råkade droppa ned biobiljetter hos någon som kunde locka dem med sig ut på bion ( Är ny i PU tänket så har inte alla bitar längst fram i pannbenet)