2016-04-20, 21:11
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Brad-Pitt|57030379]
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Däremot har svenskar mer att skryta om än danskar, lets be fair... Vi är snyggare som både killar och tjejer.

Tycker ingen av dessa länder har något att skryta om.

Norge är det finaste landet med den finaste befolkningen.

Aldrig bemött så trevlig befolkning i mitt liv. Har firat Norges nationaldag varje dag sedan jag började jobba för det landet.

Kusten vid bergen är så vackert
Citera
2016-04-20, 21:13
Medlem
[quote=DixieD|57030413]
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt

Tycker ingen av dessa länder har något att skryta om.

Norge är det finaste landet med den finaste befolkningen.

Aldrig bemött så trevlig befolkning i mitt liv. Har firat Norges nationaldag varje dag sedan jag började jobba för det landet.

Kusten vid bergen är så vackert
Tar hellre självmord än att bosätta mig i Norge, fy fan... Känns som att bo i Norrland fast man tar bort all barmark mot berg.
Citera
2016-04-20, 21:15
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Brad-Pitt|57030434]
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tar hellre självmord än att bosätta mig i Norge, fy fan... Känns som att bo i Norrland fast man tar bort all barmark mot berg.

Du är den enda som sagt så!
Alla har tyckt Norge är extremt vackert med en otrolig fin och omtänksam befolkning.

Vad är det för fel på Norrland nu? 😔
Citera
2016-04-20, 21:16
Medlem
[quote=DixieD|57030455]
Citat:

Alla har tyckt Norge är extremt vackert med en otrolig fin och omtänksam befolkning.

Det finns inget att göra i varken Norrland eller Norge om man jämför med Stockholm.

Men visst om man kommer ifrån en bondhåla så är Norge exotiskt.
Citera
2016-04-20, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Är själv skåning och jag tycker det är stor skillnad på skåningar beroende var i Skåne de kommer ifrån. Överlag så uppfattar jag dock inte skåningar som speciellt mer dryga än några andra i Sverige, kanske det är så att skåningar generellt är lite mindre "jante" än andra svenskar vilket kan verka störande. De är även lite mer frispråkliga och vågar säga vad de tycker lite mer än andra svenskar vilket också kan vara störande för vissa individer.

Jag tycker alla olika lokala dialekter/kulturer inom norden har sin charm och jag tycker alla är värda att bevara. Tyvärr så går vi allt mer mot en likriktning som numera även blandas med vilt främmande kultur och seder.

Istället för att kasta skit på varandra så borde vi istället göra allt för att bevara dessa olika kulturer/dialekter som finns inom vårt land då de bara finns här.

Frispråkliga? Jep...Om någon skulle tveka, så kolla här, detta för aldrig förekomma på svensk national tv...

Rocco the beaver..Here it goes..

www.youtube.com/watch?v=F015C09AO0Q&list=PLB99A52D090D886O&index=5
Citera
2016-04-20, 21:21
Medlem
skalman1973s avatar
Skåningar dryga ? Det finns en liten ort i mörkaste småland jag varit och jobbat i ett flertal gånger som får skåningar att framstå som blottare av rang !

Vill man möta dessa fullblodspsykopater och rickspuckon så åker man till Åseda ! Byn är så inavlad att den fiser hela varvet runt ( och ja jag har jobbat över hela jävla landet så det var inte alls svårt att dra denna slutsatsen )
Citera
2016-04-20, 21:22
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Brad-Pitt|57030469]
Citat:
Det finns inget att göra i varken Norrland eller Norge om man jämför med Stockholm.

Men visst om man kommer ifrån en bondhåla så är Norge exotiskt.

Jag kommer inte ifrån en bondhåla men det beror väl
på hur du bor och hur du har det i Norge. Du får en liten stuga i Stockholm för 10 000 0000
medan i Norge eller Norrland får du ett slott för samma pengar.
Bo vid vattnet i Norge. När jag är åter i Sverige vill jag spy mina inälvor. Trafik, stress, folk gapar och skriker och det är massa lukter överallt. Kan inte ens sova på helgerna för det är alltid bilar med hög musik "dunk dunk" ifrån bilar
Citera
2016-04-20, 21:25
Avslutad
[quote=DixieD|57030455]
Citat:

Är det inte mycket kalt och mörkt däruppe? Som dansk, är min 'nordgränsa' Skåne...Kom i håg, vi danskar är Skandinaviens 'sydländinger' Får deppa bara på tanke och flytta nord om Vättern..
Citera
2016-04-20, 21:26
Medlem
Citat:

Jag kommer inte ifrån en bondhåla men det beror väl
på hur du bor och hur du har det i Norge. Du får en liten stuga i Stockholm för 10 000 0000
medan i Norge eller Norrland får du ett slott för samma pengar.
Bo vid vattnet i Norge. När jag är åter i Sverige vill jag spy mina inälvor. Trafik, stress, folk gapar och skriker och det är massa lukter överallt. Kan inte ens sova på helgerna för det är alltid bilar med hög musik "dunk dunk" ifrån bilar
Jag väljer hellre en villa i Djursholm än ett slott i Norrland. Man har ändå ett värdelöst liv i Norrland/Norge.
Citera
2016-04-20, 21:29
Medlem
Finns inget belägg för att skåningar skulle vara drygare än någon annan! Oavsett var man kommer ifrån så finns där säkert både det ena och det andra tillika dryga individer. Numera är vi på de flesta håll så uppblandade att man snart inte hör vilken landsända Du kommer ifrån.
Citera
2016-04-20, 21:30
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Jag väljer hellre en villa i Djursholm än ett slott i Norrland. Man har ändå ett värdelöst liv i Norrland/Norge.

Tycker du?

Vad är det för värdelöst liv man har?

Måste man bo bland alla gapiga människor som skriker och r
otrevliga? Låt oss inte ta upp tiggarna på varje hörna "Hej" "Hej"
Asiaterna som blåser dig på hundmat? Avgaserna som ger dig
cancer? Dryga östermalmare som glor som ett par råttor?

Ett hus vid vattnet, enbart vinden som hörs. Massa djur och natur!
Norska flaggan som fladdrar. Skön luft ifrån bergen. Ljuv vatten.
Bra lön, betalt för mat och träning samt resor. Kan man ha det bättre? Dessutom slipper man all skitsnack om politik
Citera
2016-04-20, 21:31
Medlem
DixieDs avatar
[quote=TantRossin|57030598]
Citat:

Är det inte mycket kalt och mörkt däruppe? Som dansk, är min 'nordgränsa' Skåne...Kom i håg, vi danskar är Skandinaviens 'sydländinger' Får deppa bara på tanke och flytta nord om Vättern..

Haha ;p

Riktigt kallt är det ibland men nu har man vant sig
Love it! Firar nationaldagen i Maj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in