Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Men i rättvisans namn kan vi väl inte utesluta att det gjordes en korrekt bedömning av fyndet som oanvändbart - antingen av rent tekniska skäl eller därför att det inte ens vid en lyckad analys bedömdes kunna tillföra något som kunde leda vidare.
Som privatspanare kan jag tycka som du, att det vore intressant att få veta - allt !
Det borde även åklagaren tycka vara intressant, att få veta allt.
Mig veterligt så har djurhåret inte undersökts av en expert på djurhår, ko, hjort, katt, spelar ingen roll, samtliga kända(FUP) personer som har rört sig i området vid tiden för försvinnandet borde då ha undersökts beträffande djurinnehav för att man på så vis skulle kunna härleda djurhåret till en person, det måste inte vara svårare än så, jag tycker att antaganden borde vara underordnat fakta.
Om håret inte undersöktes så kan man knappast ha gjort en korrekt teknisk bedömning av värdet av håret, det är min uppfattning. Hur som helst så är det inte omöjligt att dra slutsatser av ett djurhår om man kan art och individbestämma det, hur det kom dit, vem som förde det dit eller andra omständigheter som gjorde att håret hamnade i trosan.
Beträffande hårtussarna så kan de lika gärna komma ifrån litauernas bostad som offrets bostad, men utan undersökning så kan man inte veta, jag ogillar antaganden när det står livstidsstraff på spel.
Jag vänder mig emot hur utredningen har gått till, det handlar inte om skuldfrågan.