2016-04-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Fredriksson berättar också att han haft många kontakter med personer "ur det svenska säkerhetsetablissemanget" som följt Kaplan.

Det finns mer på Kaplan.

Kan Kaplan ha fått en muta, typ en lägenhet i Turkiet av sina vargar? Var bor Kaplan på sina resor till Turkiet?

Min tanke är att när det blir ohållbart för en politiker i Sverige handlar det alltid om pengamygel.

Skattemygel, lägenhetsmygel, licensmygel, barnflicksmygel, Taximygel, och inköp av typ Toblerone med "fel" kontokort. Extra allvarligt är att slarva med dagisavgifter, och som Juholt fiffla med hyresbidrag.

Den främsta säkerhetsrisken tycker jag är bristande lojalitet, från en person som har hemligheter.
Citera
2016-04-19, 00:04
Medlem
Kanske ligger lite sanning i fridolins uttalande om hur han känt kaplan i 20år.
https://www.youtube.com/watch?v=hdDbs5Auorw
Kaplan berättar om hur han såg en 14åring prata om palestina på ett möte när han var 26år och just gått med MP. Om detta nu är sant.
Citera
2016-04-19, 00:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuuaa
Förhoppningsvis är man nu rejält stukade för en lång tid framåt. Kaplan måste tidigare varit rätt självsäker med tanke på att han öppet jämfört IS-krigare med frivilliga svenskar i finska vinterkriget så måste han utgått från att kritiken inte skulle få fart. Nu har de förmodligen lärt sig att inte gå för långt och kommer nog få hålla en betydligt lägre profil i fortsättningen. Risken är dock att de lär sig att bli mer sluga, att säga det som förväntas och sedan gå full fart framåt med den egna agendan när helst tillfälle ges.

Samtidigt är situationen skrämmande. Först Mustafa Omar i S partistyrelse och Kaplan som minister. Antalet radikala muslimer bara växer och de verkar ta det som självklart att politiska positioner tillhör dem. Lyckligtvis så försvann både Omar och Kaplan även om det är sjukt att de kommit så nära toppen i de två nuvarande regeringspartierna. Tänk då alla maktrelationer och kontakter mellan S/MP och islamister som inte nystats upp...

Moderaten Waberi icke att förglömma. Sattes som ordförande i försvarsutskottet.
Hur i helvete kunde denne man få förtroendeuppdrag? Det är så bisarrt att jag saknar ord.

Waberi talar från hjärtat om att prygla, host...tillrättavisa...host kvinnor, förbjuda musik och dans och hela baletten
https://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

Waberi talar i riksdagen
https://www.youtube.com/watch?v=XY33Lpyb2EU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Mp påstår att Kaplans avgång inte har med några faktiska felsteg att göra, utan enbart att det handlar om rykten.

http://www.mp.se/just-nu/sprakroren-om-mehmet-kaplans-begaran-om-avsked

Min fetning - "bilden".

Är detta trovärdigt änna?

Mp är det parti som i särklass har flest journalister installerade i mediehusen, Mp har också enligt en lång rad undersökningar klassats som det parti som särbehandlas mest positivt i massmedia.

Om vi ska tro Mp:s officieilla version så har Kaplan inte gjort något fel alls. Han avgår enbart för att det går diverse och helt ogrundande rykten.

Så Mp kastar alltså Kaplan till vargarna (pun intended) på grund av substanslösa rykten. Om det nu stämmer, hur svaga är inte då Mp?

Räcker det med att man sprider rykten om en Mp-politiker för att de ska avgå? Och om det nu stämmer att det är ryktena, varför avgick inte Åsa Romson? Som med den här vargmiddagen så är det bortom allt tvivel bevisat att Romson målade sin båt med blyfärg, men i båda fallen skylls det på att de "inte visste vad de gjorde".

En person använder olaglig giftfärg och en annan sitter och äter mat med pariastämplade personer – är det inte en liten skillnad här?

Att ett parti kastar ut folk på grund av ogrundade rykten där man har gjort en höna av en fjäder visar på en enorm svaghet och en total ovilja att stå upp mot massmedia. Något som möjligen Mp hade kunnat anklagas för om det inte vore för att de nyligen införde gränskontroller. Då gick det väldigt bra att stå upp mot massmedia trots att det gällde något som gick rakt emot partiets hjärtefråga - maximalt tempo i befolkningsutbytet.

Men att stå upp mot ett mediedrev mot en enda person, det går inte? Hör ni inte hur ihåligt det här låter?

Det är uppenbart att Kaplan har en hel del lik i garderoben. Bland annat hemligstämplingen av hans resor till Turkiet pekar på det. Dock kommer vi ha fullt med naiva chipsätare som jämför detta med att Mona Sahlin köpte Toblerone...
Ett mycket bra inlägg och jag tänker likadant. Vi får väl se om det ramlar ut lite skelett nu när detektiverna börjar rota i Kaplans göranden och låtanden...
Citera
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan Kaplan ha fått en muta, typ en lägenhet i Turkiet av sina vargar? Var bor Kaplan på sina resor till Turkiet?

Min tanke är att när det blir ohållbart för en politiker i Sverige handlar det alltid om pengamygel.

Skattemygel, lägenhetsmygel, licensmygel, barnflicksmygel, Taximygel, och inköp av typ Toblerone med "fel" kontokort. Extra allvarligt är att slarva med dagisavgifter, och som Juholt fiffla med hyresbidrag.

Den främsta säkerhetsrisken tycker jag är bristande lojalitet, från en person som har hemligheter.
När svenska ministrar var svenska så handlade alla politiker-skandaler om pengar på ett eller annat sätt. Kaplan är ett helt annat djur. Jag skulle inte bli förvånad om han helt skiter i pengar och drivs av ett enda motiv och det är att främja sin egen grupp och sitt eget land.

Precis som Vimur spekulerat i så finns det orsaker till Kaplans avgång som vi inte känner till och dessa handlar om rikets säkerhet.
Citera
2016-04-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Kanske ligger lite sanning i fridolins uttalande om hur han känt kaplan i 20år.
https://www.youtube.com/watch?v=hdDbs5Auorw
Kaplan berättar om hur han såg en 14åring prata om palestina på ett möte när han var 26år och just gått med MP. Om detta nu är sant.
Kan säkert stämma, Fridolin var tidigt inne i politiken. Mycket tidigt.
Citera
2016-04-19, 00:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migrat
Tycka vad man vill om Kaplan, men att tvingas avgå för man deltagit på middag med folk som makten inte gillar. När Birro blev arbetslös efter middag med SD-politiker var det ett jävla liv och fråga om demokrati, men när Kaplan nu har gjort samma sak fast med riktiga extremister, då är det bra helt plötsligt, för att de folket som gnällde om Birro inte gillar Kaplan.

Jag anser att det tillhör yttrandefriheten och demokratin att faktiskt kunna delta på middag oavsett vilka gäster som är där.

Eller ska alla som deltagit på nobelmiddagen avgå för det finns hemska människor inbjudna även dit?

Tillägg: Nu är jag inte helt påläst, och antar det ligger mer bakom än själva middagen. Men just den händelsen fick stor uppmärksamhet bland folket, och det var då det började skrikas om att han skulle avgå.

Fast detta var ju liksom inte en vanlig lunchrestaurang, det var en organisations verksamhet.
Citera
2016-04-19, 00:08
Medlem
Y2Ws avatar
Tror ni detta blir en grej på MP:s kongress om två veckor?

Har Kapland så stort stöd i MP så borde väl ledningen kritiseras för att man offrade honom?

Eller gör man som en sekt generellt gör, dvs vänder taggarna utåt och skyller på omvärlden?
Citera
2016-04-19, 00:09
Medlem
X-mers avatar
Om det är så att mitt inlägg inte passar in i tråden så hoppas jag att det kan flyttas in i advekat ämne.

Såg intervjun innan det ens kom på text TV.

Min reaktion var en hel del frågor;

Vem hade MP som livvakt?

Vad jag förstår kollar SÄPO en hel del.

Gjorde de det när MP reste utomlands?

Sedan går det att spekulera hur som. Men har SÄPO/livvakter inte koll så undrar jag över Sveriges säkerhet.
Citera
2016-04-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migrat
Tycka vad man vill om Kaplan, men att tvingas avgå för man deltagit på middag med folk som makten inte gillar. När Birro blev arbetslös efter middag med SD-politiker var det ett jävla liv och fråga om demokrati, men när Kaplan nu har gjort samma sak fast med riktiga extremister, då är det bra helt plötsligt, för att de folket som gnällde om Birro inte gillar Kaplan.

Jag anser att det tillhör yttrandefriheten och demokratin att faktiskt kunna delta på middag oavsett vilka gäster som är där.

Eller ska alla som deltagit på nobelmiddagen avgå för det finns hemska människor inbjudna även dit?

Tillägg: Nu är jag inte helt påläst, och antar det ligger mer bakom än själva middagen. Men just den händelsen fick stor uppmärksamhet bland folket, och det var då det började skrikas om att han skulle avgå.

Det är nog så att det handlar inte om 1 enda middag utan att han i det s.k turkiska och muslimska civilsamhället i Sverige umgås med islamister och fascister men hos MP påstår sig vara feminist och demokrat. Erdogans man i Sverige som visats i bild idag har vad man vet Kaplan träffat 17 gånger på en kort period. Sedan är han en säkerhetsrisk med sina AKP kontakter han verkar besöka titt som tätt i Turkiet. Tror inte regeringen riktigt fixar att en svensk minister har dessa relationer.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2016-04-19 kl. 00:27.
Citera
2016-04-19, 00:13
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Vet du om FRA informerade Löfven innan han blev minister?

Det här är den största politikerskandalen under min livstid. En agent för den turkiska regeringen blir minister i Sverige och får tillgång till alla möjliga hemliga uppgifter. Han är dessutom islamist och vill islamisera och förslava Europa.

Vi på FRA hade koll på honom innan Löfvens regering kom till makten. Jag slutade precis efter valet, en gissning är att Löfven fick reda på detta när han blev den högsta chefen för SÄPO. Som sagt, detta är bara toppen på isberget.
Citera
2016-04-19, 00:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-mer
Om det är så att mitt inlägg inte passar in i tråden så hoppas jag att det kan flyttas in i advekat ämne.

Såg intervjun innan det ens kom på text TV.

Min reaktion var en hel del frågor;

Vem hade MP som livvakt?

Vad jag förstår kollar SÄPO en hel del.

Gjorde de det när MP reste utomlands?

Sedan går det att spekulera hur som. Men har SÄPO/livvakter inte koll så undrar jag över Sveriges säkerhet.
Tror inte att islamisten frivilligt hade Säpo med på sina träffar.

De fick nog bara ställa upp på torgmöten mm här i Sverige...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in