2016-04-18, 20:36
Medlem
Snubchurps avatar
Lägenheten på söder var ruggigt stygg. Slöseri på annars fin planlösning.
Citera
2016-04-18, 20:58
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Lägenheten på söder var ruggigt stygg. Slöseri på annars fin planlösning.

Satan vilken dialekt Jim hade. Var kommer hanifrån! Googlade men hade inte tillräckligt bra Google-skills
Citera
2016-04-18, 21:13
Medlem
oberoendemedias avatar
Kände spontant att Jim var väldigt lik fysikern Brian Cox.
Citera
2016-04-18, 21:17
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Satan vilken dialekt Jim hade. Var kommer hanifrån! Googlade men hade inte tillräckligt bra Google-skills

Född i Malmö, boendes där 1970,1980 och 1990.
Citera
2016-04-18, 21:29
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Född i Malmö, boendes där 1970,1980 och 1990.

Tackar
Citera
2016-04-19, 06:38
Medlem
B´stards avatar
Nu när jag ser programmet så hör jag att han pratar tydlig karlskronitiska - och det är också vad som står på hans fb att han kommer ifrån. Han har väl rimligen bott i Karlskrona när dialekten präglades iallafall...
Citera
2016-04-20, 08:58
Medlem
Schnyggves avatar
Älskade 70-tals-hemmet! skulle aldrig vilja ha det så själv, men så sjukt välgjort! comittad snubbe!
Citera
2016-04-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Älskade 70-tals-hemmet! skulle aldrig vilja ha det så själv, men så sjukt välgjort! comittad snubbe!

Avskydde det. Men visst, välstylat som fan. Spelar ingen roll. Skulle ALDRIG, ALDRIG vilja bo så.

Tornhuset var smakfullast i det här avsnittet.

Men vilka jävla sönderstylade hem öht i programmet hittills. Folk bor inte så. Det är mer plotter och normalt liv som ligger framme i folks hem, annars blir det ju som att bo i en Ikea-katalog (eller tjusigare stylade hem än det, men ändå, varenda detalj är bara styling. En levande människa orkar inte bo så. Men de har väl stoppat in alla vardagsattiraljer i skåpen inför stylingen i tv?)
Jag tror gott och väl att programmet skulle kunna fungera även om man har lite räkningar framme, någon pärm, en uppslagen bok, en anslagstavla uppsatt osv.
Detta känns så onaturligt bara.
Citera
2016-04-26, 13:43
Medlem
Wtf man kan ju direkt gissa på vem som bor vart på dialekten på deltagarna.
Citera
2016-04-26, 20:55
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Lite trist att de är väldigt ofta i Skåne och Stockholmstrakten. Knappt aldrig i resten av landet.
Citera
2016-04-26, 20:55
Medlem
Vonraks avatar
När jag läste om det här programmet, innan första säsongen, så blev jag väldigt förväntansfull. Såg framför mig ett trevligt och informativt program som både visade upp olika hem och berättade om olika inredningsstilar. Lät som att det verkligen hade potential att bli en ny favorit!

Men ack, så fel man kan ha...
Hela programmet är övertydligt till den nivå att det blir komiskt, känns bara fördummade när programledaren ska beskriva varje hem 3-4 gånger med hjälp av klichéer och uttryck som hon tagit ur luften.

Citat:
"Ett hem där gammalt och nytt möts i en personlig blandning och bildar en unik stil, med smarta lösningar som tillsammans med kreativa val ger ett intryck av en medveten ägare"

Det kanske låter som en fin beskrivning, men det säger ju absolut ingenting alls, den beskrivningen kan användas på i princip alla hem i hela Sverige...

Herregud, hon pratar ju som folk talar till småbarn och verkar inte vara kapabel till att vara tyst?
Citera
2016-04-26, 21:27
Medlem
CallePhilles avatar
Känns som det har blivit en tävling i mest unika hem eller flest designmöbler och dyrast konst.

Fram för lite vanligt folk också, hyrestvåan i Bergsjön typ. Folk som bor i väderkvarnar som är toppstylade kan väl vara kul ibland, men när det enbart är unika hem av olika slag så känns det som att de bara är ute efter en viss typ av människor... Någon slags elit eller de som träffat någon rik partner. Det är nästan alltid folk med yrken som är lite inne... Beteendevetare, webdesigner, psykoterapeuter m.m. Var är Bettan som sitter i kassan på Ica, Hassan i kvartersbutiken, bilmekanikern Greger, lokföraren Gunnar, pizzabagaren Mustafa, undersköterskan Bosse och fotbollsspelaren Kajsa? Jag vill gärna se vanliga hem (också!), med brödsmulor på bordet och en dammråtta här och var.

En annan fråga... VARFÖR kryper de alltid ned i badkaren så fort det finns ett?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in