2016-02-28, 11:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Var har jag påstått det?
Till skillnad från många andra som gillar att skylla på judar, eller "USA" eller "väst" eller "Islam" så föredrar jag att beskylla individer för deras handlingar och beteenden.

Det låter mycket bra, det var därför jag frågade (och för att du gett ett lite splittrat intryck i tidigare inlägg där du både tagit avstånd från "judekonspirationer" och samtidigt verkar bekräfta dem, som här: https://www.flashback.org/sp56299154 )

Så vad tror du om nwo? Finns det ingen sådan agenda - jag menar, vad skulle Soros ha för drivkraft att införa nwo på sin dödsbädd om han inte ingår i ett större sammanhang?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-02-28 kl. 11:31.
Citera
2016-02-28, 12:11
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det låter mycket bra, det var därför jag frågade (och för att du gett ett lite splittrat intryck i tidigare inlägg där du både tagit avstånd från "judekonspirationer" och samtidigt verkar bekräfta dem, som här: https://www.flashback.org/sp56299154 )

Så vad tror du om nwo? Finns det ingen sådan agenda - jag menar, vad skulle Soros ha för drivkraft att införa nwo på sin dödsbädd om han inte ingår i ett större sammanhang?
Ett paradoxalt beteende är inte samma sak som en konspiration. Tvärtom är det garanterat så att de som har väldigt mycket makt känner till detta, och medvetet utnyttjar det.

Ett exempel: Nyligen i Göteborg blev en medlem i Liberalerna kritiserad för att han uttryckt sig negativt på Facebook angående nån flyktingförläggning som skulle skymma hans havsutsikt.

När jag googlar hans namn hittar jag youtube-klipp där han i form av jude gråter ut tillsammans med en rom och en muslim om hur jobbigt det är att vara minoritet i Nazist-Sverige.

Att sådana människor syns i politik och media är såklart direkt farligt eftersom han både är ultranazist-hatare och samtidigt bajsnödigt rädd för ultranazist-hatarna.

Vad jag tror om NWO? Jag tror inte det blir så mycket mer än såhär. Vi är ju redan under total kontroll egentligen. NWO är beroende av att vi kontrollerar varandra. Det finns liksom ingen liten maktelit som sitter i ett litet rum med kameror på alla jordens invånare bara för att det finns en maktelit som betalar folk för att ställa till med kaos. Kanske är deras mål global anarki? Nånting måste ju hända när kulisserna faller.
Citera
2016-02-28, 12:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Ett paradoxalt beteende är inte samma sak som en konspiration. Tvärtom är det garanterat så att de som har väldigt mycket makt känner till detta, och medvetet utnyttjar det.
Nej ett paradoxalt beteende är inte en konspiration, men du talade om ett paradoxalt gruppbeteende, och ett gruppbeteende är ju vad som krävs för en konspiration också. Dock håller jag med dig angående judars offermentalitet och inser att det kan uppfattas paradoxalt att jag gör det

Citat:
Ett exempel: Nyligen i Göteborg blev en medlem i Liberalerna kritiserad för att han uttryckt sig negativt på Facebook angående nån flyktingförläggning som skulle skymma hans havsutsikt.

När jag googlar hans namn hittar jag youtube-klipp där han i form av jude gråter ut tillsammans med en rom och en muslim om hur jobbigt det är att vara minoritet i Nazist-Sverige.

Att sådana människor syns i politik och media är såklart direkt farligt eftersom han både är ultranazist-hatare och samtidigt bajsnödigt rädd för ultranazist-hatarna.
Varför skulle inte en ultranazisthatare kunna njuta av sin utsikt, och sakna den, lika mycket som en ultranazist eller vem som helst annars? Vad är det som är farligt med att låta även idioter träda fram i media och politik - de som inte tycker likadant som man själv gör kan förstås alltid svartmålas som idioter varvid alternativet skulle vara någon form av diktatur - eller just nwo..

Citat:
Vad jag tror om NWO? Jag tror inte det blir så mycket mer än såhär. Vi är ju redan under total kontroll egentligen. NWO är beroende av att vi kontrollerar varandra. Det finns liksom ingen liten maktelit som sitter i ett litet rum med kameror på alla jordens invånare bara för att det finns en maktelit som betalar folk för att ställa till med kaos. Kanske är deras mål global anarki? Nånting måste ju hända när kulisserna faller.
Nu förstår jag inte riktigt vad du skriver igen - dels anser du att det inte blir mer, dels skriver du att något måste hända?
Citera
2016-02-28, 13:05
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej ett paradoxalt beteende är inte en konspiration, men du talade om ett paradoxalt gruppbeteende, och ett gruppbeteende är ju vad som krävs för en konspiration också. Dock håller jag med dig angående judars offermentalitet och inser att det kan uppfattas paradoxalt att jag gör det
Ett gruppbeteende leder inte nödvändigtvis till en konspiration, men det är som sagt farligt för ett samhälles sammanhållning när man gör sådana uttalanden, och han är inte det enda exemplet.
Det är som ett konstant syntax error. Läste nyligen den här texten där någon ur Bonnierfamiljen skrev om att SD's framgångar fick henne att känna vibbar av Hitlertyskland.

Det är såklart suspekt som fan att en medlem ur Sveriges Israelvänligaste familj påstår att Sveriges Israelvänligaste parti styrs av en reinkarnerad Hitler.

Ja, något kommer hända, eftersom folk inte kommer stå ut hur länge som helst, men jag vet såklart inte om det finns någon "masterplan" bakom, och i så fall vad det skulle vara. Men att det rör sig om svårt sjuka människor som vill skapa kaos kan ju inte ens du förneka? Kanske har de senast ett svar, order out of chaos. Men som sagt, tillslut får folk nog. Det är ju inte som att det aldrig hänt förut.
Citera
2016-02-28, 14:59
Medlem
dstructs avatar
radikala muslimer = terrorister
radikala judar = rotschild zionister (terrorister)

Det finns judar som avskyr zionister och är som vem som helst.

De radikala judarna kallas även khazarian jews, khazarian mafia.

Tittar man på fakta så verkar många judar söka sig till maktpositioner i främst media, banker och filmproduktion. Äger man banker kan man även köpa upp företag. Äger man även centralbanker så kan man köpa vad som helst.

De verkar ha en kultur där de håller ihop och ger släktingar jobb samt gifter sig med andra maktfamiljer. T.ex. http://www.realtid.se/alla-var-dar-nar-wallenberg-och-bonnier-blev-ett

Rotschild är en stor släkt och Evelyn och Jacob verkar vara de som har mest makt idag.
Jag undrar om de ger sig när Israel har det landområde de tycker sig ha rätt till eller om de har större ambitioner.

Den här summerar lite vad som pågår/framtiden: https://www.youtube.com/watch?v=fj-10lIrboM

Khazarian mafia: https://www.youtube.com/watch?v=hP4bzXfb6Go

“We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order.”
—David Rockefeller, NWO Banker

“Today, America would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order. Tomorrow they will be grateful! This is especially true if they were told that there were an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well-being granted to them by the World Government.”
–Dr. Henry Kissinger, Evians, France, 1991

“The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the larger centers has owned the Government ever since the days of Andrew Jackson.”
—Franklin D. Roosevelt, letter to Col. House, November 21, l933
Senast redigerad av dstruct 2016-02-28 kl. 15:14.
Citera
2016-03-14, 17:36
Bannlyst
Nej jag tvivlar inte längre.
Va f*n är detta? Och folk bara låter det ske?

Dags att söka efter vettiga.
Citera
2016-04-18, 20:01
Medlem
Det här med att skapa kaos och oreda är det bara initial del av planen? Jag menar, om det handlar om pengar och i sin tur makt, så bör det rimligtvis vara bättre med ett stabilt samhälle där människan producerar och konsumerar. Visst finns det industrier och banker som tjänar pengar på krig men jag vidhåller vid att ett stabilare samhälle måste vara bättre både ekonomiskt och säkerhetsmässigt. Rotshilds alla kvackiljoner på banken är ju inte värt ett korvöre om ingen kan producera den maten han behöver, bygga och flyga flygplanet han äger, till sina hemliga möten! Hur ska man hålla befolkningen i schack? Vi pratar ändå om ett par miljarder människor man trots allt måste hållas nöjda på något sätt. Jag menar eliten är ju inte på något sätt fredade mot den stora massan om missnöje brer ut sig i större skala! Vi bor alla under samma tak, mer eller mindre.

Mja.. jag antar att jag är ett av "fåren" men jag har bara svårt att se logiken och genomförbarheten i en stor sammansvärjning som ska ha startat flera generationer sedan. Sen kan resultatet av olika händelser ändå mynna ut i det som vissa teorier säger. Men det behöver ju inte korrelera med en större plan. Jag citerar Hanlons rakkniv som är en parafras till Occams rakkniv:
"Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."

Jag förnekar inte på något sätt att det inte existerar maktgalna individer och giriga bankirer och politiker som tar beslut som påverkar många människor negativt. Vissa med onda uppsåt och visa av ren dumhet. Som det alltid funnits så länge människan existerat. Riken uppkommer riken förfaller. Om ett par hundra år kommer världen se väldigt annorlunda ut så vi knappt skulle känna igen oss. Ändå var vi bara här en obetydligt liten tid och under tiden söker vi med ljus och lykta efter meningen med allt.....
Citera
2016-04-19, 21:35
Medlem
dstructs avatar
Det är ingen mening att gräva i detta då man aldrig kommer få veta sanningen, eller kunna göra något åt saken. Att det funnits och finns många mäktiga hemliga sällskap är fakta. För det mesta tror jag dessa handlar om länders, stora företags och kontinenters ekonomi med religion som täckmantel.
Det är väl ett sätt att indoktrinera kommande politiker, jurister, militärer osv. Tror inte längre Rothschild är mäktigare än t.ex. den engelska kungafamiljen. I dessa sällskap ingår även presidenter, högt uppsatta personer i FBI, CIA, amerikanska militären, Nato, Mossad. Tror även Israel som land bara är ett medel för att skydda intressen i regionen. Dock är det konstigt att judarna är så överrepresenterade i media, banker och Hollywood.

Sedan är det ju konstigt med alla dessa hemliga budskap i musikvideos och filmer.
Varför sträcker Miley Cyrus ut tungan likt den hinduistiska guden Kali?
Rihanna har skaffat sig en isis tatuering. Katy Perry blir isis i slutet av musikvideon "dark horse".
Varför krigar inte isis med Israel?
Senast redigerad av dstruct 2016-04-19 kl. 21:38.
Citera
2016-04-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det här med att skapa kaos och oreda är det bara initial del av planen? Jag menar, om det handlar om pengar och i sin tur makt, så bör det rimligtvis vara bättre med ett stabilt samhälle där människan producerar och konsumerar. Visst finns det industrier och banker som tjänar pengar på krig men jag vidhåller vid att ett stabilare samhälle måste vara bättre både ekonomiskt och säkerhetsmässigt. Rotshilds alla kvackiljoner på banken är ju inte värt ett korvöre om ingen kan producera den maten han behöver, bygga och flyga flygplanet han äger, till sina hemliga möten! Hur ska man hålla befolkningen i schack? Vi pratar ändå om ett par miljarder människor man trots allt måste hållas nöjda på något sätt. Jag menar eliten är ju inte på något sätt fredade mot den stora massan om missnöje brer ut sig i större skala! Vi bor alla under samma tak, mer eller mindre.

Mja.. jag antar att jag är ett av "fåren" men jag har bara svårt att se logiken och genomförbarheten i en stor sammansvärjning som ska ha startat flera generationer sedan. Sen kan resultatet av olika händelser ändå mynna ut i det som vissa teorier säger. Men det behöver ju inte korrelera med en större plan. Jag citerar Hanlons rakkniv som är en parafras till Occams rakkniv:
"Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
Jag förnekar inte på något sätt att det inte existerar maktgalna individer och giriga bankirer och politiker som tar beslut som påverkar många människor negativt. Vissa med onda uppsåt och visa av ren dumhet. Som det alltid funnits så länge människan existerat. Riken uppkommer riken förfaller. Om ett par hundra år kommer världen se väldigt annorlunda ut så vi knappt skulle känna igen oss. Ändå var vi bara här en obetydligt liten tid och under tiden söker vi med ljus och lykta efter meningen med allt.....

Ta inte detta personligt men det fundamentala problemet till bristande förståelse ligger i människors medvetsndetillstånd. Vem tror du egentligen att du är? Är du endast din fysiska kropp ditt namn, din plats i samhället yrke familj osv. Eller finns det något mer inom dig som går bortom ditt fysiska tillstånd ditt namn din födelsedag allt det som tillhör ditt ego. Universum är format utifrån en enda singularitet av expanderad energi. Allting som finns är är sammankopplat/sammanlänkat och även om det är väldigt många människor som inser begreppet om singulariteten tycks de inte förstå detta faktums enkla betydelse. Allting som finns och som någonsin har funnits är sprunget ur denna singulariteten/enigheten/energin/medvetandet. Enkelt uttryckt, allting är energi allting är medvetande. För den vetenskapligt lagde kan jag hänvisa till energiprincipen som kungör hur energin är evig och oförstörbar, den har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Vart jag vill komma med detta är att försöka få människor att förstå att de är en del av denna enighet/oförstörbarhet/evighet kalla den kraften/energin/källan/Gud vad som helst som funkar för dig. Nu till själva poängen med svaret på dina frågor. För att någonsin kunna förstå vidden av det sk. "kontrollsystemet" kan jag likna människan med fisken i vattnet. Fisken kan inte förmå att se att det finns en verklighet bortom livet i vattnet. Allting den någonsin har lärt sig att förstå är begränsat till livet i vattnet. Samma sak med människan, likt fisken i vattnet förmår de flesta inte att se bortom den fysiska realiteten, sitt eget persona/ego/yta/mask. De förmår inte att se en verklighet som sträcker sig bortom hologrammet/illusionen, den "fysiska" tre dimensionella verkligheten vi befinner oss i. För de som har makten i denna världen förstår precis vad jag redogjort för, de kan liknas vid grindvakter " de håller alla nycklar till alla dörrar" de passerar inte själva och skulle inte under några omständigheter låta någon "under" dem göra det heller. Att passera dörren ska tolkas som att man har genomgått en pånyttfödelse vilket innebär att man har kommit till insikt om sin sanna/verkliga natur, innebörden av att vara sk. upplyst. "How terrible it will be for you experts in the Law! You have taken away the key to knowledge. You didn't go in yourselves, and you kept out those who were trying to go in." De regerar hellre i helvetet än tjänar i himmelen de är en del av en universell fraktion/kraft som enbart ser till sitt eget och sätter självet/egot framför alltet/samhörigheten/kärleken/ljuset. Har man sett Star Wars tillhör de "the dark side of the force" eller i allegorin om sagan om ringen där Sauron representerar denna identiska satanistiska/egoistiska/maktfullkomlighet. Tolkien och George Lucas berättelser/allegorier berör människor så djupt för att den förmedlar en inneboende sanning om vår nutida världs reella tillstånd. Dessa allegorier finns vidare inom de flesta större religioner och myter och för den med ögon att se med kan ett mönster, en inneboende objektiv sanning urskönjas. Jag inser själv att denna texten kommer framstå som omöjlig för de allra flesta rent av löjlig, jag har förståelse för detta då också jag har befunnit mig i samma sits själv där jag mer eller mindre inte trodde att det fanns någon sanning att finna överhuvudtaget. Men sanningen finns där att finna för den som verkligen söker den.

Tro inte på det jag försöker förmedla sök den själv och VET den.

Här är två klipp som kan börja det sökandet!

The Matrix trilogy decoded:
http://youtu.be/JvKEwr0iNA0

Ancient knowledge:
http://youtu.be/HfegFnaRcqE
Citera
2016-04-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken
Ta inte detta personligt men det fundamentala problemet till bristande förståelse ligger i människors medvetsndetillstånd. Vem tror du egentligen att du är? Är du endast din fysiska kropp ditt namn, din plats i samhället yrke familj osv. Eller finns det något mer inom dig som går bortom ditt fysiska tillstånd ditt namn din födelsedag allt det som tillhör ditt ego. Universum är format utifrån en enda singularitet av expanderad energi. Allting som finns är är sammankopplat/sammanlänkat och även om det är väldigt många människor som inser begreppet om singulariteten tycks de inte förstå detta faktums enkla betydelse. Allting som finns och som någonsin har funnits är sprunget ur denna singulariteten/enigheten/energin/medvetandet. Enkelt uttryckt, allting är energi allting är medvetande. För den vetenskapligt lagde kan jag hänvisa till energiprincipen som kungör hur energin är evig och oförstörbar, den har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Vart jag vill komma med detta är att försöka få människor att förstå att de är en del av denna enighet/oförstörbarhet/evighet kalla den kraften/energin/källan/Gud vad som helst som funkar för dig. Nu till själva poängen med svaret på dina frågor. För att någonsin kunna förstå vidden av det sk. "kontrollsystemet" kan jag likna människan med fisken i vattnet. Fisken kan inte förmå att se att det finns en verklighet bortom livet i vattnet. Allting den någonsin har lärt sig att förstå är begränsat till livet i vattnet. Samma sak med människan, likt fisken i vattnet förmår de flesta inte att se bortom den fysiska realiteten, sitt eget persona/ego/yta/mask. De förmår inte att se en verklighet som sträcker sig bortom hologrammet/illusionen, den "fysiska" tre dimensionella verkligheten vi befinner oss i. För de som har makten i denna världen förstår precis vad jag redogjort för, de kan liknas vid grindvakter " de håller alla nycklar till alla dörrar" de passerar inte själva och skulle inte under några omständigheter låta någon "under" dem göra det heller. Att passera dörren ska tolkas som att man har genomgått en pånyttfödelse vilket innebär att man har kommit till insikt om sin sanna/verkliga natur, innebörden av att vara sk. upplyst. "How terrible it will be for you experts in the Law! You have taken away the key to knowledge. You didn't go in yourselves, and you kept out those who were trying to go in." De regerar hellre i helvetet än tjänar i himmelen de är en del av en universell fraktion/kraft som enbart ser till sitt eget och sätter självet/egot framför alltet/samhörigheten/kärleken/ljuset. Har man sett Star Wars tillhör de "the dark side of the force" eller i allegorin om sagan om ringen där Sauron representerar denna identiska satanistiska/egoistiska/maktfullkomlighet. Tolkien och George Lucas berättelser/allegorier berör människor så djupt för att den förmedlar en inneboende sanning om vår nutida världs reella tillstånd. Dessa allegorier finns vidare inom de flesta större religioner och myter och för den med ögon att se med kan ett mönster, en inneboende objektiv sanning urskönjas. Jag inser själv att denna texten kommer framstå som omöjlig för de allra flesta rent av löjlig, jag har förståelse för detta då också jag har befunnit mig i samma sits själv där jag mer eller mindre inte trodde att det fanns någon sanning att finna överhuvudtaget. Men sanningen finns där att finna för den som verkligen söker den.

Tro inte på det jag försöker förmedla sök den själv och VET den.

Här är två klipp som kan börja det sökandet!

The Matrix trilogy decoded:
http://youtu.be/JvKEwr0iNA0

Ancient knowledge:
http://youtu.be/HfegFnaRcqE

Visst är det så att Gud och universum är samma sak per definition (det som skapat oss, genom en lång fysikalisk-kemisk process) men jag tror att du överkomplicerar det sista. Vi lever på en jord med ändliga resurser vilket medför att bara en viss mängd saker kan produceras vid varje tidpunkt. Det är det vi "slåss" om eftersom exakt så många människor lever som ekonomin (och dess ojämlikheter) kan upprätthålla. Rent matematiskt; ett stort ekvationssystem. Det är denna "resursbrist" som är orsaken till krig och konflikter; religoner, ideologier och nationer är blott grupperingsmekanismer.
Citera
2016-04-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Visst är det så att Gud och universum är samma sak per definition (det som skapat oss, genom en lång fysikalisk-kemisk process) men jag tror att du överkomplicerar det sista. Vi lever på en jord med ändliga resurser vilket medför att bara en viss mängd saker kan produceras vid varje tidpunkt. Det är det vi "slåss" om eftersom exakt så många människor lever som ekonomin (och dess ojämlikheter) kan upprätthålla. Rent matematiskt; ett stort ekvationssystem. Det är denna "resursbrist" som är orsaken till krig och konflikter; religoner, ideologier och nationer är blott grupperingsmekanismer.

Ja precis.. Allt du beskriver är en medveten självuppfyllande förutsägelse av det ekonomiska system som är rådande och idag omfattar i princip alla delar av människors hela existens. Mycket av kontrollen ligger i att hålla människan i ett egocentriskt mentalt tillstånd där "så länge jag får mitt" spelar inget annat någon roll även om det de facto innebär att en halv miljard människor svälter som en följd av samma resonemang. Denna egocentriska styrningen av människor är helt central för att rådande kontrollmekanismer ska förbli orubbade. Så länge gemene man har denna inställningen kommer mänskligheten förbli förslavad under sitt eget förtryck, sorgligt men sant. Lösningen ligger i vetskapen om att vi kan upprätta ett ickehierrkiskt system där människan lever i mer än överflöd, problemet ligger väl i att människors föreställningsvärld inte tillåter en sådan verklighet. Allting som manifesterar sig i den fysiska verkligheten måste först manifesteras i människors medvetande orsak/verkan. Det är vidare därför helt avgörande att man gör allt i sin makt för att hålla kvar människor i detta förgiftade förhållningssätt av ständig kamp och konkurrens med allt och alla för att få sin del av kakan och klättra på samhällsstegen.

"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
Citera
2016-05-02, 00:04
Medlem
Om vi leker med tanken att bristen på resurser inte längre finns innebär detta i slutändan att det inte längre finns en legitimitet för en högre auktoritet och att den med tiden helt och hållet vittrar sönder. För finns där ingen källa för osämja/missförhållanden/krig/konflikter finns inte längre ett psykologiskt behov av en högre makt/auktoritet/ledargestalt som ska "rädda oss från allt det onda". Kontrollsystemet kommer slås i bitar först när människor inser att makten/nyckeln/lösningen hela tiden funnits inom dem och när medvetandetillståndet i människan har vuxit till en nivå där den inte längre accepterar sina egna bojor, sitt eget förtryck och sitt eget slaveri. Man har kommit till insikt om sin sanna natur samt sitt sanna mål.

"When the power of love overcomes the love of power the world will finally know peace" - Jimi Hendrix

http://youtu.be/zqYLrT_IM20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in